Η συνθέτρια μιλάει για το παραμύθι «Το αηδόνι του αυτοκράτορα» του Αντερσεν στην οπερατική εκδοχή του που έγραψε πριν από σχεδόν 30 χρόνια και παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής ως κεντρική παραγωγή για παιδιά και νέους
Η γερμανίδα σκηνοθέτρια μιλάει για την όπερα του Γιάνατσεκ, με την οποία ανοίγει η σεζόν της Εθνικής Λυρικής – Ωμός ρεαλισμός, αντιστοιχίες με τον Παπαδιαμάντη και ποιητική διάσταση με σκηνικό ένα σπίτι μέσα στο δάσος που αλλάζει μορφές και τελικά διαλύεται
Με δύο εμβληματικά έργα συνεχίζεται ο κύκλος εκδηλώσεων που αφιερώνει η ΕΛΣ στον συνθέτη – Ο γιος του Γιώργος υπογράφει την καλλιτεχνική επιμέλεια, μιλάει για τις μουσικές προτιμήσεις του πατέρα του και αποκαλύπτει ότι ένα μεγάλο μέρος του έργου του παραμένει ανέκδοτο
Στην ενασχόληση του πολυπράγμονος σχεδιαστή με τη μόδα εστιάζει η μεγάλη αναδρομική έκθεση που του αφιερώνει ο πολυχώρος πολιτισμού Φουγάρο στο Ναύπλιο σε συνεργασία με το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ιδρυμα
Κάµποσους µήνες πριν από την πρώτη συνεργασία της Φανί Αρντάν µε την Εθνική Λυρική Σκηνή, όπου θα σκηνοθετήσει την όπερα του Σοστακόβιτς «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» τον Μάιο του 2019, η γαλλίδα σταρ των 60 ταινιών και των 30 θεατρικών ανέβηκε στην κεντρική σκηνή της ΕΛΣ µε την ιδιότητα της ερµηνεύτριας. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων […]
Πόσες ερμηνείες έχει άραγε η λέξη «Εξοδος»;
Ο Τζιανφράνκο Μαριότι υπήρξε ο εμπνευστής του Φεστιβάλ Οπερας Ροσίνι του Πέζαρο που «γεννήθηκε» το 1980 με σκοπό την επανανακάλυψη του συνόλου της δημιουργίας του συνθέτη ο οποίος υπήρξε γέννημα της πόλης και είναι γνωστός στο ευρύ κοινό από τον θρυλικό «Κουρέα της Σεβίλλης» και γενικότερα από τις κωμικές όπερές του.
Θεωρείται το πιο «διχαστικό», ίσως, χρώμα.
Η εφετινή επέτειος των 100 χρόνων από τη γέννησή του Λέοναρντ Μπερνστάιν είναι ακόμη μία αφορμή για να ανατρέξουμε στον μύθο του. Ο «Λένι» για τους φίλους παραμένει τωόντι «ζωντανός».
«Συναγερμός χθες εις το Ωδείον Ηρώδου του Αττικού με την πρώτην συμφωνικήν συναυλίαν της θερινής περιόδου. Ο ελληνικός κόσμος, που περιμένη με τόση λαχτάρα να ιδή τον Μητρόπουλο να διευθύνη μέσα στην ιερή αυτή κόγχη, ξεγέλασε την ανυπομονησία του με την χθεσινή εμφάνισι του κ. φον Κάραγιαν, ενός αρχιμουσικού με μεγάλη σφραγίδα, ο οποίος αξίζει πραγματικώς την ενθουσιώδη υποδοχήν που του έγινε».
Για τρεις δεκαετίες περίπου, από τα τέλη του '30 ως λίγο μετά τα μέσα του '60, οι αρχαιολογικές ανακαλύψεις του Αμερικανού Καρλ Μπλέγκεν επί ελληνικού εδάφους χάριζαν εντυπωσιακούς τίτλους στον διεθνή Τύπο.
Με ποιον τρόπο, άραγε, μια ιστορία εξοικονόμησης χώρου και απαλλαγής από το «περιττό» χαρτί συνδέεται με τη διάσωση της μνήμης της Επανάστασης του 1821; Σε ποιο σημείο η αμέλεια και η αδιαφορία συναντώνται με την ανανέωση του ενδιαφέροντος;
Κρατούμενος της δικτατορίας στο στρατόπεδο Ωρωπού, ο συνθέτης συνεχίζει να γράφει στο μοναδικό χαρτί που βρίσκει διαθέσιμο στην τραπεζαρία. Ενα συγκλονιστικό τεκμήριο από το Αρχείο του που φυλάσσεται στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» και αποκτά ειδική επικαιρότητα με την ευκαιρία των σημερινών 93ων γενεθλίων του
Η ιστορία της Ανίτα Ρατσβελισβίλι μοιάζει αρκετά με το παραμύθι της Σταχτοπούτας.
Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, η Αλεξάντρα Βαν Ουτ ήταν ακόμη βοηθός στυλίστα σε γνωστά περιοδικά μόδας. Κάποια στιγμή τής ανατέθηκε η προετοιμασία της φωτογράφισης μιας διάσημης γυναίκας και έπρεπε να αναζητήσει όλα τα μαύρα φορέματα που εμφανίστηκαν στις επιδείξεις των μεγάλων οίκων τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να φτιάξει τον πίνακα παρουσίασης.
Η Ζωή Τσόκανου ανυπομονεί να διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο Ηρώδειο.
Η θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι μια ακόμη ιδιότητα στο ήδη πλούσιο βιογραφικό της Λίντας Καπετανέα.
Ηταν το 1993 όταν οι «Βάκχαι» του Ιάννη Ξενάκη παρουσιάστηκαν στο Λονδίνο για πρώτη και μοναδική φορά. Με δεδομένο (και) το ότι εκείνη την εποχή η υγεία του πρωτοπόρου συνθέτη (1922-2001) ήταν ήδη βεβαρημένη, το έργο δεν ηχογραφήθηκε ποτέ.
Ο Μπόμπι είναι ένας φανατικός εργένης που του είναι αδύνατον να μείνει πιστός σε μια σχέση. Με την ευκαιρία των γενεθλίων του, η παρέα του, η οποία αποτελείται από πέντε ζευγάρια σε ευτυχισμένες - φαινομενικά - σχέσεις, αλλά και οι τρεις φίλες του αποφασίζουν να του κάνουν ένα πάρτι-έκπληξη. Μέσα από μια σειρά φλας μπακ σε αυτοτελείς ξεκαρδιστικές αλλά και συγκινητικές ιστορίες προβάλλει ανάγλυφο το πάντοτε επίκαιρο θέμα των ανθρώπινων σχέσεων...
Οι Αθηναίοι αγαπούν τον Τσαϊκόφσκι.