Ο σημαντικότερος συγγραφέας της Νικαράγουας, Σέρχιο Ραμίρες, μιλάει στο «Βήμα» για το αστυνομικό μυθιστόρημά του που ακτινογραφεί το σημερινό δικτατορικό καθεστώς στην πατρίδα του.
Ο έμπειρος και εξαιρετικός ηθοποιός Νίκος Καρδώνης μιλάει στο «Βήμα» για την πρώτη του σκηνοθεσία, σχολιάζει την πορεία του στο θέατρο και περιγράφει την «ξετσίπωτη» τέχνη της υποκριτικής ως μια «δημιουργική αρπαγή» που αντλεί από την ίδια τη ζωή.
Για πρώτη φορά εκδίδεται στα ελληνικά μια εκτεταμένη εκλογή ποιημάτων της Κάριν Μπόγιε, κορυφαίας εκπροσώπου του μοντερνισμού στη σκανδιναβική χώρα και θαυμάστριας του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.
Ο γνωστός και πολύπειρος ηθοποιός, Μανώλης Μαυροματάκης, με αφορμή την παράσταση «Ανατολή» στην οποία συμμετέχει, μιλάει για τις άφατες όψεις της υποκριτικής και τη διττή λειτουργία του θεάτρου.
Με αφορμή την επίσκεψή του στην Ελλάδα, ο 33χρονος σενεγαλέζος συγγραφέας που έχει τιμηθεί με το Βραβείο Goncourt μιλάει στο «Βήμα» για τις δημιουργικές εμμονές του και τις δύο παραδόσεις μέσα στις οποίες κινείται, την αφρικανική και την ευρωπαϊκή.
Ο 24χρονος Μάριο Μπανούσι με τη δεύτερη σκηνοθεσία του, την παράσταση «Goodbye, Lindita» στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου, προκάλεσε αίσθηση και ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού.
Μια συζήτηση με τον πλέον διακεκριμένο βούλγαρο λογοτέχνη Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ για την αναμέτρηση με το παρελθόν και το μέλλον, για τις πολλαπλές ανθρώπινες ταυτότητες και για τον σύγχρονο κόσμο που αλλάζει αιφνιδιαστικά.
Ο σκηνοθέτης και δραματουργός μιλάει στο «Βήμα» για το ανέβασμα του δημοφιλούς έργου του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Εθνικό Θέατρο, εξηγεί πώς προσέγγισε έναν εμβληματικό έρωτα, γιατί είδε τη Βερόνα ως «μεγάλο αποτεφρωτήριο» και σχολιάζει την επικαιρότητα.
«Το ορφανοτροφείο» είναι το πρώτο βιβλίο του Σεργίι Ζαντάν που μεταφράζεται στα ελληνικά, ένα μυθιστόρημα για τις διαλυτικές συνέπειες του πολέμου στην καθημερινότητα και στην ψυχή των απλών ανθρώπων.
Ο γνωστός συγγραφέας μιλάει στο BHMAgazino για το έργο του «Στον παράδεισο», μια ιστορία «ανάποδου σωφρονισμού» που παρουσιάζεται πρώτη φορά στο θέατρο, για την πιο πρόσφατη νουβέλα του, καθώς και για τα ανθρώπινα πειράματα, την πολυσημία των πράξεων και τη δυσκολία των συναισθημάτων.
Η πεπειραμένη ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τον ρόλο της σε μια νέα παράσταση των C. for Circus που αναδεικνύει το ζήτημα της σωματεμπορίας των γυναικών και ξεδιπλώνει τις σκέψεις της για την υποκριτική.
Η σπουδαία καναδή συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το πλούσιο έργο της, τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου, τη λογοκρισία, τον Τζορτζ Οργουελ, τις ολοκληρωτικές εξουσίες, την κλιματική κρίση, τον φεμινισμό, την τεχνολογία και τη λογοτεχνία - «Τα άκρα αρέσκονται να χτυπούν το κέντρο» λέει ακόμη
Ο γνωστός πεζογράφος μιλάει στο «Βήμα» για το εκτενέστερο κείμενο μυθοπλασίας που έχει δημοσιεύσει μέχρι σήμερα, τη γραφή, την ηρωίδα του, τις ιστορίες των άλλων και τον ανθρώπινο πόνο.
Ο διάσημος αμερικανός δραματουργός μιλάει αποκλειστικά στο «Βήμα» με αφορμή την παράσταση του επίκαιρου έργου του «Ενα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» στην πρώτη σκηνή της χώρας.
Ο βραβευμένος Ουαλός συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» με αφορμή το ανέβασμα της «Αρκουδοράχης» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από την Ομάδα ΠΥΡ.
Ενα σύντομο μυθιστόρημα από τον Φαμπρίς Καρό, μια μελαγχολική και διασκεδαστική ηθογραφία, με επίκεντρο την ερωτική απογοήτευση
Ενας τόμος με τρεις νουβέλες της Κάθριν Αν Πόρτερ έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι υπήρξε μια συγγραφέας μεγάλης ομορφιάς και αυστηρής ουσίας
Ο δεύτερος ιάπωνας συγγραφέας που τιμήθηκε με το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας έφυγε από τη ζωή και άφησε πίσω του μια κληρονομιά για την υπέρβαση της οδύνης
Ο ποιητής Στρατής Πασχάλης και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου δημιούργησαν ένα δίκοπο επίτευγμα στο Θέατρο Πορεία, φανέρωσαν τη συγκινητική και αισθαντική συγγένεια του ελληνικού ερωτικού στίχου με το θέατρο
Η βραβευμένη συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το νέο της βιβλίο που συνδυάζει μυθοπλασία και αυτοβιογραφία. Διυλίζοντας την ατομική και συλλογική «απάθεια» της εποχής μας, σχολιάζει τις ανθρώπινες σχέσεις, τη γυναικεία συνθήκη, την ίδια τη λογοτεχνία