Η δημοφιλής συγγραφέας ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα παρουσιάζοντας το νέο της βιβλίο με τίτλο «Ονειρεύτηκα τη Διδώ», μια «φανταστική βιογραφία» της πολυσχιδούς γυναίκας που έγραψε τα «Ματωμένα χώματα». Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή μάς προτρέπει να τη διαβάσουμε με ανανεωμένο ενδιαφέρον
Στο πιο πρόσφατο μυθιστόρημα του ιάπωνα συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι πρωταγωνιστεί ένας ματαιωμένος καλλιτέχνης, ένας επαγγελματίας ζωγράφος που βιώνει μια σημαντική κρίση και ακολουθεί μια ταραχώδη εσωτερική πορεία προς μια νέα αυτογνωσία
Ο καταξιωμένος έλληνας συγγραφέας, από τους πιο σεβαστούς λογοτέχνες που δημιουργούν στη Σουηδία, μιλάει στο «Βήμα» για το νέο του μυθιστόρημα, όπου επαναφηγείται την ομηρική «Ιλιάδα» και τη συνδέει με τα βιώματά του από το τέλος της γερμανικής κατοχής στην Πελοπόννησο
Ο πολυβραβευμένος βάσκος συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το πρόσφατο μυθιστόρημά του «Σπίτια και τάφοι», την ιστορία, την πολιτική βία, την υποχρέωση του συγγραφέα να συμπαρατάσσεται με το φως και τη σημασία που έχει η ακρίβεια στο πεδίο της λογοτεχνίας
Ο σπουδαίος τσέχος συγγραφέας Μίλαν Κούντερα στοχάζεται πάνω στα σύνορα της πολύπαθης ευρωπαϊκής ταυτότητας και την υπερασπίζεται μέσα από την πολιτισμική κληρονομιά της Κεντρικής Ευρώπης, του πιο «εύθραυστου» και κοσμοπολίτικου μέρους της
Ο γερμανός θεατρικός συγγραφέας, δραματουργός και σκηνοθέτης που έχει συνδέσει την καλλιτεχνική του πορεία με τη βερολινέζικη Σαουμπίνε μιλάει στο «Βήμα» για το έργο του «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
«Το Βήμα» βρέθηκε στην Κρήτη για το φιλόδοξο 1ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και έθεσε τις βάσεις για τη συνέχιση και την επέκτασή σου. Ξεχωριστή στιγμή η τιμητική βραδιά για τη Μάρω Δούκα και διαφωτιστική η παρουσία του Ουκρανού Αντρέι Κούρκοφ
Η συγγραφέας Κάλλια Παπαδάκη, η σκηνοθέτρια Εφη Θεοδώρου και ο ηθοποιός Δημήτρης Μοθωναίος μιλούν στο «Βήμα» για την παράσταση «Ρίζες από βαμβάκι», μια σύγχρονη εκδοχή του «Αίαντα» του Σοφοκλή, που ανοίγει τον εφετινό κύκλο «Contemporary Ancients» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου
Η σκωτσέζα συγγραφέας Μιούριελ Σπαρκ στο σύντομο μυθιστόρημα «Στη θέση του οδηγού» ανατρέπει τη σύμβαση της αστυνομικής πλοκής για να αφηγηθεί το υπαρξιακό θρίλερ της ανθρώπινης ταυτότητας
Η νεαρή σκηνοθέτρια μιλάει στο «Βήμα» για την πρώτη της παράσταση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου. Καταπιάνεται με ένα εμβληματικό κείμενο της αργεντινής λογοτεχνίας και καλεί να δούμε τους «τρελούς» και τη «ζώνη της αγωνίας» στη δική μας εποχή
Η κορυφαία ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τα 50 χρόνια του θεάτρου Στοά, μοιράζεται με την εφημερίδα σημαντικές στιγμές από την πορεία της στην υποκριτική, θυμάται τον Μποστ εν όψει μιας νέας παράστασης και αποδεικνύει από τι είναι καμωμένο ένα πάθος που υπερβαίνει τις έξι και πλέον δεκαετίες
Εν όψει της έλευσής του στην Αθήνα, ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης, βιογράφος του εμβληματικού γάλλου θεατρικού συγγραφέα και επιστημονικός επιμελητής της έκδοσης των Απάντων του, μιλάει στο «Βήμα» για τη ζωή και το έργο του μεγαλύτερου «χιουμορίστα» όλων των εποχών
Η ιταλίδα συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά της «Το νερό της λίμνης δεν είναι ποτέ γλυκό» που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά. Η θυελλώδης σχέση μάνας και κόρης αλλά και η γυναικεία φιλία σε έναν κόσμο ανέχειας και πολιτικής κρίσης
Η βρετανίδα συγγραφέας συστήνεται στο ελληνικό κοινό και μιλάει για ένα μυθιστόρημα όπου προσωπικά και συλλογικά τραύματα συγκλίνουν. Η «θεσπέσια ομορφιά» ενός άνδρα, οι Μπιτλς, η Ανατολική Γερμανία, η έννοια της παρακολούθησης στις ανθρώπινες σχέσεις και η Ελλάδα
H διάσημη ιστορικός του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης μιλάει στο «Βήμα» για τη διαχρονική επίδραση του πολέμου στην ανθρώπινη κοινωνία, τον ρόλο του στην ιστορική διαδικασία και το τέλος της μακράς ειρήνης μετά το 1945 με την εισβολή του Βλαντίμιρ Πούτιν στην Ουκρανία
Ο ισραηλινός συγγραφέας, εν όψει της έλευσής του στην Ελλάδα, μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά του «Τρεις», το ψυχογράφημα ισάριθμων γυναικών οι οποίες συνδέονται με έναν μυστηριώδη άνδρα. Μια συνομιλία για τη λογοτεχνική διάσταση της αστυνομικής αφήγησης