Σε θεατρική διασκευή παρουσιάζεται η νουβέλα της Τζέιν Οστεν «Περηφάνια και προκατάληψη» σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη, η οποία συνυπογράφει τη σκηνική μεταφορά με τον Αρη Ασπρούλη. Γραμμένο το 1797 – είχε προηγηθεί το «Λογική και ευαισθησία» -, το έργο καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις, τον έρωτα και τις κοινωνικές προκαταλήψεις, κυρίως με τη […]
Μα γίνονται τα ποιήματα θέατρο και οι στίχοι διάλογος; Ποιος μετατρέπει τον ποιητή σε θεατρικό συγγραφέα και μέσα από μια σύνθεση δημιουργών όλο αυτό αποκτά δομή και δράση; Κι όμως, η «Δόξα Κοινή», αυτό το εκ πρώτης όψεως τολμηρό εγχείρημα, το κατάφερε. Η παράσταση στη σκηνή του Πορεία αποτελεί την απόδειξη μιας εξαιρετικά πρωτότυπης και […]
Mοιάζει απίστευτο αλλά είναι αληθινό: «Το χρονικό του Χρόνου» του Στίβεν Χόκινγκ (φωτογραφία) μεταφέρεται στη σκηνή και γίνεται θέατρο. Η Νατάσσα Τριανταφύλλη βρίσκεται πίσω και από την ιδέα, την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε το Θέατρο Τέχνης, μια που η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Μαριάννα Κάλμπαρη, τη στήριξε ενθέρμως. Με την παράστασή της η σκηνοθέτρια στοχεύει στη […]
Ο Γιώργος Γάλλος και η Θεοδώρα Τζήμου (φωτογραφία) συναντώνται στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο πλαίσιο των «Παραβάσεων» – Θεατρικό Αναλόγιο: Σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά παρουσιάζουν μια νέα σκηνική ανάγνωση των ποιημάτων της Σαπφούς. Οι δύο ηθοποιοί στο πρωτότυπο και σε μετάφραση τιμούν την ποιήτρια του 7ου αιώνα π.Χ. που αποτέλεσε μια […]
Ντίνα Μιχαηλίδου
Η Μαρίκα Κοτοπούλη επανέρχεται στο προσκήνιο με αφορμή την παράσταση «Μαρίκα» στο θέατρο Χώρα και μας θυμίζει τι θα πει ηθοποιός
Εφηβεία και σχέσεις γονιών – παιδιών: Ο 41χρονος γάλλος συγγραφέας Φλοριάν Ζελέρ διαχειρίζεται μέσα από τον «Γιο», που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, το δύσκολο αυτό θέμα, οικείο και διαχρονικό. Και βγάζει στην επιφάνεια όλες εκείνες τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες, μαζί με τις παθογένειες που κρύβονται συχνά «κάτω από το […]
Με αφορμή τον εορτασμό των 49ων γενεθλίων της Στοάς, ο Θανάσης Παπαγεωργίου τιμά τον Μποστ: Θεωρώντας, και δικαίως, ότι το θέατρο στου Ζωγράφου και ο σατιρικός συγγραφέας είχαν, εν πολλοίς, βίο παράλληλο, καθώς ήδη επτά φορές ανέβηκαν έργα του Μποστ στη Στοά. Ετσι επέλεξε «Το επάγγελμα της μητρός μου», ένα κείμενο που σύμφωνα με την […]
Χώριζε την ανθρωπότητα σε δύο στρατόπεδα: Στους ηθοποιούς που έπαιζαν και στους θεατές που έβλεπαν. Ανήκε αυτονόητα στους πρώτους και «λυπόταν» τους άλλους, απορώντας πώς κρατιούνται και δεν ανεβαίνουν στη σκηνή «να σερβίρουν επιτέλους ένα λικεράκι». Η Μαρίκα Κοτοπούλη, όπως έλεγε και η ίδια για τον εαυτό της, ποτέ της δεν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε […]
Ανήκει στα έξυπνα έργα με στοχευμένο κοινό: είναι το «Υπέροχό μου διαζύγιο» της ιρλανδής συγγραφέως Τζέραλντιν Αρον (Geraldine Aron, 1951) που παρουσιάζει η Φαίδρα Δρούκα στο Μικρό Χορν. Πρόκειται για τον μονόλογο μιας χωρισμένης 45χρονης γυναίκας, με ενήλικο παιδί, που «ξαφνικά» μένει μόνη. Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, γεμάτο αλήθειες και κάποιες υπερβολές, αλλά κυρίως με […]
Η μεγάλη πρεμιέρα της εφετινής σεζόν για το Εθνικό Θέατρο θα δοθεί την Παρασκευή (7/2), με τον «Μακμπέθ», ένα «δαιμονικό έργο» όπως χαρακτηρίζει ο σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας την τραγωδία του Σαίξπηρ. Στόχος του να αφήσει τον συγγραφέα να μιλήσει – για τη ζωή, το θέατρο, τον άνδρα, την […]
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός (στη φωτογραφία) επιστρέφει στη βάση του: Στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, σκηνοθετεί το έργο «Κομμώτριες – Μεταπολίτευση» για την επικαιρότητα του παρελθόντος. Ο ίδιος μαζί με το Τheseum Ensemble υπογράφει τη δραματουργία, βασισμένος σε απόψεις και εμπειρίες ανθρώπων που έζησαν αυτή την περίοδο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Και τις συνδυάζει με […]
Σκηνοθετεί το έργο του Ιψεν «Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν» στο Υπόγειο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Μια βιογραφία στη σκηνή: Θεατροποιημένη η ζωή της Μαρίκας Κοτοπούλη μεταφέρθηκε στο θέατρο Χώρα, θέλοντας από τη μια να τιμήσει μία από τις σημαντικότερες ηθοποιούς που έβγαλε η Ελλάδα και από την άλλη να συστήσει τη γυναίκα πίσω από τη θεατρίνα. Ο Πέτρος Ζούλιας ανέλαβε το εγχείρημα, υπογράφοντας ο ίδιος, πέρα από τη σκηνοθεσία, και […]
Με το βλέμμα στραμμένο από μέσα προς τα έξω, η Κατερίνα Ευαγγελάτου, προτού ανακοινώσει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020, το πρώτο με την σφραγίδα της ως καλλιτεχνικής διευθύντριας, έχει ήδη πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες
Με αφετηρία το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου «Εις την Οδό των Φιλελλήνων», ο Δημήτρης Τάρλοου προτείνει την παράσταση «Δόξα κοινή» όπου η ποίηση είναι η δράση και θεματική ο έρωτας και ο θάνατος. Τη σύνθεση κειμένου υπογράφει ο Στρατής Πασχάλης. Περιλαμβάνονται ποιήματα από τη Σαπφώ ως τον Σολωμό και από τον Καβάφη ως τον Ελύτη. […]
Μια διαφορετική προσέγγιση στην αρχαία τραγωδία επιχειρεί ο Μιχάλης Σαράντης μέσα από τον «Αίαντα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη. Ο ηθοποιός ερμηνεύει όλους τους ρόλους μέσα από ένα παιχνίδι με ζωγραφιές που «γεννιούνται» εκείνη την ίδια στιγμή και αμέσως γίνονται εργαλείο διαλόγου με το κείμενο και εντάσσονται στην παράσταση. Ο Σαράντης μαζί με […]
Επτά συγγραφείς, επτά σκηνοθέτες και επτά ηθοποιοί «ψάχνουν» να βρουν ένα κομμάτι ιστορίας
Εχοντας κλείσει μια δεκαετία στο θέατρο, ο 32χρονος σκηνοθέτης ανεβάζει τις «Τρεις Αδελφές» του ρώσου δραματουργού στο θέατρο Βεάκη
Ο Ζορζ Φεϊντό ήταν είκοσι πέντε χρόνων όταν έγραψε τον «Ράφτη κυριών» (1887), την πρώτη μεγάλη του επιτυχία. «Παιδί» του Λαμπίς, ο γάλλος συγγραφέας ανέπτυξε σταδιακά τη θεματολογία του, προσπαθώντας να πάρει αποστάσεις από το βοντβίλ. Η συζυγική απιστία που οδηγεί σε μια σειρά παρεξηγήσεων αποτέλεσε τη βασική πηγή των κωμικών καταστάσεων που περιλαμβάνονται στα […]