Δεκαετίες τώρα κυριαρχούν στη χώρα μας αποσπασματικοί αυτοσχεδιασμοί στην Εκπαίδευση, που είχαν ως αντικείμενο κυρίως το πώς και πόσοι θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια αλλά και τεχνικές ρυθμίσεις, συνήθως ψηφοθηρικού χαρακτήρα.
Η κρίση κορωνοϊού που διανύουμε αναδεικνύει παραδοσιακά γνωρίσματα της κοινωνίας μας που τα είχαμε απωθήσει και θεωρούσαμε ότι έχουν εκλείψει.
Όσο διαρκούσαν οι προσαρτήσεις νέων χωρών η Οθωμανική αυτοκρατορία ευημερούσε. Όταν οι επεκτάσεις σταμάτησαν, άρχισε η παρακμή και σταδιακά εξελίχθηκε σε κράτος φοροείσπραξης σε συνεργασία με ντόπιους κοτζαμπάσηδες. Παραμέλησε τις υποδομές, τη διοίκηση, τη νοοτροπία και τον εκσυγχρονισμό και έμεινε πολύ πίσω από τους Ευρωπαίους. Η έλλειψη ουσιαστικού Κράτους Δικαίου οδήγησε σε αυθαιρεσίες της διοίκησης […]
Σε μια Δημοκρατία η δύναμη, η συμπεριφορά και ο έλεγχος των αιρετών πηγάζουν από τον τρόπο που εμείς οι πολίτες τους αντιμετωπίζουμε: Τι τους ζητάμε και πώς τους κρίνουμε. Με ποια κριτήρια τους υποστηρίζουμε και με τι τρόπο τους τιμωρούμε. O Winston Churchill είχε υποστηρίξει ότι, ιδεατά και κατά ιεραρχική σειρά, «το πρώτο καθήκον ενός […]