Ο ανερχόμενος ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τον ρόλο του στην παράσταση «Blink», τη νεότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις, τη σχέση υποκριτικής και βιολογίας, το θέατρο και την τηλεόραση
Εν τέλει, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για να διαβάζει κανείς ξανά και ξανά τον Αντόν Τσέχοφ (1860-1904). Η ίδια η ανάγνωση του απαράμιλλου ρώσου ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής, κάθε νέα ανάγνωσή του δηλαδή, συνταράσσει τις πιο μύχιες γωνιές μας, αποκαλύπτοντας παράλληλα το πλήθος των λόγων που τον έχουν καταστήσει ένα διαχρονικό μέγεθος και που […]
Ο γνωστός συγγραφέας, με αφορμή το καινούργιο του βιβλίο «Ανέγγιχτη», μιλάει στο «Βήμα» για τη μακρόχρονη σχέση του με το καζαντζακικό σύμπαν και εξηγεί γιατί επέλεξε να δει την ερωτική ζωή του στοχαστή της «Ασκητικής» μέσα από τα μάτια της πρώτης του συζύγου
Ο βραβευμένος ποιητής, δοκιμιογράφος και διευθυντής του περιοδικού «Φρέαρ» μιλάει στο «Βήμα» για το νέο του βιβλίο, τον υπαρξιακό εγκλεισμό και τη μοναξιά, την πίστη και την ελπίδα, τον χριστιανισμό, την ελληνικότητα, την τέχνη της ζωής
O σκηνοθέτης και εικαστικός, πρωτεργάτης της ομάδας bijoux de kant, μιλάει στο «Βήμα» για το ανέβασμα του νέου έργου του Δημήτρη Δημητριάδη «Η αλήθεια είναι» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, για την αισθητική της βίας, τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις και την ελληνικότητα
Τι σχέση έχει ο Ερρίκος Ιψεν με τον Ανδρέα Καρκαβίτσα; Ποια είναι η «Πώς τη λένε» και ποιος ο «Βρε»; Η γνωστή δημοσιογράφος και συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το νέο της βιβλίο
Ο σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κάνει μια αποτίμηση της «Πρωτοβουλίας 1821-2021» όπου συνήργησαν 20 Ιδρύματα και τονίζει ότι «η συνεργασία αυτή δημιούργησε μια δυναμική για τη συνέχισή της σε ζητήματα εθνικής σημασίας και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε»
Ο συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το νέο του βιβλίο, μια συναρμογή κειμένων διαφορετικής θερμοκρασίας, μέσω του οποίου αναπλάθει το παρελθόν της καπνοβιομηχανίας Muratti. Μια συζήτηση για την Ιστορία, τη μνήμη, τη λήθη και τις «μικρές αυτοκρατορίες» των ανθρώπων
Η σκηνοθέτις και ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για την παράσταση «Ματωμένος γάμος» στο Εθνικό Θέατρο και εξηγεί με ποιους τρόπους η δική της φεμινιστική ματιά εισχώρησε στον Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Ο Μιγκέλ Τόργκα υπήρξε ένας από τους μεγάλους συγγραφείς της Πορτογαλίας στον 20ό αιώνα. Τον γνωρίζουμε μέσα από τη νουβέλα «Ο Σενιόρ Βεντούρα», σπουδή πάνω στην «ορμητική ιδιοσυγκρασία» της Ιβηρικής Χερσονήσου, όπου ο Δον Κιχώτης συναντά τον άσωτο υιό
Ο διάσημος αμερικανός συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το καινούργιο του μυθιστόρημα, την επίδραση που του άσκησε η δεκαετία του 1970, τη σχέση της λογοτεχνίας με την κοινωνία και την πολιτική και τα αναπόδραστα της ανθρώπινης φύσης
Ο σκηνοθέτης και δραματουργός μιλάει στο «Βήμα» για τις παραστάσεις «Φαίδρα» και «Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα», το σύγχρονο ρεπερτόριο, την έως τώρα πορεία του και εξηγεί γιατί πλέον αισθάνεται πιο ήρεμος με τον χαρακτηρισμό «παιδί-θαύμα» που του αποδόθηκε
Ο συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το καινούργιο του βιβλίο «Το Πέτρινο 8», μια ευφάνταστη αλληγορική σπουδή πάνω στην ελληνική ιστορία που προσλαμβάνει οντολογικές και υπαρξιακές διαστάσεις
Με την «Εκμηδένιση», το όγδοο μυθιστόρημά του που κυκλοφόρησε πρόσφατα και στα ελληνικά, ο κορυφαίος γάλλος συγγραφέας έρχεται να επιβεβαιώσει ότι με τη λογοτεχνία του αποστάζει το πνεύμα της εποχής του
Η σημαντική πρωταγωνίστρια, με αφορμή την ερμηνεία της στη σειρά «Αγάπη παράνομη», μιλάει στο «Βήμα» για μια ηρωίδα που «δρασκελίζει τον χρόνο» ώστε να μας δείξει «τι σημαίνει πραγματική ανθρωπιά», καθώς επίσης για το επίπονο παρόν των γυναικών, τις προκλήσεις της υποκριτικής και τον επόμενο ρόλο της
Το τελευταίο ολοκληρωμένο μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ με τίτλο «Σίλβερβιου», που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατό του, επιβεβαιώνει ότι υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους ανατόμους της ανθρώπινης κατάστασης μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο