Τα δεκατέσσερα διηγήματα της σημαντικής αργεντινής συγγραφέως Ανα Μαρία Σούα φλερτάρουν με διαφορετικά λογοτεχνικά είδη, από τον ποιητικό ρεαλισμό ως το φανταστικό.
Το 2ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Eν όψει της τρίτης χρονιάς του αναρωτιόμαστε αν μπορεί να γίνει η πιο παρεμβατική λογοτεχνική διοργάνωση της χώρας
Μια συζήτηση με την καταξιωμένη ελληνίδα ποιήτρια Μαρία Λαϊνά που μοιράζεται με τους αναγνώστες του «Βήματος» στοχασμούς για τη δημιουργία, την ποίηση και το θέατρο, εικόνες μιας ζωής και μνήμες από το παρελθόν.
Λίγο προτού επισκεφθεί την Ελλάδα, η γαλλοελβετίδα δημοσιογράφος και δοκιμιογράφος Μονά Σολέ μιλάει στο «Βήμα» για ένα βιβλίο που διαβάστηκε πολύ και προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις στη Γαλλία.
Ο καταξιωμένος Iρανός σκηνοθέτης και δραματουργός Αμίρ Ρεζά Κουεστανί μιλάει στο «Βήμα» για το έργο «Τυφλός δρομέας» που παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, όπου ακτινογραφεί την τρέχουσα πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή κατάσταση στην πατρίδα του.
Ο πολυβραβευμένος πεζογράφος Κόρμακ Μακάρθι αφήνει πίσω του ένα εκτεταμένο και πλούσιο έργο, ένα έργο απαράμιλλης αισθητικής και απροσμέτρητου υπαρξιακού βάθους
Η ισπανίδα συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά της «Τα θαύματα», ένα κοινωνικό και πολιτικό πανόραμα της πρόσφατης ισπανικής ιστορίας.
Ο γνωστός πανεπιστημιακός, διανοούμενος και συγγραφέας Νικόλας Σεβαστάκης μιλάει για το πρόσφατο βιβλίο του «Καταγωγή», λίγο πριν την πρώτη του παρουσίαση στο Καφέ στον Κήπο του Νομισματικού Μουσείου.
Ο σημαντικότερος συγγραφέας της Νικαράγουας, Σέρχιο Ραμίρες, μιλάει στο «Βήμα» για το αστυνομικό μυθιστόρημά του που ακτινογραφεί το σημερινό δικτατορικό καθεστώς στην πατρίδα του.
Ο έμπειρος και εξαιρετικός ηθοποιός Νίκος Καρδώνης μιλάει στο «Βήμα» για την πρώτη του σκηνοθεσία, σχολιάζει την πορεία του στο θέατρο και περιγράφει την «ξετσίπωτη» τέχνη της υποκριτικής ως μια «δημιουργική αρπαγή» που αντλεί από την ίδια τη ζωή.
Για πρώτη φορά εκδίδεται στα ελληνικά μια εκτεταμένη εκλογή ποιημάτων της Κάριν Μπόγιε, κορυφαίας εκπροσώπου του μοντερνισμού στη σκανδιναβική χώρα και θαυμάστριας του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.
Ο γνωστός και πολύπειρος ηθοποιός, Μανώλης Μαυροματάκης, με αφορμή την παράσταση «Ανατολή» στην οποία συμμετέχει, μιλάει για τις άφατες όψεις της υποκριτικής και τη διττή λειτουργία του θεάτρου.
Με αφορμή την επίσκεψή του στην Ελλάδα, ο 33χρονος σενεγαλέζος συγγραφέας που έχει τιμηθεί με το Βραβείο Goncourt μιλάει στο «Βήμα» για τις δημιουργικές εμμονές του και τις δύο παραδόσεις μέσα στις οποίες κινείται, την αφρικανική και την ευρωπαϊκή.
Ο 24χρονος Μάριο Μπανούσι με τη δεύτερη σκηνοθεσία του, την παράσταση «Goodbye, Lindita» στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου, προκάλεσε αίσθηση και ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού.
Μια συζήτηση με τον πλέον διακεκριμένο βούλγαρο λογοτέχνη Γκεόργκι Γκοσποντίνοφ για την αναμέτρηση με το παρελθόν και το μέλλον, για τις πολλαπλές ανθρώπινες ταυτότητες και για τον σύγχρονο κόσμο που αλλάζει αιφνιδιαστικά.
Ο σκηνοθέτης και δραματουργός μιλάει στο «Βήμα» για το ανέβασμα του δημοφιλούς έργου του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Εθνικό Θέατρο, εξηγεί πώς προσέγγισε έναν εμβληματικό έρωτα, γιατί είδε τη Βερόνα ως «μεγάλο αποτεφρωτήριο» και σχολιάζει την επικαιρότητα.
«Το ορφανοτροφείο» είναι το πρώτο βιβλίο του Σεργίι Ζαντάν που μεταφράζεται στα ελληνικά, ένα μυθιστόρημα για τις διαλυτικές συνέπειες του πολέμου στην καθημερινότητα και στην ψυχή των απλών ανθρώπων.
Ο γνωστός συγγραφέας μιλάει στο BHMAgazino για το έργο του «Στον παράδεισο», μια ιστορία «ανάποδου σωφρονισμού» που παρουσιάζεται πρώτη φορά στο θέατρο, για την πιο πρόσφατη νουβέλα του, καθώς και για τα ανθρώπινα πειράματα, την πολυσημία των πράξεων και τη δυσκολία των συναισθημάτων.
Η πεπειραμένη ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τον ρόλο της σε μια νέα παράσταση των C. for Circus που αναδεικνύει το ζήτημα της σωματεμπορίας των γυναικών και ξεδιπλώνει τις σκέψεις της για την υποκριτική.
Η σπουδαία καναδή συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το πλούσιο έργο της, τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου, τη λογοκρισία, τον Τζορτζ Οργουελ, τις ολοκληρωτικές εξουσίες, την κλιματική κρίση, τον φεμινισμό, την τεχνολογία και τη λογοτεχνία - «Τα άκρα αρέσκονται να χτυπούν το κέντρο» λέει ακόμη