Η ιταλίδα συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά της «Το νερό της λίμνης δεν είναι ποτέ γλυκό» που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά. Η θυελλώδης σχέση μάνας και κόρης αλλά και η γυναικεία φιλία σε έναν κόσμο ανέχειας και πολιτικής κρίσης
Η διακεκριμένη καναδή ιστορικός μιλάει στο «Βήμα» για το πιο πρόσφατο βιβλίο της «Μια σύντομη ιστορία του πολέμου», μια εύληπτη αναδρομή στο παρελθόν που αναδεικνύει την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στις ένοπλες συρράξεις και στην εξελικτική συγκρότηση της ανθρώπινης κοινωνίας
Ο ανερχόμενος σκηνοθέτης και δραματουργός μιλάει στο «Βήμα» για την παράσταση «Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων», μια συμμετοχική θεατρική συνθήκη με βασικό άξονα όσα δεν εκπληρώθηκαν
Εν όψει της κυκλοφορίας του πρώτου του βιβλίου στα ελληνικά, ο τανζανός συγγραφέας που ζει στη Μεγάλη Βρετανία και τιμήθηκε με το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας 2021 μιλάει στο «Βήμα» για την αξία της γραφής, τον ήρεμο αναστοχασμό και την περιπλοκότητα της ανθρώπινης ζωής
Ο ισραηλινός συγγραφέας, εν όψει της έλευσής του στην Ελλάδα, μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά του «Τρεις», το ψυχογράφημα ισάριθμων γυναικών οι οποίες συνδέονται με έναν μυστηριώδη άνδρα. Μια συνομιλία για τη λογοτεχνική διάσταση της αστυνομικής αφήγησης
Ο κορυφαίος έλληνας πεζογράφος μιλάει στο «Βήμα» με αφορμή το άρτι εκδοθέν βιβλίο του «Νέα Σελήνη: Ημέρα πρώτη» και σχολιάζει βασικές πτυχές της μακράς λογοτεχνικής του διαδρομής, τη θεματολογία, το ύφος του, τη σχέση του με την αρχαία ελληνική τραγωδία και την Αγία Γραφή
«Χθες ονειρεύτηκα τον γάμο της». Με αυτές τις λέξεις αρχίζει το νέο βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη. Ακολουθεί μια ατμοσφαιρική περιγραφή σχεδόν ιερουργικής ομορφιάς. Η νύφη, με αραχνοΰφαντο πέπλο να σκεπάζει το πρόσωπό της, προχωρεί προς το μαρμαρόχτιστο ιερό του Αγίου Μηνά, του μητροπολιτικού ναού Ηρακλείου. Η συγκεκριμένη γυναίκα δεν είναι άλλη από τη «μαμά» της […]
Η κορυφαία συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το πλέον βιωματικό της βιβλίο μέχρι σήμερα, ένα «οικογενειακό μυθιστόρημα», μια υβριδική αφήγηση για τη σχέση με τους γονείς της που συνδέεται με την ιστορική, κοινωνική και πολιτιστική περιπέτεια της Κρήτης και της Ελλάδας
Η σκηνοθέτρια μιλάει στο «Βήμα» για την παράσταση «Μάκιναλ» που συνεχίζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα ΠΥΡ, για έναν δυσοίωνο κόσμο που τον ορίζει η επιβίωση, τις πολλές διαστάσεις της βίας, τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς και τη φεμινιστική αισθητική
Στους «Διαλόγους προσφύγων» του Μπέρτολτ Μπρεχτ δύο άνδρες που έχουν εγκαταλείψει τη ναζιστική Γερμανία, ο Τσίφελ και ο Κάλε, επιδίδονται σε συζητήσεις που ακτινογραφούν τις αντιφάσεις της ανθρωπότητας και, ασφαλώς, παραμένουν επίκαιρες
Για πρώτη φορά στα ελληνικά το μυθιστόρημα «Μια χούφτα σκόνη», ένα από τα σημαντικότερα έργα του βρετανού συγγραφέα Ιβλιν Γουό, πικρή σάτιρα, βιβλίο γέλιου αλλά και δακρύων με φόντο την αγγλική κοινωνία του Μεσοπολέμου
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τον ρόλο του στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, ένα διαχρονικό έργο που, μέσα από το ερωτικό πρόβλημα του πρωταγωνιστή Αλσέστ, αναδεικνύει πόσο αδιέξοδο είναι να υπάρχεις μέσα σε μια κοινωνία που δεν υποφέρεις
Η αργεντινή συγγραφέας Αριάνα Χάρουιτς συνθέτει το παραληρηματικό, σαρωτικό, ανατριχιαστικό πορτρέτο μιας γυναίκας που δεν βιώνει την έλευση ενός παιδιού ως πλεόνασμα της ύπαρξής της αλλά ως διαμελισμό της ταυτότητάς της
Μια αθόρυβη εργάτρια του θεάτρου, μια ευέλικτη ηθοποιός που ξεχωρίζει πάνω στη σκηνή, ό,τι κι αν κληθεί να υποδυθεί, μιλάει στο «Βήμα» για τον ρόλο της στην παράσταση «Ο αυτόχειρ!», που συνεχίζεται στο Εθνικό Θέατρο, αλλά και για την ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα
Ο 58χρονος νοτιοαφρικανός συγγραφέας που απέσπασε το Booker 2021 μιλάει στο «Βήμα» για το βραβευμένο έργο του, για μια οικογένεια που αντανακλά την πρόσφατη ταραχώδη πορεία της Νότιας Αφρικής, κάνοντας παράλληλα αναφορές στην Ελλάδα και στον Θόδωρο Αγγελόπουλο
Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, που τιμήθηκε με το εφετινό Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων, μιλάει στο «Βήμα» για την αναγνώριση του έργου του, τη «διπλή αποστολή» της ζωής του, τη θεωρία και την κριτική
Το μυθιστόρημα της Φερνάντα Μελτσόρ είναι μια σπαρακτική κραυγή για την επίπονη μοίρα των γυναικών και των καταπιεσμένων μειονοτήτων, τη σήψη και τη μάτσο εγκληματική κουλτούρα στο Μεξικό των ναρκεμπόρων