Το βράδυ εκείνο της 7ης Δεκεμβρίου 1951,
Ποιος ήταν, αλήθεια, ο Tζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι; Ο άνθρωπος που «δημιούργησε» την Κάλλας ή αυτός που εκμεταλλεύθηκε μια έτοιμη τραγουδίστρια προς ίδιον όφελος;
Το ψελλίζουν τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης (χαρακτηριστικό το πρόσφατο δημοσίευμα του BBC), το αναπαράγει υπερηφάνως και μέρος του εγχώριου Τύπου. Η Αθήνα της κρίσης είναι, άραγε, το νέο Βερολίνο; Πιθανώς και να είναι, όσο το παραλιακό μέτωπο από Φάληρο προς Βουλιαγμένη είναι «η Ελληνική Ριβιέρα» - γιατί και αυτό το λέμε.
«Τέτοια φωνή δεν θα ξανακούσετε!» επέμεινε με πάθος η Ελβίρα ντε Ιντάλγκο θέλοντας να επιβάλει τη νεαρή Μαρία Καλογεροπούλου, μετέπειτα Κάλλας, στους καθηγητές του Ωδείου Αθηνών που φαίνονταν δύσπιστοι απέναντί της. Τελικά, η ισπανίδα σοπράνο τα κατάφερε. Ο θρύλος τη θέλει μάλιστα να εντυπωσιάζεται τόσο από τη 16χρονη - στα 1939 - μαθήτρια, ώστε πέρα από τη διδασκαλία της να αναλαμβάνει η ίδια και τα δίδακτρά της.
...«Κύματα φεύγουν έρχονται. Αφρισμένη απόκριση στ' αυτιά των κοχυλιών»... Ο στίχος του Οδυσσέα Ελύτη δίνει τον τίτλο στο εφετινό, 12ο κατά σειρά, Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας. Η διοργάνωση, την οποία διευθύνει καλλιτεχνικά η γνωστή πιανίστρια Ντόρα Μπακοπούλου, θα διεξαχθεί μεταξύ 2 και 27 Αυγούστου και περιλαμβάνει 12 μουσικές βραδιές, η καθεμιά με τον δικό της διακριτό χαρακτήρα.
Πριν από το ραντεβού μας - την επομένη της ονομαστικής της εορτής - είχε συνάντηση στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος προκειμένου να συζητήσει θέματα σχετικά με τη δωρεά ύψους 13 εκατ. ευρώ, η οποία θα οδηγήσει στην ολοκλήρωση της πλήρους ανακαίνισης της Εθνικής Πινακοθήκης.
Ούτε ένα ούτε δύο. Τρία ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας χρειάστηκαν για να γίνει πραγματικότητα η μεγαλύτερη έκθεση μόδας που διοργανώθηκε ποτέ στο Παρίσι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων αλλά και του Τύ
Η Ζουζού Νικολούδη επανέρχεται σταθερά στον λόγο της Κατερίνας Κασιούμη, καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Η εφετινή διοργάνωση που θα διεξαχθεί μεταξύ 14 και 23 Ιουλίου είναι αφιερωμένη στην αείμνηστη δημιουργό των «Χορικών», τη μεγάλη κυρία του ελληνικού χορού με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη γέννησή της.
Η εποχή που η λεγόμενη κλασική μουσική αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά του Φεστιβάλ Αθηνών έχει, όπως φαίνεται, από χρόνια παρέλθει.
Τι κοινό έχει άραγε ο Μότσαρτ με μια ομάδα χορευτών breakdance;
Στο πρώτο κουδούνισμα του τηλεφώνου είχε κιόλας απαντήσει. Προτού μιλήσω, συστήνεται: Ζωή Τσόκανου. Ιδιαίτερα ευγενής, η φωνή της αποπνέει σταθερότητα, αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση.
Τι σημαίνει άραγε για τον καθένα από εμάς η άφιξη του καλοκαιριού; Το Summer Nostos Festival έρχεται να μας βοηθήσει να το ανακαλύψουμε.
Μια κίτρινη μοκέτα. Τετρακόσια σκαμπό από ξύλο μπαμπού σε μαύρο χρώμα και ύφασμα ριγέ, στις αποχρώσεις του μπλε, του κόκκινου, του κίτρινου και του πράσινου.
Το ΕΣΠΑ περιμέναμε, μια αναπάντεχη δωρεά έρχεται να επιταχύνει τα έργα αποπεράτωσης του κτιρίου του Ωδείου Αθηνών επί των οδών Βασιλέως Γεωργίου και Ρηγίλλης.
«Την Μπατερφλάι κάνει εφέτος η Λυρική στο Ηρώδειο; Πολύ ωραία!..»
«Αν ο Πιερ Μπερζέ δεν υπήρχε, θα έπρεπε να τον εφεύρω.
Παγκόσμιες πρεμιέρες, πολυαναμενόμενες επιστροφές, αναπάντεχες συνεργασίες, ανατρεπτικά ανεβάσματα.
Πώς καταφέρνει, άραγε, ένας σχεδιαστής μόδας να αποτελεί συνώνυμο της πρωτοπορίας για μισό αιώνα, περίπου, αφήνοντας πίσω πολλούς συναδέλφους του που έχουν τα μισά του χρόνια και διεκδικούν τον τίτλο του πειραματικού;
O Στάθης Λιβαθινός ανήκει στην κατηγορία των καλλιτεχνών που δεν θεωρούν τίποτε εύκολο.
Διάλογος με τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις.