Στην «Τριλογία της Κοπεγχάγης», το αυτοβιογραφικό αριστούργημα της Τόβε Ντιτλέουσεν, παρακολουθούμε την επίπονη πορεία μιας γυναίκας και τη διάπλαση μιας σημαντικής δανής λογοτέχνιδος που διεκδίκησε τη γραφή ως παρηγοριά και ελευθερία.
Στη νουβέλα του αμερικανού συγγραφέα Ντένις Τζόνσον ένας άνθρωπος χάνει τη γυναίκα του και την κόρη του σε μια μεγάλη πυρκαγιά. Με τον σπαρακτικό του τρόπο, ο ήρωας δεν σταμάτησε ποτέ να τις αναζητεί
Ο Καταλανός Ζοάν Σάλες επεξεργαζόταν και συνέθετε επί δεκαετίες την «Αβέβαιη δόξα», λόγω της φρανκικής λογοκρισίας και της τάσης του για αναθεωρήσεις. Eνα σπουδαίο έργο για τον ισπανικό εμφύλιο και τα μυστήρια της ανθρώπινης συνθήκης για πρώτη φορά στα ελληνικά
Ο δήμαρχος Αθηναίων παραδέχεται ότι έγιναν λάθη στην Πανεπιστημίου αλλά «η Αθήνα δεν περιορίζεται σε έναν δρόμο», μιλάει για τον κίνδυνο της Ακροδεξιάς και αναφέρεται σε όσα έγιναν και σε όσα σχεδιάζονται.
Ενα δυσοίωνο μυθιστόρημα από τον ιταλό συγγραφέα Γκουίντο Μορσέλι (1912-1973) που δεν έχει στον πυρήνα του το τέλος του κόσμου αλλά το τέλος μιας «ράτσας δίποδων» που μυστηριωδώς έπαψε να συχνάζει σε αυτόν.
Ο σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγεβιτς μιλάει για τους «Πέρσες - Το ταξίδι στο πεδίο των ψυχών», μια ιδιαίτερη παράσταση με στοιχεία περφόρμανς που εκτυλίσσεται και εν πλω, στο πλαίσιο του προγράμματος της «2023 Ελευσίς – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».
Οι αντιθέσεις της Τουρκίας στο πρώτο μυθιστόρημα του φυλακισμένου πρώην αρχηγού του HDP
Η γνωστή ηθοποιός, λίγο προτού κατέβει στην Επίδαυρο, μιλάει με αφορμή τον ρόλο της στους «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου, μια σύγχρονη προσέγγιση πάνω στην τάση των ανθρώπων να κρίνουν, να δικάζουν και να ελέγχουν.
Τα δεκατέσσερα διηγήματα της σημαντικής αργεντινής συγγραφέως Ανα Μαρία Σούα φλερτάρουν με διαφορετικά λογοτεχνικά είδη, από τον ποιητικό ρεαλισμό ως το φανταστικό.
Το 2ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Eν όψει της τρίτης χρονιάς του αναρωτιόμαστε αν μπορεί να γίνει η πιο παρεμβατική λογοτεχνική διοργάνωση της χώρας
Μια συζήτηση με την καταξιωμένη ελληνίδα ποιήτρια Μαρία Λαϊνά που μοιράζεται με τους αναγνώστες του «Βήματος» στοχασμούς για τη δημιουργία, την ποίηση και το θέατρο, εικόνες μιας ζωής και μνήμες από το παρελθόν.
Λίγο προτού επισκεφθεί την Ελλάδα, η γαλλοελβετίδα δημοσιογράφος και δοκιμιογράφος Μονά Σολέ μιλάει στο «Βήμα» για ένα βιβλίο που διαβάστηκε πολύ και προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις στη Γαλλία.
Ο καταξιωμένος Iρανός σκηνοθέτης και δραματουργός Αμίρ Ρεζά Κουεστανί μιλάει στο «Βήμα» για το έργο «Τυφλός δρομέας» που παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, όπου ακτινογραφεί την τρέχουσα πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή κατάσταση στην πατρίδα του.
Ο πολυβραβευμένος πεζογράφος Κόρμακ Μακάρθι αφήνει πίσω του ένα εκτεταμένο και πλούσιο έργο, ένα έργο απαράμιλλης αισθητικής και απροσμέτρητου υπαρξιακού βάθους
Η ισπανίδα συγγραφέας μιλάει στο «Βήμα» για το μυθιστόρημά της «Τα θαύματα», ένα κοινωνικό και πολιτικό πανόραμα της πρόσφατης ισπανικής ιστορίας.
Ο γνωστός πανεπιστημιακός, διανοούμενος και συγγραφέας Νικόλας Σεβαστάκης μιλάει για το πρόσφατο βιβλίο του «Καταγωγή», λίγο πριν την πρώτη του παρουσίαση στο Καφέ στον Κήπο του Νομισματικού Μουσείου.
Ο σημαντικότερος συγγραφέας της Νικαράγουας, Σέρχιο Ραμίρες, μιλάει στο «Βήμα» για το αστυνομικό μυθιστόρημά του που ακτινογραφεί το σημερινό δικτατορικό καθεστώς στην πατρίδα του.
Ο έμπειρος και εξαιρετικός ηθοποιός Νίκος Καρδώνης μιλάει στο «Βήμα» για την πρώτη του σκηνοθεσία, σχολιάζει την πορεία του στο θέατρο και περιγράφει την «ξετσίπωτη» τέχνη της υποκριτικής ως μια «δημιουργική αρπαγή» που αντλεί από την ίδια τη ζωή.
Για πρώτη φορά εκδίδεται στα ελληνικά μια εκτεταμένη εκλογή ποιημάτων της Κάριν Μπόγιε, κορυφαίας εκπροσώπου του μοντερνισμού στη σκανδιναβική χώρα και θαυμάστριας του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.
Ο γνωστός και πολύπειρος ηθοποιός, Μανώλης Μαυροματάκης, με αφορμή την παράσταση «Ανατολή» στην οποία συμμετέχει, μιλάει για τις άφατες όψεις της υποκριτικής και τη διττή λειτουργία του θεάτρου.