Το συναντήσαμε για πρώτη φορά ως σχεδιαστική μελέτη την άνοιξη του 2016 στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
Ηταν η πρώτη φορά στη ζωή µου που συνάντησα τέτοιο τροχονομικό έλεγχο για παιδικά καθίσματα.
Η προϊστορία της Nissan στα ικανά SUV είναι γνωστή από την εποχή του Patrol και του Terrano, ωστόσο η έλευση του X-Trail στην γκάμα της έκανε τη φιλοσοφία της περισσότερο προσιτή συνδυάζοντάς την με πρόσθετα χαρακτηριστικά οικογενειακού αυτοκινήτου. Και ενώ οι δύο πρώτες γενιές του μοντέλου ήταν εμφανώς συντηρητικές σχεδιαστικά, η τρίτη του γενιά που πρόσφατα ανανεώθηκε είναι μακράν καλύτερη και σε αυτόν τον τομέα.
Αποτελώντας την αποδοτικότερη μορφή του downsizing στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, το turbo τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.199 κ.εκ. με τα διακριτικά «1.2 PureTech» συνιστά μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία των κινητήρων χαμηλού κυβισμού και παράλληλα ορόσημο για τον όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), καθώς χρησιμοποιείται στα εμπορικότερα μοντέλα του και διατίθεται σε περισσότερες από 70 χώρες σε εκδόσεις ισχύος 110 και 130 ίππων.
Στην εποχή της κυριαρχίας των SUV και της τριπλής παρουσίας της Opel σε αυτή με τα Mokka X, Crossland Χ και Grandland Χ, οποιαδήποτε προσθήκη επιβατικού μοντέλου πέρα από τις δημοφιλείς κατηγορίες θα μπορούσε να θεωρηθεί περιττή.
Η κίνηση της Toyota να δημιουργήσει ένα «νέο» Aygo ήταν αναμενόμενη: από τη μια πλευρά η δημοφιλία της κατηγορίας των μικρότερων αυτοκινήτων πόλης και από την άλλη ο έντονος ανταγωνισμός, οδήγησαν τη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην απόφαση να ανανεώσει το βασικό μοντέλο της προσδίδοντάς του στοιχεία που αν και δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά είναι τελικά αυτά για τα οποία θα άξιζε να το προτιμήσει κανείς, αρκεί να αποδέχεται την αισθητική του.
«Κάθε έθνος έχει την κυβέρνηση που του αξίζει» υποστήριζε τον 18ο αιώνα ο γάλλος - συντηρητικός - διπλωμάτης και φιλόσοφος Joseph De Maistre και εμείς στην Ελλάδα το βιώνουμε καθημερινά ακούγοντας φληναφήματα από εκείνους που, αδυνατώντας να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα, πετούν εκ συστήματος την μπάλα στην εξέδρα. Δεν είμαστε όμως μόνο εμείς.
Μπορεί εκ πρώτης όψεως η αισθητική και η τεχνολογία της νέας γενιάς του S60 να δείχνουν ότι ακολουθούν την «καινοτόμο πεπατημένη» των υπόλοιπων μελών της γκάμας της νέας σειράς 60 - κάτι που εν πολλοίς ισχύει -, ωστόσο ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που το συνοδεύουν το φέρνουν στο επίκεντρο της εξέλιξης τόσο σε ό,τι αφορά τη Volvo όσο και την υπό αναδιαμόρφωση αυτοκινητοβιομηχανία ως σύνολο, με φόντο τις δραστικές μεταβολές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια.
Το ταξίδι από το Τορίνο προς την Μπολόνια διαρκεί περίπου 2 ώρες με το τρένο, χρόνος αρκετός για να ξαναδιαβάσω την ιστορία του Μάικ «The Bike» Χέιλγουντ, ενός από τους καλύτερους αναβάτες όλων των εποχών στους αγώνες μοτοσικλέτας και μιας από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ακούγεται απίστευτο, αλλά είναι αληθινό: έχουν περάσει 118 χρόνια από την πρώτη φορά που το Τορίνο φιλοξένησε μια έκθεση αυτοκινήτου στο Castello del Valentino, εκεί όπου και εφέτος ιταλοί και άλλοι κατασκευαστές παρουσιάζουν ήδη από τις 6 Ιουνίου ως και σήμερα δεκάδες νέα και παλαιότερα μοντέλα.
Σχεδόν τρεις μήνες μετά την επίσημη αποκάλυψη του νέου 508 στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, οι Γάλλοι επανέρχονται με την έκδοση Station Wagon ακολουθώντας πιστά την παράδοση που επιβάλλει τη δημιουργία ενός SW βασισμένου στην τετράθυρη/πεντάθυρη έκδοση του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου τους στην κατηγορία D.
Μια από τις προτεραιότητες των σημερινών ιδιοκτητών της Volvo όταν ανέλαβαν τις τύχες της το 2010 και «επανίδρυσαν» την εταιρεία στη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα ήταν η ανάδειξη αξιών που προέρχονται από τη σκανδιναβική κουλτούρα.
Επιλέγοντας έναν χώρο δίπλα στην πίστα δοκιμών του Balocco στην Ιταλία και φορώντας γραβάτα αντί του αγαπημένου του πουλόβερ - κίνηση εξαιρετικά σπάνια για εκείνον - ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε παρουσίασε την Παρασκευή 1η Ιουνίου το νέο πενταετές πλάνο προϊοντικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης ορισμένων εκ των εταιρειών που διοικεί.
Σε ένα εντυπωσιακό σίκουελ της διοργάνωσης που φιλοξενήθηκε το 2012, όταν το Louwman Museum της Χάγης είχε εκθέσει τα «Ασημένια Βέλη» της περιόδου 1934-1939, η Mercedes-Benz δίνει την ευκαιρία στο κοινό να δει από κοντά (από τις 7 Ιουλίου έως τις 2 Σεπτεμβρίου) επτά από τα θρυλικότερα μοντέλα της που κυριαρχούσαν στους αγώνες τη δεκαετία του 1950 σε ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία αυτοκινήτου στον κόσμο.
Παρά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης από το 2010, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Leaf, το ιαπωνικό μοντέλο παραμένει σημείο αναφοράς ανάμεσα στα όμοιά του για τον τρόπο που διαχειρίζεται τη σχέση αξίας / απόδοσης και καλύπτει τις καθημερινές απαιτήσεις μετακίνησης μιας οικογένειας.
Αν και το 2019 η G-Class συμπληρώνει τέσσερις δεκαετίες παρουσίας στο τετράτροχο γίγνεσθαι, ελάχιστοι θα απαντούσαν σωστά στο ερώτημα «πότε θεωρείτε ότι ξεκίνησε η παραγωγή της;».
Προφανώς και δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν έλληνα πολίτη η απουσία στρατηγικής για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη χώρα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη εδώ και χρόνια δημιουργούνται υποδομές που εξυπηρετούν τους χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το θυμάμαι σαν να συνέβη χθες, και όμως έχουν περάσει οκτώ χρόνια.
Για δύο συνεχόµενα Σαββατοκύριακα η Βαρκελώνη βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος με αφορμή δύο φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους δραστηριότητες:
Η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων καινούργιων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο, ως αποτέλεσμα της ανησυχίας που προκαλούν στους υποψήφιους αγοραστές τα σενάρια περί επιβολής νέων φόρων και οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε σημαντικό αριθμό πόλεων, αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ρηξικέλευθες αποφάσεις.