Ο Μπάρι Κόσκι θεωρείται διεθνώς ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες όπερας με ανανεωτική ματιά. Γεννήθηκε στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, εγγονός εβραίων μεταναστών, και την ίδια περίπου εποχή που ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Κωμικής Οπερας του Βερολίνου, την περίοδο 2012-2013, σκηνοθέτησε τον «Μαγικό αυλό» του Μότσαρτ, από κοινού με τη Σούζαν Αντράντε, της βρετανικής θεατρικής ομάδας «1927», που έκανε θριαμβευτική πρεμιέρα στη γερμανική πρωτεύουσα.
Αφιερωμένο στο ανθρώπινο σώμα και στις αμέτρητες όσο και άγνωστες δυνατότητές του είναι το εφετινό, 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που θα διεξαχθεί μεταξύ 13-22 Ιουλίου στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα
Η συμμετοχή της 27μελούς ομάδας του Ωδείου Αθηνών στον σημερινό ημιμαραθώνιο της Αθήνας που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ είναι ενδεικτική της μόνιμης τρεχάλας η οποία επικρατεί αυτόν τον καιρό στο Ιδρυμα. «Γενικώς, δεν καθόμαστε ήσυχοι» λέει με εμφανή ικανοποίηση ο πρόεδρος του ΔΣ Νίκος Τσούχλος σχολιάζοντας την έντονη εξωστρέφεια που χαρακτηρίζει το Ωδείο.
Η κουβέντα μας έγινε την παραμονή των γενεθλίων της, μερικές ώρες προτού συμπληρώσει τα 55 της χρόνια. Το τηλεφώνημά μου τη βρήκε στο σπίτι της στο Βερολίνο. Φιλική και ευδιάθετη, η Σάσα Βαλτς δήλωσε χαρούμενη που θα βρεθεί για μία ακόμα φορά στην Αθήνα.
Το αριστούργημα του μπελκάντο, η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι επέστρεψε στην ΕΛΣ ύστερα από 37 ολόκληρα χρόνια
Την ακολουθεί η φήμη της σκηνοθέτριας που «πολώνει το κοινό όσο κανένας άλλος». Εχει φανατικούς φίλους και σκληρούς πολέμιους.
Πριν από δύο χρόνια το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας του ύστερα από μια περίοδο έντονου κλυδωνισμού, όπου ο κίνδυνος του λουκέτου έμοιαζε περισσότερο από ορατός. Τ
H γεωργιανής καταγωγής σουπερστάρ του πιάνου Κάτια Μπουνιατισβίλι ερμηνεύει το δεξιοτεχνικό Δεύτερο Κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ στην πρώτη (7/3) από τις δύο συναυλίες της Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον φινλανδό μουσικό διευθυντή του συνόλου Μίκο Φρανκ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τιμημένη με σημαντικά διεθνή βραβεία, γνωστή για τη θέρμη και ενίοτε τη μελαγχολία των ερμηνειών της που παραπέμπει στη λαϊκή μουσική της γενέτειράς της, πέρα από τις λαμπερές συνεργασίες της με κορυφαία ονόματα του χώρου, τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει και έντονη κοινωνική δράση.
Η προ ημερών ακύρωση των εμφανίσεων της Αννα Νετρέμπκο στην Οπερα του Παρισιού λόγω ασθενείας προκάλεσε εύλογη απογοήτευση στους πολυάριθμους φίλους της.
Συναντηθήκαμε μια Παρασκευή μεσημέρι στο καινούργιο γραφείο του, στους χώρους της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Η ανακοίνωση του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών έγινε εφέτος νωρίς. Για την ακρίβεια, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
Δύο θεωρούμενα χαμένα έργα του Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949), που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Βερολίνο τον Απρίλιο του 1930, αναβιώνουν την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Εξακολουθούμε να είμαστε άνθρωποι; Αναρωτιέται ο Ακραμ Καν στο πολυαναμενόμενο νέο σόλο του με τον ελληνικό τίτλο «XΕΝΟS».
Στα 43 του χρόνια σήμερα ο Μηνάς Μπορμπουδάκης μετρά κιόλας δυόμισι δεκαετίες στη Γερμανία όπου ζει και εργάζεται έχοντας στο ενεργητικό του σημαντικές διεθνείς συνεργασίες ως συνθέτης.
Στην εποχή της ταχύτητας, της τεχνολογίας αλλά και της κρίσης, ποιος ασχολείται άραγε με κούκλες; Το «Εργαστήρι Μαιρηβή» και η ιδρύτριά του Μαιρηβή Γεωργιάδου, μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της κουκλοθεατρικής τέχνης στη χώρα μας, όχι μόνο επιμένουν σε αυτό, αλλά εντυπωσιάζουν με το εύρος των δραστηριοτήτων τους:
Η κουβέντα μας με τον Δημήτρη Τηλιακό την περασμένη Δευτέρα το βράδυ ήταν αρκούντως επεισοδιακή.
«Παρέλαβα τα γραπτά του Κάφκα πρώτη φορά από τον Λίγκετι. Δεν μπορούσα αρχικά να κάνω πολλά πράγματα με αυτά. Η "Δίκη" παρέμενε ξένη σε μένα, αλλά ήταν στο Παρίσι (το 1957-58) που βρήκα πρόσβαση στο έργο του, μέσω της "Μεταμόρφωσης". Σταδιακά ο Κάφκα γινόταν όλο και σημαντικότερος για μένα.
Ο Τομ Βολφ «γνώρισε» τη Μαρία Κάλλας πριν από πέντε, μόλις, χρόνια.
«Οταν διευθύνει ο Φίσερ, πρέπει κανείς να είναι προετοιμασμένος για εκπλήξεις.
Συνθέτης, αρχιμουσικός, συγγραφέας, δάσκαλος... Ο Λέοναρντ Μπερνστάιν συνδύαζε αναμφίβολα πολλές ιδιότητες. Το χάρισμά του όμως να «παντρεύει» με τρόπο μοναδικό την αίθουσα συναυλιών της λεγόμενης σοβαρής μουσικής με τον κόσμο του Broadway ήταν αυτό που του χάρισε ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις λαμπρές μουσικές προσωπικότητες της εποχής του.