«...Ωστε εσύ είσαι ο Ροσίνι, ο συνθέτης του Κουρέα της Σεβίλλης. Σε συγχαίρω. Θα παίζεται για όσο θα υπάρχει ιταλική όπερα. Ποτέ μην προσπαθήσεις να γράψεις κάτι άλλο εκτός από όπερα μπούφα: κάθε άλλο είδος θα βλάψει τη φύση σου...».
Ενα νέο φιλμ που εστιάζει στις λιγότερο γνωστές από τις περίφημες σουφραζέτες και ταυτόχρονα στην επικαιρότητα ενός ακτιβιστικού κινήματος που συνεχίζει να εμπνέει, να εκπλήσσει αλλά και να προκαλεί αντιδράσεις βρίσκεται στο επίκεντρο της έκθεσης «Votes for Women» («Ψήφο στις γυναίκες») η οποία διοργανώνεται στο Μουσείο του Λονδίνου από τις 2 Φεβρουαρίου 2018 ως τις 6 Ιανουαρίου 2019.
Λίγο προτού το 2018 ανατείλει, μια ματιά στον προγραμματισμό των μεγάλων πολιτιστικών οργανισμών για τη νέα χρονιά έρχεται να δείξει ότι τα λεγόμενα «μεγάλα θεάματα» μέσα από τους χώρους της Οπερας και του Χορού, και δη με μια σύγχρονη ματιά, δεν θα λείψουν παρά τον συνδυασμό του απαιτητικού χαρακτήρα τους και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
Τα πρόσωπα και τα γεγονότα που ξεχώρισαν για λόγους θετικούς ή αρνητικούς το 2017 στον χώρο της λεγόμενης κλασικής μουσικής και του μπαλέτου δεν έλειψαν.
Ο Νικ Νάιτ λατρεύει την τέχνη. Η αγάπη του αυτή γέννησε το 2000 το SHOWstudio, τον καινοτόμο διαδικτυακό τόπο που έφερε πραγματική επανάσταση στην παρουσίαση της μόδας στο Internet επηρεάζοντας, ταυτόχρονα, ολόκληρη την αλυσίδα της λαμπερής βιομηχανίας, από την έμπνευση έως την πώληση.
Μια κοφτερή σάτιρα των κοινωνικοπολιτικών ηθών του 19ου αιώνα με φόντο την ατμοσφαιρική Απω Ανατολή είναι η κωμική όπερα «Ο μικάδος» των Γκίλμπερτ και Σάλιβαν, που κάνει πανελλήνια πρεμιέρα σε λίγες ημέρες στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ευφορία, αισιοδοξία και λαμπρότητα πλημμυρίζουν, κυριολεκτικά, το «Ορατόριο των Χριστουγέννων» του Γ.Σ. Μπαχ, που παρουσιάζεται σε λίγες ημέρες στο Μέγαρο από τους Μουσικούς του Λούβρου, υπό τον διάσημο αρχιμουσικό Μαρκ Μινκόφσκι.
«Λυπούμαι πως τόσο άργησα να σας απαντήσω στο γράμμα, αλλά θερμώς σας ευχαριστώ διά τα ωραία σας λόγια. Διά μένα ήτανε μεγάλη συγκίνηση να τραγουδήσω στον τόπο μου, με συγκίνηση σας απαντώ και τώρα και μπορώ να πω μόνον πως υπερηφανεύομαι που είμαι Ελληνίς και πως μπόρεσα να κάνω και την Ελλάδα μας υπερήφανη διά εμέ».
Η συνάντησή μας έγινε μια Παρασκευή απόγευμα, αμέσως μετά το πέρας της πρόβας για την αναβίωση της δημοφιλούς «La Boheme» του Πουτσίνι στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ο Γκρέιαμ Βικ είναι εξαιρετικά ευδιάθετος.
«Από μάνα δεν υπάρχει τίποτα στην αγορά. Από πατέρα κάτι γίνεται. Ναι, ναι, πραγματικά, δεν αστειεύομαι... Βρήκα μόνο έναν πατέρα κι αυτόν με χίλια βάσανα...».
Mε μια μαραθώνια, σπονδυλωτή γιορτή, που θα συμπεριλάβει περισσότερους από 100 έλληνες καλλιτέχνες, η Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» γιορτάζει τα 20 πρώτα χρόνια της λειτουργίας της στις 2 Δεκεμβρίου.
Η επέτειος των 450 χρόνων από τη γέννηση του Κλάουντιο Μοντεβέρντι έδωσε την αφορμή στον Μάρκελλο
Ποιο ήταν άραγε το πρώτο μπαλέτο που είδε στη ζωή του ο περίφημος Σεργκέι Ντιαγκίλεφ; Με ποιο έργο έκανε το ντεμπούτο του στη Δύση ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ; Ποια ηρωίδα επηρέασε ιδιαίτερα τη μυθική Αννα Πάβλοβα αλλά και την Γκαλίνα Ουλάνοβα, αδιαφιλονίκητη «βασίλισσα» του πάλαι ποτέ σοβιετικού μπαλέτου;
Οταν ο σκηνοθέτης Μάικλ Μάγερ τηλεφώνησε στον συνθέτη Νίκο Μάλι και του πρότεινε μια όπερα βασισμένη στη
Οταν το 2014 ο γάλλος χορογράφος Ζαν-Κριστόφ Μαγιό κλήθηκε να χορογραφήσει το «Ημέρωμα της Στρίγκλας» στο
Ησυνάντησή μας με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό έγινε μια Κυριακή στον χώρο δοκιμών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στην Καλλιθέα.
Με μια νέα ανάγνωση του εμβληματικού κύκλου τραγουδιών «Η εποχή της Μελισσάνθης», μιας μουσικής βιογραφίας
Στις 3 Νοεμβρίου 1944, μερικές ημέρες μετά την Απελευθέρωση, η νέα σεζόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα εγκαινιαστεί με τη «Γιορτή της Λευτεριάς»
«Επιτέλους, τραγουδώ και πάλι στην Ελλάδα!» λέει με ενθουσιασμό η Μάρλις Πέτερσεν δίνοντας πραγματική έμφαση στο επίρρημα.
Μια γοητευτική εισαγωγή στον κόσμο του λυρικού θεάτρου φιλοδοξεί να αποτελέσει η όπερα για παιδιά και νέους «Ο