Ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης θυμάται τον Χρήστο Λαμπράκη και διηγείται ένα περιστατικό το οποίο και χαράκτηκε βαθιά στη μνήμη του κι έλαβε χώρα μέσα στο Μέγαρο Μουσικής.
Είναι πράγματι πλέον «θέμα παιδείας» αλλά με διαφορετικό νόημα.
Θα ισχύσει ένα σύστημα εισαγωγής, που θα στηρίζεται στο Απολυτήριο τού Λυκείου (βάσει τής συνολικής επίδοσης στα 3 έτη).
Ο ελληνικός πολιτισμός από την εμφάνισή του στην αρχαιότητα είναι κατ’εξοχήν ένας πολιτισμός τού γραπτού λόγου βασισμένος στο ελληνικό αλφάβητο. Μάς έμαθαν και μάς εκτίμησαν στον κόσμο από τα γραπτά κείμενα των μεγάλων Ελλήνων δημιουργών. Κάθε συμβολή στην γλώσσα μέσω ενός ποιοτικού γραπτού λόγου είναι εθνικό κεφάλαιο. Η ευαισθησία τού «Βήματος» απέναντι στην γλώσσα μας […]
Οι γραμμές αυτές γράφονται ως μια φωνή ανησυχίας και προβληματισμού για την οδό που χωρεί όλο και περισσότερο η χρήση τής ελληνικής γλώσσας, η ποιότητα στην χρήση τής γλώσσας μας σε ευρύτερο επίπεδο. Ολο και περισσότερο τα τελευταία ιδίως χρόνια παρατηρείται σε νέους ανθρώπους αλλά και σε μεγαλύτερους σε ηλικία μια διάχυτη ακηδία και εξ […]
Σχετικά με το επίμαχο θέμα τής εκλογής των εκπροσώπων των φοιτητών το νομοσχέδιο προβλέπει την μετάβαση σε έναν πιο εύκολο, σύγχρονο και οικείο στους φοιτητές τρόπο, την ηλεκτρονική ψηφοφορία, η οποία καθιερώνεται γενικότερα από το νομοσχέδιο για όλα τα πολυπληθή σώματα ψηφοφόρων
Το Νομοσχέδιο τού Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Νέοι ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση τής ποιότητας, τής λειτουργικότητας και τής σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» είναι ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο νόμου που για κάθε αντικειμενικό αναγνώστη, γνώστη των θεμάτων τής Ανώτατης Εκπαίδευσης, έχει ένα πολύ θετικό χαρακτηριστικό: είναι αποτέλεσμα διεξοδικής ολοκληρωμένης […]
Ισχυρίζομαι ότι για τους (αρχαίους) Ελληνες ίσχυε η εξίσωση «Πολιτισμός = Παιδεία». Γράφει ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης.
Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Δεν πάει άλλο. Ας αντιμετωπίσουμε ως χώρα το μεγαλύτερο ίσως εκπαιδευτικό πρόβλημα που έχουμε επί σειρά ετών. Γράφει ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης.
Δεν βλέπω να γίνονται τολμηρές κινήσεις στη σκληρά δοκιμασθείσα Παιδεία μας κατά την προηγηθείσα διακυβέρνηση τής χώρας. Η άρση τού ασύλου και η σημαία στους αρίστους καθώς και η ενίσχυση τής λήψης αποφάσεων από τα ίδια τα Πανεπιστήμια ήταν γενναίες, σωστές και αποδεκτές πολιτικές ενέργειες, αλλά μέχρι εκεί. Ουσιαστικές, τολμηρές, αναπτυξιακές παρεμβάσεις για ενίσχυση τής […]
«Λύνω / κόβω τον Γόρδιο δεσμό∙ επιλύω τολμηρά και αποφασιστικά ένα περίπλοκο πρόβλημα». Ετσι ορίζω στο λεξικό μου τη γνωστή φράση η οποία εκφράζει, φρονώ, με έκγλυφο τρόπο το πρόβλημα των Εισαγωγικών Εξετάσεων στα ΑΕΙ που αναδύεται κάθε χρόνο τέτοιον καιρό. Εφέτος, οξύτερο, αν σκεφθεί κανείς ότι – όπως επισήμως ελέχθη – το 25% των υποψηφίων των […]
Νέες λέξεις, ελληνικές και εισαγόμενες, αναγκαίες και ευπρόσδεκτες. Ο παραγωγικότερος λεξικογράφος μας καταγράφει τον καταιγισμό νεολογισμών του 21ου αιώνα και μας παροτρύνει να μιλάμε ελληνικά
Οτι υπάρχει ένα μείζον πρόβλημα στη χρήση τής γλώσσας μας αποτελεί καθημερινή εμπειρία των ευαίσθητων ομιλητών τής Ελληνικής και μόνιμη έκφραση παραπόνων από πάρα πολλούς απλούς χρήστες τής γλώσσας σε διάφορες ευκαιρίες.
Οι γραμμές αυτές γράφονται όχι με τη διάθεση κάποιας αντιδικίας με τον αρμόδιο Υπουργό ή προσπάθειας επικρίσεως των αποφάσεων τού Υπουργείου Παιδείας ή κάτι συναφές, αλλά επειδή θεωρώ ότι θέματα όπως «η σημαιοφορία» στα Σχολεία είναι κατ' εξοχήν παιδευτικό θέμα.
Δεν αμφισβητώ την καλή προαίρεση τού υπουργού Παιδείας,
Τα παρακάτω είναι σκέψεις και προτάσεις για την εκπαίδευση και την Παιδεία οι οποίες κατατέθηκαν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.