Για οποιονδήποτε Ευρωπαίο που γοητεύεται από τα αυτοκίνητα και αντιλαμβάνεται όσα βλέπει, μια επίσκεψη στην έκθεση του Ντιτρόιτ αποτελεί εμπειρία ζωής.
Η επαλήθευση των προβλέψεων περί της αυξητικής τάσης της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας το 2017 δημιουργεί αισιοδοξία για την αργή αλλά σταθερή ανάκαμψη του κλάδου, αλλά και για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται περιφερειακά.
Μία εβδομάδα πριν από την έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, στις αρχές κάθε χρόνου, όπου η Mercedes-Benz γιορτάζει την καθιερωμένη πια πρωτιά της ως κορυφαίος σε πωλήσεις premium αυτοκινήτων κατασκευαστής παγκοσμίως, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη επέλεξε εφέτος τη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας στον κόσμο - το Consumer Electronics Show (CES) του Λας Βέγκας - για μια θεαματική στροφή.
Μία ακόμα θετική χρονιά κατέγραψε στο ενεργητικό της η Volvo Cars το 2017, σημειώνοντας συνεχόμενα ρεκόρ συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως αλλά και επί μέρους στις σημαντικότερες αγορές του πλανήτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν το προηγούμενο έτος κατά 7% σε σύγκριση με το 2016, φτάνοντας στα 571.577 αυτοκίνητα.
Ενας ηµερολογιακός χρόνος θεωρείται σήμερα ασφαλές διάστημα για την αποτίμηση της απήχησης ενός νέου αυτοκινήτου στη συνείδηση του κοινού.
Ενώπιον της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA) φέρνει την Alfa Romeo το πρόβλημα στα φρένα εκατοντάδων μοντέλων Stelvio και Giulia που ανέκυψε έπειτα από αβλεψία στη διαδικασία κατασκευής τους.
Διανύοντας το 76ο έτος της ιστορίας της, η Jeep είναι η μόνη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με πλήρη αποδοχή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη.
Η déjà vu εντύπωση που αποκομίζει κάποιος κοιτώντας το μεγαλύτερο SUV της Peugeot είναι αληθινή εξαιτίας της κοινής αισθητικής με το μικρότερο 3008, αλλά και εν μέρει παραπλανητική καθώς η διαφορά των διαστάσεων είναι ειδοποιός.
Υπάρχουν πολλά που διαχωρίζουν τους premium γερμανούς κατασκευαστές από τον σουηδό ομόλογό τους - τη Volvo - και σε αυτά το XC40 προσθέτει κάτι ακόμα: την απόσταση από την πεπατημένη, που θέλει κάθε SUV τους να μοιάζει με το μεγαλύτερο στην οικογένεια της ίδιας εταιρείας. Μια ματιά στη νέα δημιουργία του Γκέτεμποργκ πείθει ότι η Volvo αγνόησε τη λογική της μπάμπουσκας - όπου η μια ρωσική κούκλα κρύβεται μέσα στην άλλη - και σχεδίασε ένα αυτόφωτο, αισθητικά, μοντέλο που προβάλλει έντονα τα καθαρόαιμα SUV χαρακτηριστικά του.
Ποτέ στο παρελθόν η συγκεκριμένη στήλη δεν έχει ασχοληθεί με το περιεχόμενο ενός δελτίου Τύπου, ωστόσο εκείνο που εξέδωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων επιβάλλει την εξαίρεση.
Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την εμφάνιση της πρώτης γενιάς του, το Lexus RX
Αν και κάθε χρόνος στην αυτοκινητοβιομηχανία μοιάζει με αιώνα λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας, στα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν από την εμφάνιση της πρωτότυπης Urus στο Πεκίνο μέχρι σήμερα κανείς δεν την αναζήτησε.
Το χειρότερο αποτέλεσμα όλων των εποχών στην ιστορία του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP που πραγματοποιεί τις δοκιμές ασφαλείας καινούργιων αυτοκινήτων καταγράφηκε στον τελευταίο κύκλο δοκιμών για το 2017, με το Fiat Punto να μην καταφέρνει να αποσπάσει ούτε ένα από τα πέντε αστέρια που συνθέτουν την επικαιροποιημένη κλίμακα αξιολόγησης του θεσμού.
Απογοητευτικό τόσο για την Fiat όσο κυρίως για τους ιδιοκτήτες του Punto ήταν το αποτέλεσμα των νέων δοκιμών πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού Euroncap. Το ιταλικό μοντέλο κατέγραψε σε αυτές την χειρότερη επίδοση όλων των εποχών βαθμολογούμενο με μηδέν -στα πέντε- αστέρια στη νέα κλίμακα αξιολόγησης, προβληματίζοντας με την συμπεριφορά του στις επιμέρους δοκιμασίες.
Ως θρίαμβος της έννοιας «κοινή ευρωπαϊκή πρακτική» στα τετράτροχα τεκταινόμενα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης προβάλλεται η εισαγωγή προς ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο ενός νέου νομοσχεδίου που επηρεάζει δραστικά τις διαδικασίες εγκρίσεων τύπου των νέων αυτοκινήτων.
Στο πεδίο της αυτοκίνησης οι σχεδιαστές είναι συνήθως οι πιο ενδιαφέροντες συνομιλητές. Οι καλύτεροι από αυτούς, μάλιστα, είναι πραγματικοί οραματιστές: ευρυμαθείς και ταυτόχρονα ρεαλιστές, καλούνται να υπηρετήσουν μια συνολική ιδέα, επιχειρώντας τις λιγότερες δυνατές εκπτώσεις στην αρχική σκέψη.
Επιλέγοντας την Πόλη των Αγγέλων για την πρεμιέρα της ανοιχτής έκδοσης του plug-in υβριδικού coupe i8, η βαυαρική φίρμα διευρύνει την ηλεκτροκίνητη γκάμα της και προσδίδει στο κορυφαίο μοντέλο της νέα χαρακτηριστικά απόδοσης και αυτονομίας. Παράλληλα, η συγκεκριμένη αναβάθμιση συνδυάζεται με την οπτική ανανέωση της κλειστής έκδοσης, αποσκοπώντας στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος του κοινού για αυτήν. «Με το ανοιχτό διθέσιο i8 περνάμε πια στην πρώτη θέση της κατηγορίας των σπορ υβριδικών cabrio μοντέλων» υπογράμμισε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου στο Λος Αντζελες ο Κλάους Φρόελιχ, επικεφαλής εξέλιξης της BMW.
Οι τρόποι για να προσεγγίσεις ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε περισσότερο στο εξώφυλλο επιστημονικών περιοδικών παρά στον ειδικό Τύπο δεν είναι πολλοί. Ιδιαιτέρως δε όταν η φίρμα το σήμα της οποίας θα φέρει στο αμάξωμά του υπογραμμίζει σε κάθε ευκαιρία ότι το εξελίσσει σε συνεργασία με δύο εργαστήρια του γνωστού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, του περίφημου MIT.
Παρατηρώντας το δέος με το οποίο οι επισκέπτες της έκθεσης αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περίοδο 11-19 Νοεμβρίου κοιτούσαν το Leaf, αναρωτιόμουν αν συνειδητοποιούσαν ότι αυτή ήταν η σημαντικότερη «έλευση» νέου μοντέλου στην Ελλάδα του 2017.
Με «οδηγό» το XC90 και «καύσιμο» την πολύμηνη συνεργασία τους η Uber επέλεξε τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία για την υλοποίηση του σχεδίου που αφορά την ένταξη οχημάτων με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στον στόλο της.