Φαίνεται πως κάτι συμβαίνει με τους βρετανούς συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας σε σχέση με τους Γερμανούς, τόσο τους ναζί όσο και τους κομμουνιστές.
Σε αρκετά μυθιστορήματα της Πατρίσια Χάισμιθ, της κυρίας των ψυχολογικών θρίλερ και του σασπένς, πρωταγωνιστούν δύο άντρες, οι οποίοι βρίσκονται σε αντιπαλότητα για ποικίλους λόγους - συνήθως εξαιτίας μιας γυναίκας
Είναι αξιοπερίεργο και βεβαίως αξιοθαύμαστο που ορισμένοι έλληνες συγγραφείς, άνδρες και γυναίκες, αρχίζουν τη λογοτεχνική τους καριέρα με ένα αστυνομικό μυθιστόρημα.
Η Ευτυχία Γιαννάκη γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε πληροφορική, μουσική τεχνολογία και επικοινωνία, εργάστηκε δε επί χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο Τζον Λε Καρέ στο μυθιστόρημά του «Ο κατάσκοπος που γύρισε από το κρύο» επιχείρησε να απομυθοποιήσει τον κόσμο των μυστικών υπηρεσιών.
H Αννα Κάθριν Γκριν είναι μάλλον άγνωστη στην Ελλάδα κι ας υπήρξε πρωτοπόρος στην αστυνομική λογοτεχνία, μία από τις πρώτες γυναίκες που έγραψαν αστυνομικό μυθιστόρημα.
Ο Ιερώνυμος Λύκαρης (ψευδώνυμο), ο οποίος γεννήθηκε στην Αθήνα μάλλον στα τέλη της δεκαετίας του '40 ή στις αρχές του '50 , είναι από τους σημαντικότερους έλληνες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας.
Λαμόγιο, σύμφωνα με το Χρηστικό Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας της Ακαδημίας Αθηνών, είναι ο απατεώνας, ο κομπιναδόρος. Επομένως, το αστυνομικό μυθιστόρημα Εντιμότατα λαμόγια του Θάνου Δραγούμη, δηλαδή του Θοδωρή Παπαθεοδώρου, γνωστού από τα ιστορικά και παιδικά του βιβλία, δεν αναφέρεται στην «πιάτσα» αλλά στα ανώτερα στρώματα της κοινωνίας.
Προτού αναφερθούμε στο μυθιστόρημα Οι μυημένοι του Τομά Μπρονέκ,
Μια καλογραμμένη αστυνομική ιστορία δεν είναι απαραίτητο να ειπωθεί με ένα μυθιστόρημα πεντακοσίων και οκτακοσίων σελίδων, δηλαδή εκείνα τα ογκώδη που χαρακτηρίζονται «τούβλα» και απωθούν πολλούς απαιτητικούς αναγνώστες.
Ο χαρακτηρισμός νουάρ προήλθε από τη γαλλική λέξη noir (μαύρος, σκούρος, ζοφερός, σκοτεινός), που όταν συνοδεύει τις λέξεις roman και film χαρακτηρίζει συγκεκριμένο λογοτεχνικό και κινηματογραφικό είδος.
Η Ελενα Ακρίτα, δημοσιογράφος με μεγάλη θητεία σε εφημερίδες και περιοδικά, το 2015 εξέδωσε το πρώτο της αστυνομικό μυθιστόρημα, το Φόνος πέντε αστέρων, επιχειρώντας να αποτίσει φόρο τιμής αρχικά στην Αγκαθα Κρίστι και ακολούθως στον Ρέιμοντ Τσάντλερ.
Ο Σαντιάγο Ρονκαλιόλο, ένας από τους σημαντικότερους λατινοαμερικανούς συγγραφείς, γεννήθηκε στη Λίμα το 1975. Είναι σεναριογράφος, δοκιμιογράφος, δραματουργός, μεταφραστής, μα και συγγραφέας παιδικών βιβλίων.
1956 Γαλλική Ριβιέρα, ανάμεσα στη Νίκαια και στο Μονακό.
Στο περίφημο δοκίμιό του Η απλή τέχνη του φόνου ο Ρέιμοντ Τσάντλερ, ο μεγάλος μετρ της αμερικανικής αστυνομικής λογοτεχνίας,
Το τελευταίο μυθιστόρημα του Γιου Νέσμπο μπορούμε να πούμε πως συνοψίζει τις λογοτεχνικές ιδέες και τις εμμονές του τις οποίες συναντούμε στα προηγούμενα έργα του, εκείνες που τον έκαναν δημοφιλή σε όλον τον κόσμο, όπου οι πωλήσεις των βιβλίων του έχουν ξεπεράσει τα 33.000.000 αντίτυπα.
Το φαινόμενο που παρατηρούμε στο λογοτεχνικό σύμπαν είναι πρωτοφανές.
Το παρόν μυθιστόρημα που εκδόθηκε το 2004 είναι γραμμένο από γυναίκα, η οποία αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο τις περιπέτειες της επιθεωρήτριας της αστυνομίας Πέτρας Ντελικάδο.
Ο τίτλος του μυθιστορήματος του Ερβέ Λε Κορ Καρδιές σακατεμένες φαινομενικά παραπέμπει σε αισθηματική λογοτεχνία, και μάλιστα σε μια μελοδραματική ιστορία γραμμένη από γυναίκα.
H πρώτη σκηνή στο μυθιστόρημα Πυραμίδα από λάσπη του Αντρέα Καμιλέρι θυμίζει Αποκάλυψη.