Δεν ήταν μια απλή πρεμιέρα, ήταν μια στιγμή ιστορική! Η πολυαναμενόμενη «πρώτη» της «Ηλέκτρας» την Κυριακή 15 Οκτωβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος σήμανε την επίσημη έναρξη της λειτουργίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο νέο της «σπίτι» στο Φάληρο, δικαιώνοντας ένα αίτημα χρόνων: τη μεταστέγαση του οργανισμού σ΄ένα υψηλών προδιαγραφών θέατρο, αντίστοιχο των μεγάλων λυρικών σκηνών του εξωτερικού, ικανό να φιλοξενήσει φιλόδοξες παραγωγές που θα οδηγήσουν σε μια λαμπρή νέα περίοδο λειτουργίας...
Στιγμή ιστορική, τόσο για το νησί της Κέρκυρας όσο και για τη μουσική ιστορία των Επτανήσων αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας, είναι το επικείμενο ανέβασμα - σε πλήρη σκηνική μορφή - του «Υποψήφιου Βουλευτή» του Σπυρίδωνος Ξύνδα στον τόπο όπου πρωτοείδε το φως πριν από ενάμιση αιώνα.
Για τους φίλους του λυρικού θεάτρου, και όχι μόνο, η Δάφνη Ευαγγελάτου δεν χρειάζεται ασφαλώς συστάσεις. Γεννημένη σε μία από τις γνωστότερες καλλιτεχνικές οικογένειες - κόρη του συνθέτη και μαέστρου Αντίοχου Ευαγγελάτου και της αρπίστριας Ξένης Μπουρεξάκη, αδελφή του σκηνοθέτη Σπύρου Ευαγγελάτου - διέπρεψε διεθνώς ως μεσόφωνος αλλά και ως δασκάλα.
Ενα λυρικό αριστούργημα με ελληνική θεματολογία, την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους, επέλεξε η Εθνική Λυρική Σκηνή για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας της στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η γενναιοδωρία της Αγνής Μπάλτσα είναι φανερή σε κάθε έκφραση: στον χειμαρρώδη λόγο της, στις κινήσεις, στην ευγενική φιλοξενία της, ακόμη και στο πηγαίο χιούμορ της...
Πριν από ενάμιση, περίπου, χρόνο η λαμπερή Αννα Νετρέμπκο προκάλεσε πραγματικό σοκ στον κόσμο του λυρικού θεάτρου στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Δέκα «ζωντανές» μεταδόσεις από τη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης περιλαμβάνει το εφετινό πρόγραμμα «The
Μπορεί να φανταστεί κανείς το γκρέμισμα της Ακρόπολης;
1923 Στις 2 Δεκεμβρίου η Μαρία-Άννα-Σοφία-Καικιλία Καλογεροπούλου βλέπει το πρώτο φως της ζωής στη Νέα Υόρκη. Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Αύγουστο συγκεκριμένα, οι γονείς της Γεώργιος και Ευαγγελία είχαν μεταναστεύσει από την Ελλάδα στο Λονγκ Άϊλαντ.
Στις 4 Αυγούστου 1961 δύο θέματα δεσπόζουν στο πρωτοσέλιδο του «Βήματος»:
Τροχιοδρομική συγκοινωνία μετά την λήξιν των παραστάσεων» επισημαίνει η διαφήμιση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τον «Φιντέλιο» που συναντάμε επανειλημμένως στις σελίδες του «Ελευθέρου Βήματος» του Αυγούστου 1944.
«Θυμάμαι, σε μια απογευματινή, πετάχτηκα έξω από το καμαρίνι ακούγοντας μια φωνή να σπάζει τα τζάμια.
Vissi d'arte... Vissi d'amore…. Έζησα για την τέχνη, έζησα για την αγάπη…
Σαράντα χρόνια συμπληρώνονται στις 16 Σεπτεμβρίου από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας. Η απόλυτη ντίβα της
«Είναι η μόδα μοντέρνα;».
Βασισμένη στην ομότιτλη, σουρεαλιστική κινηματογραφική ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ
Με την «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους εγκαινιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή τη νέα σελίδα στην ιστορία της στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Φάληρο.
Παρ' όλο που για τους απανταχού φίλους της όπερας είναι πράγματι δύσκολο να το πιστέψουν, δέκα χρόνια
Το 1949 ήταν πραγματικό σημείο καμπής στην καριέρα της Μαρίας Κάλλας.
«Αρχισα να σκηνοθετώ όπερα εξαιτίας - ω, όχι εξαιτίας - αλλά ΓΙΑ τη Μαρία Κάλλας».