Σκιαγραφώντας το προφίλ του Peugeot Bipper, ενός επαγγελματικού βαν, το μήκος του οποίου δεν υπερβαίνει τα 3,9 μέτρα, αντιλαμβάνεσαι πως ο περιορισμός των μεγεθών - το περίφημο «downsizing» - δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των επιβατικών οχημάτων.
Για εκείνους που αρέσκονται να διαβάζουν πίσω από τις λέξεις, ας ξεκαθαρίσουμε πως η απόφαση της Opel να πλαισιώσει το ήδη γνωστό Mokka Χ με δύο αντίστοιχου ύφους και προσανατολισμού προτάσεις δεν προέκυψε τυχαία. Επί της ουσίας επιβλήθηκε από τις εξελίξεις, οι οποίες από τη μια μέρα στην άλλη κατέστησαν τη γερμανική φίρμα αναπόσπαστο μέρος του γαλλικού ομίλου PSA.
«Η A-Class αποτέλεσε έναν ισχυρό άνεμο αλλαγής για τη Mercedes-Benz.
Μιλώντας εν έτει 2018 για την τρίτη κατά σειρά γενιά ενός SUV και δη premium αντιλαμβάνεσαι πως η επιλογή της BMW να εισέλθει σε μια υπό διαμόρφωση κατηγορία, τοποθετώντας επί της ουσίας τον θεμέλιο λίθο της, δικαιώθηκε.
Την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αναζητούσαν εναγωνίως εκπρόσωπο στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, εκείνη των αστικών διαστάσεων crossovers, η Renault είχε την πολυτέλεια να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής, βλέποντας το άσημο, κατά τ' άλλα, Captur να κατακτά χρόνο με τον χρόνο την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού.
H εικόνα ενός bespoke Yaris να στέκεται σε απόσταση μερικών εκατοστών από το οδόστρωμα δεν είναι συνηθισμένη. Βλέπετε, ακόμα και όταν η Toyota επέλεξε την πρώτη και κατά πολλούς καλύτερη γενιά του ιαπωνικού supermini ως βάση για την εξέλιξη μιας δυναμικότερης πρότασης, οι παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν - όπως επέβαλλε η τάση της εποχής - μετριοπαθείς.
Η επιλογή της VW να χαμηλώσει τον πήχη στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου τοποθετώντας, δίπλα στο δημοφιλές Tiguan αλλά και στο επαπειλούμενο - τα χρόνια της κρίσης - Touareg, ένα μικρότερο σε διαστάσεις και ως εκ τούτου πιο προσιτό SUV φαντάζει λογική.
Η περιβολή του προβλεπόμενη, για πολλούς άκρως προβλέψιμη
Το 2003 η σχεδιαστική μετάλλαξη μιας κλασικής premium μπερλίνας οδήγησε στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας. Στη γέννηση ενός νέου, τετράτροχου είδους που θέλησε να συνδυάσει το κύρος ενός επιβλητικού σε διαστάσεις και προδιαγραφές sedan με τις χυτές και κατά γενική ομολογία ελκυστικές γραμμές ενός coupe.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, το αυτοκίνητο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας. Εναν από τους μεγαλύτερους θριάμβους του ανθρώπινου είδους, η εξέλιξη του οποίου συμπορεύεται με την τεχνολογία που το ίδιο αναπτύσσει ώστε να υπερβεί τους όποιους φυσικούς περιορισμούς.
Δεν συνιστά την... αυτονόητη επιλογή και ως εκ τούτου τη δημοφιλέστερη στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων hatchbacks, γεγονός που ελάχιστα μειώνει την αξία του.
Εν μέσω ηλεκτροκίνητων «πυρών» φαντάζει δύσκολο να οχυρωθείς πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες ενός μεγαλόσωμου SUV υπερασπιζόμενος την αξία της υβριδικής τεχνολογίας.
Στην Ελλάδα των μνημονίων, όπου κάθε είδους υπέρβαση «τιμωρείται» και μάλιστα παραδειγματικά, ένα επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές sedan έρχεται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού.
H εξέλιξη ενός αυτοκινήτου αποτελεί μια δυναμική, σχεδόν αέναη διαδικασία. Ακόμα και όταν μια πολλά υποσχόμενη τετράτροχη πρόταση συναντήσει τη γραμμή παραγωγής, ακόμα και όταν τα νούμερα των πωλήσεων τής χαρίσουν την απόλυτη κορυφή, εξακολουθούν να υφίστανται περιθώρια βελτίωσης.
Μια σύντομη περιπλάνηση στα σχεδόν 80 χρόνια ζωής της Jeep φαντάζει αρκετή ώστε να σε οδηγήσει στο συμπέρασμα πως κάθε πρόταση της αμερικανικής φίρμας οφείλει, πρωτίστως, να είναι τετρακίνητη. Οφείλει να δικαιολογεί την παρουσία της μακριά από την άσφαλτο, εκεί δηλαδή όπου οι Αμερικανοί δημιούργησαν τον δικό τους μύθο, τον οποίο με συνέπεια συντηρούν μέχρι σήμερα.
Τα αυτοκίνητα πόλης αποτελούν χωρίς αμφιβολία το ιδανικό πεδίο εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης. Οχι μόνο γιατί η αποστολή τους καθιστά τον όποιο συμβιβασμό επιβάλλει η, κατά κανόνα, περιορισμένη αυτονομία ανούσιο, αλλά γιατί συνηθίζουν να κινούνται στο πλέον επιβαρημένο περιβάλλον, το αστικό.
Η μηνιαία ενοικίαση ενός από τα κορυφαία μοντέλα της αγοράς
Δεδομένου ότι μέχρι πρότινος ο μοναδικός εκπρόσωπος της Opel στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου ήταν το Mokka X, το λανσάρισμα δύο νέων crossover σε διάστημα μικρότερο των έξι μηνών μαρτυρεί την αλλαγή της στρατηγικής που επήλθε μετά την εξαγορά της γερμανικής φίρμας από τον όμιλο PSA .
Το γεγονός ότι ο δραστικός περιορισμός των μεγεθών δεν αποτέλεσε στη χώρα μας συνειδητή επιλογή αλλά επί της ουσίας επιβλήθηκε, και μάλιστα βίαια, από τις δυσμενείς οικονομικά συνθήκες και το μόνιμα εχθρικό φορολογικό περιβάλλον δεν είναι αρκετό για να αμφισβητήσει την πραγματική αξία και τη δυναμική των αυτοκινήτων πόλης.
Ενα αυτοκίνητο πόλης οφείλει να είναι νεανικό, ευέλικτο, αποδοτικό, αλλά την ίδια στιγμή και προσιτό.