Ποιο νόημα απέκτησαν ως τώρα οι επέτειοι του 1922; Το 1962, στην επέτειο των σαράντα χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, μπήκε στη συζήτηση η οπτική του βιώματος, η ιστορία των πολλών, όσων δεν χάραζαν τις αποφάσεις για τα μεγάλα γεγονότα της ιστορίας. Ταυτόχρονα, έγιναν οι πρώτες προσπάθειες να ενταχθεί ο ελληνοτουρκικός πόλεμος στον ανταγωνισμό εξουσίας […]
Κουβεντιάζοντας τους ίδιους τους εφήβους σχετικά με το γιατί έχει απήχηση η ιδεολογία της Ακροδεξιάς στη γενιά τους, ένα από τα πράγματα που λένε είναι ότι είναι κουλτούρα του δρόμου, περιγράφοντας τη διάχυση της ιδεολογίας σε όλα τα στέκια της νεολαίας, την Ακροδεξιά ως καθημερινό βίωμα.
Αν η ιστορική έρευνα αναμετριέται με τις σιωπές, ο δημόσιος λόγος για το παρελθόν συχνά καλωσορίζει τις αποσιωπήσεις. Είναι ένας λόγος αυτοαναφορικός, που διεκδικεί καθολική αποδοχή, χωρίς να αφήνει περιθώρια για αβεβαιότητες, υποκειμενικότητα ή κριτική αντιμετώπιση
Αν η ιστορική έρευνα αναμετριέται με τις σιωπές, ο δημόσιος λόγος για το παρελθόν συχνά καλωσορίζει τις αποσιωπήσεις. Είναι ένας λόγος αυτοαναφορικός, που διεκδικεί καθολική αποδοχή, χωρίς να αφήνει περιθώρια για αβεβαιότητες, υποκειμενικότητα ή κριτική αντιμετώπιση. Ο δημόσιος λόγος για την Ιστορία δεν αφορά το παρελθόν καθ’ εαυτό, αλλά το παρελθόν με το οποίο επιλέγουμε […]