Πέρασε ήδη ένας χρόνος από εκείνο το πρωινό του Ιουνίου που σοκαρισμένοι ξυπνήσαμε με τα νέα της ολονύχτιας τραγωδίας στον πύργο Grenfell του Λονδίνου.
«Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας. Είναι γιοι και κόρες του πάθους της ζωής για τη ζωή». Με τους στίχους του Χαλίλ Γκιμπράν αρχίζει το πέμπτο κεφάλαιο στο βιβλίο «Βιολογία, ένας κήπος γεμάτος θαύματα» του καθηγητή Βιοχημείας Gottfried Schatz, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Οπως και το προηγούμενο πόνημα του συγγραφέα («Πέρα από τα γονίδια», ΠΕΚ, 2011), έτσι και αυτό το βιβλίο γεννήθηκε από μια σειρά δοκιμίων τα οποία δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά στην έγκυρη ελβετική εφημερίδα «Neue Zürcher Zeitung».
Πριν από λίγο καιρό, το ΕΚΑΒ ενημερώνει το Νοσοκομείο Παίδων ότι καταφτάνει παιδί ενάμισι έτους με βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και σε κωματώδη κατάσταση.
Τον Οκτώβρη του 2008, ο Κορινθιακός Κόλπος βρισκόταν στην επικαιρότητα. Αιτία ήταν η ερυθρά ιλύς, η κόκκινη λάσπη η οποία «κοκκίνιζε τα δίχτυα»
Πώς αποφασίστηκε η σύσταση του egg; Γιατί, δηλαδή, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, δεν αρκεστήκατε σε μια δωρεά ή σε οτιδήποτε ασφαλέστερο και αποφασίσατε μια δράση που αφενός έχει ρίσκο, αφετέρου απαιτεί μακροχρόνια δέσμευση;
«Ενώ όλοι οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ιατρική έρευνα αναρωτιούνται αν η έρευνά τους θα είναι χρήσιμη για την ανθρωπότητα, ο τρόπος που αυτή διεξάγεται στα πανεπιστήμια έχει σαν αποτέλεσμα να κρατά τον ερευνητή μακριά από τον άρρωστο.
«Αυτό που κάνει τον πόλεμο τόσο απεχθή είναι ότι καθιστά το άτομο πλήρως ασήμαντο» έγραφε στο ημερολόγιό του ο βρετανός σουρεαλιστής ποιητής David Gascoyne (Ντέιβιντ Γκασκόιν) τον Σεπτέμβρη του 1938.
Ο αυστριακός παιδίατρος Χανς Ασπεργκερ (1906-1980) θεωρείται διεθνώς ένας από τους πρωτοπόρους στη μελέτη του αυτισμού.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο αυστριακής καταγωγής αμερικανός ψυχολόγος Walter Mischel διενήργησε μια σειρά πειραμάτων που όχι μόνο είναι σήμερα κλασικά, αλλά επιβεβαιώθηκαν πάρα πολλές φορές από άλλους ερευνητές.
«Θα θέλαμε να προτείνουμε μια δομή για το άλας του δεοξυριβονουκλεϊνικού οξέος (DNA). Η εν λόγω δομή διαθέτει χαρακτηριστικά τα οποία είναι αξιοσημείωτου βιολογικού ενδιαφέροντος».
Στη διάρκεια της διετίας 1010-2012 ο καθηγητής κ. Θεοδόσης Τάσιος έδωσε μια σειρά 10 διαλέξεων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Megaron Plus) με θέμα «Κοινωνία και Φιλοσοφία».
Εκτιμάτε ότι η ελληνική έρευνα αποδίδει σήμερα;
Στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα η επιστημονική κοινότητα της εποχής παρακολούθησε μια μεγάλη διαμάχη με πρωταγωνιστές τον ιταλό ανατόμο Καμίλο Γκόλτζι (Camillo Golgi, 1843-1926) και τον ισπανό συνάδελφό του Ραμόν ι Καχάλ (Ramon y Cajal, 1852-1934).
«Τόσο τρελός από επιθυμία» έγραφε σε ένα ποίημά του, εν έτει 1900, ένας ερωτευμένος φοιτητής του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης ονόματι Αλβέρτος Αϊνστάιν.
Υποπτεύομαι (βάσιμα) ότι μια μεγάλη μερίδα των αναγνωστών του BHMA-Science δηλώνουν αγνωστικιστές ή άθεοι. Παρ' όλα αυτά θα ήθελα σήμερα να συντονιστούμε με το πνεύμα των ημερών και να εντοπίσουμε ένα σημείο όπου η χριστιανική διδασκαλία υποστηρίζεται από τα επιστημονικά δεδομένα.
Την περασμένη Τρίτη ένα 13χρονο κορίτσι αφήνει άναυδο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Κέντρου Yγείας Λαυρίου, προσερχόμενο με προχωρημένες ωδίνες τοκετού.
Δεν υπάρχουν πολλές ειδήσεις από τον κόσμο των μαθηματικών που φτάνουν στα αφτιά του ευρέος κοινού. Αλλά η Τρίτη 22 Αυγούστου 2006 υπήρξε μια εξαίρεση.
Αν μπορούσα να μας παρασύρω όλους σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, θα ήθελα να ρίχναμε μια ματιά στη Γη όπως ήταν πριν από 30 εκατομμύρια χρόνια.
Τι είναι άραγε μια σχολική τάξη; Πώς πρέπει να ιδωθεί από τον εκπαιδευτικό που μπαίνει σε αυτήν και ο οποίος πρέπει στο μικρό διάστημα των 45 λεπτών να εμπνεύσει τόσο ώστε να «παρασύρει» όσο περισσότερους μαθητές γίνεται στη μυσταγωγία του μαθήματος; Και εν τέλει να διδάξει σε βάθος αυτό που προβλέπεται από τη διδακτέα ύλη...
Την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 1874, κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνεδρίας του Royal Institution της Μεγάλης Βρετανίας, ο σερ Φράνσις Γκάλτον (1822-1911) έδωσε μια διάλεξη με θέμα τους άνδρες της επιστήμης, τη φύση και την ανατροφή τους («Μen of Science: Τheir Nature and Nurture»).