H κορυφαία λογοτεχνική διάκριση του αγγλόφωνου κόσμου απονεμήθηκε στη 49χρονη Σαμάνθα Χάρβεϊ για το «Orbital», βιβλίο που λειτουργεί και ως ένα «αγαπητικό γράμμα προς τον πλανήτη μας»
Ο γάλλος συγγραφέας Εντουάρ Λουί, στο απόγειο της δημοφιλίας του στην Ελλάδα, μιλάει για το πιο πρόσφατο βιβλίο του, την ανθρωπολογία της διαφυγής, την ταξική βία, τα ανθρώπινα σώματα, το λογοτεχνικό του πρόγραμμα και την πολιτική διάσταση της αυτοβιογραφίας
Ο αμερικανός ηθοποιός και συγγραφέας Ασλεϊ Ρόμπινσον, που διασκεύασε το περίφημο διήγημα της Αννυ Πρου για το θέατρο, μιλάει στο «Βήμα» λίγο προτού επισκεφθεί την Ελλάδα.
Η ελληνίδα συγγραφέας μιλάει για το καινούργιο της μυθιστόρημα. Πρωταγωνιστής ένας ευσυνείδητος κορνιζάς, σε ένα σύγχρονο θρίλερ σαν αρχαία τραγωδία, σαν ένα υπαρξιακό νουάρ που ξεδιπλώνεται στον θεσσαλικό κάμπο. Τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να ξέρουμε για ένα «τελεσίδικο κάθαρμα»; Και τι μπορεί να κάνει η αγάπη;
Ο ιστορικός της Ακαδημίας Αθηνών μιλάει για το νέο του βιβλίο, μια ευσύνοπτη ακτινογραφία του Κυπριακού, πενήντα χρόνια μετά την τραγωδία του 1974. Αναφέρεται στην αναγκαιότητα να δούμε το ζήτημα μέσα από ποικίλα πρίσματα και να το κάνουμε με ειλικρίνεια
Ο στιχουργός Γεράσιμος Ευαγγελάτος μιλάει για το νέο θεατρικό του έργο, μια σπουδή πάνω στη μοναξιά ως προσωπική επιλογή, για την επικράτεια των γενεών και των διαπροσωπικών σχέσεων, καθώς και για μια καθημερινότητα που αξίζει την ορατότητα.
Η 53χρονη νοτιοκορεάτισσα συγγραφέας Χαν Γκανγκ τιμήθηκε με το Νομπέλ Λογοτεχνίας 2024 σε μια αξιοσημείωτη και δυναμική επιλογή της Σουηδικής Ακαδημίας.
Το μοναδικό μυθιστόρημα που έγραψε ο Ουρουγουανός Μάριο Μπενεδέτι ενόσω ήταν πολιτικός εξόριστος αποτελεί μια διερεύνηση της καταπιεσμένης, βασανισμένης ζωής, που κατορθώνει όμως να μη συντρίβεται ολοκληρωτικά και να ερωτοτροπεί ιδεαλιστικά με την ελπίδα.
Ο γνωστός ηθοποιός και συγγραφέας Γιωργής Τσουρής, εγκαινιάζει καλλιτεχνικά το θεατρικό Πτι Παλαί σκηνοθετώντας τη μοναδική «κωμωδία» του Τενεσί Ουίλιαμς και εξηγεί πώς ακριβώς αναμετριέται με την πρόκληση του παγκόσμιου ρεπερτορίου
Γνωστά συγγραφικά ονόματα και νέες φωνές, σύγχρονα μυθιστορήματα και καινούργιες μεταφράσεις, πρωτότυπες μελέτες και συνθετικά έργα σε μια επιλογή από το εκδοτικό πανόραμα των επόμενων μηνών.
Το σύντομο μυθιστόρημα της Παλαιστίνιας Αντανία Σίμπλι είναι ένα δίπτυχο όπου συγκλίνουν το παρελθόν και το παρόν της Μέσης Ανατολής.
Στον δεύτερο προσωπικό του δίσκο ο ερμηνευτής κάνει το ντεμπούτο του και ως τραγουδοποιός μελοποιώντας ποιήματα της Κατερίνας Γώγου και της Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ.
Η δημοτικότητα της πρόσφατης επανέκδοσης της «Γραμμής του ορίζοντος» και των «Πτυχιούχων» του Χρήστου Βακαλόπουλου θέτει το ζήτημα της συνάντησης ενός λογοτεχνικού έργου με ένα κοινό με πολύ διαφορετικά βιώματα και υπόβαθρο από εκείνο της εποχής του.
Ο σοβιετικός συγγραφέας Μπορίς Πιλνιάκ στη «Νουβέλα της άσβεστης σελήνης» μεταπλάθει λογοτεχνικά την υπόθεση ενός παράξενου, πραγματικού θανάτου που όρισε, τρόπον τινά, και το δικό του τραγικό πεπρωμένο.
Ο γάλλος στοχαστής μιλάει για το νέο του βιβλίο, ένα ακόμα υβριδικό κείμενο, βιωματικό, κοινωνιολογικό, δοκιμιακό και παρεμβατικό, που έχει στο επίκεντρο τη μορφή της νεκρής μητέρας του. Με οδηγό του τη Σιμόν ντε Μποβουάρ, μετατρέπει την ανήμπορη τρίτη ηλικία σε μεγάλο πολιτικό θέμα.
Ο διάσημος ιταλοδανός σκηνοθέτης και δάσκαλος του θεάτρου, Εουτζένιο Μπάρμπα, μια οικουμενική και επιδραστική φυσιογνωμία για πάνω από μισό αιώνα, μιλάει στο ΒΗΜΑgazino.
Η κριτικός, θεατρολόγος και μεταφράστρια μιλάει για τη σχέση Tέχνης και Μεταπολίτευσης, για τις εξωτερικές επιρροές και τις εσωτερικές μεταβάσεις στο κοινωνικό και καλλιτεχνικό πεδίο, τους θεσμούς, την ιδιωτική δραστηριότητα, καθώς επίσης για το αρχαίο δράμα και τη μετάφρασή του.
Ο ηθοποιός, Δημήτρης Φιλιππίδης, μιλάει για την παράσταση στην οποία συμμετέχει αυτό το καλοκαίρι, την υποκριτική, το θέατρο και τη δυσκολία να τον προσεγγίζουν ως αυτόνομη καλλιτεχνική προσωπικότητα.
Ο γνωστός σκηνοθέτης μιλάει για τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη που ανεβάζει αυτό το καλοκαίρι, τους προβληματισμούς που γεννήθηκαν από το έργο, για τον «μετεωρισμό» της αβεβαιότητας, το «πέταγμα» της συνείδησης, την κωμωδία και την ουτοπία.
Ο κορυφαίος πολωνός σκηνοθέτης Κρίστοφ Βαρλικόφσκι παρουσίασε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου την ηρωίδα του νοτιοαφρικανού νομπελίστα συγγραφέα Τζ. Μ. Κουτσί.