Το πραγματικό πρόβλημα είναι θέμα παιδείας.
Σε προηγούμενο άρθρο μου στο «Βήμα της Κυριακής», στις 5 Δεκεμβρίου 2021, επεσήμανα την ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου του ελληνικού Πανεπιστημίου μπροστά στις καταιγιστικές αλλαγές του 21ου αιώνα, εστιάζοντας στον πρώτο από τους βασικούς πυλώνες αυτού του πλαισίου, δηλαδή τη διοίκηση και οργάνωση του Πανεπιστημίου. Πρότεινα την υιοθέτηση μιας διακριτής διττής δομής διακυβέρνησης, με […]
Η βάση εισαγωγής ενός τμήματος σήμερα εξαρτάται όχι μόνο από την ποιότητα σπουδών του ή τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά σε μεγάλο βαθμό από την απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Γράφει ο Βασίλης Διγαλάκης.
Το ποσοστό των αποφοίτων Λυκείου που εισάγονται στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα ανέρχεται στο 80% και είναι υπερδιπλάσιο από αυτό που συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Eχουμε, δυστυχώς, ως χώρα, καλλιεργήσει τη λανθασμένη πεποίθηση στις οικογένειες και στους νέους μας ότι ο μόνος δρόμος για την επαγγελματική τους αποκατάσταση ή, ακόμα, και για την κοινωνική τους […]
Επαναλήφθηκε και εφέτος ένα παγιωμένο, πλέον, φαινόμενο που αφορά τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Τα στοιχεία – στατιστικά και ποιοτικά – είναι εύγλωττα: 159 τμήματα, ακόμα και σε σχολές υψηλού κύρους, με βάση εισαγωγής κάτω από τα 10.000 μόρια, κάτι που ισοδυναμεί με περίπου το 1/3 του συνόλου των τμημάτων. Δεν χρειάζεται οξυδερκής ανάλυση για να αντιληφθεί […]