Το έργο της Κάριλ Τσέρτσιλ δεν είναι συνηθισμένο: διαθέτει επτά γυναίκες που ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια παράσταση όπου ο φεμινισμός μπορεί να βρίσκεται στην αφετηρία, αλλά η συγγραφέας πηγαίνει τα πράγματα πολύ παρακάτω. Μοιρασμένο σε δύο διαφορετικά μέρη, με το πρώτο να φέρνει στη σκηνή επτά ιστορικές γυναίκες και το δεύτερο επτά σύγχρονες […]
Οι «Φυλές» της Βρετανίδας Νίνα Ρέι επιστρέφουν στη σκηνή του θεάτρου Σταθμός με την υπογραφή του Τάκη Τζαμαργιά στη σκηνοθεσία και της Ερης Κύργια στη μετάφραση. Το έργο (γραμμένο το 2010) φέρνει στη σκηνή τη σύγχρονη οικογένεια μέσα από το ειδικό πρόβλημα της κώφωσης, χωρίς να μένει εκεί. Παίζει με τη σιωπή και τον θόρυβο, […]
Ελένη Παπαδάκη
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη επιστρέφει, τρεις δεκαετίες μετά, με δύο έργα μέσα από διαφορετικούς ρόλους: πρώτα η «Λούλου» του Βέντεκιντ, έπονται οι «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ. Γι’ αυτό και μιλήσαμε για τον χρόνο και τη φθορά αλλά και τον (μόνιμο) ενθουσιασμό της για κάθε νέα δουλειά. Μιλήσαμε και για την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, με αφορμή την ταινία […]
Βιογραφία επί σκηνής ή θεατροποιημένη βιογραφία, όπως κι αν θέλει να το ονομάσει κανείς, το «Ωνάσης, τα θέλω όλα» που παίζεται στο Παλλάς είναι μια παράσταση που βασίζεται σε ένα θεατρικό έργο. Το πρωτότυπο κείμενο έχει την υπογραφή του σκηνοθέτη Σταμάτη Φασουλή, με υλικό που άντλησε ο ίδιος από εκδόσεις-βιογραφίες για τον Αριστοτέλη Ωνάση αλλά […]
Εργα όπως το «Ρίτερ, Ντένε, Φος» του Τόμας Μπέρνχαρντ, με τρεις ηθοποιούς επί σκηνής – άλλοτε ανά δύο και άλλοτε όλοι μαζί -, καθορίζονται από τη διανομή. Συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, στην οποία η Στεφανία Γουλιώτη, ο Αργύρης Ξάφης και η Λουκία Μιχαλοπούλου συνθέτουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τρίγωνο. Ο αυστριακός […]
Η ηθοποιός επιστρέφει στο θέατρο έχοντας στις αποσκευές της τις εμπειρίες από τη θητεία της στο υπουργείο Πολιτισμού, ερμηνεύει τον μονόλογο του «Μεγάλου ιεροεξεταστή» του Ντοστογέφσκι και μιλάει για τη σχέση θεάτρου και πολιτικής
Μια διαφορετική ανάγνωση της τραγωδίας του Σοφοκλή «Αίας» προτείνει ο Μιχάλης Σαράντης (φωτογραφία) σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Ο βραβευμένος με Χορν ηθοποιός ερμηνεύει όλους τους ρόλους, μαζί, επί σκηνής, με τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά αλλά και το κοινό. Οι δύο καλλιτέχνες συνθέτουν ένα τοπίο με εικόνες και μνήμες. Πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο Αίας […]
Ο σκηνοθέτης μιλάει για την παράσταση «Πριν την αποχώρηση» του Τόμας Μπέρνχαρντ που ανεβαίνει στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας
«Lemon», δηλαδή Λεμόνι. Αυτόν τον τίτλο διάλεξε η ομάδα Experimento για τη θεατρική μεταφορά του μονολόγου «Noveccento» (1900), του Αλεσάντρο Μπαρίκο που γράφτηκε το 1994 και τέσσερα χρόνια αργότερα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Τζουζέπε Τορνατόρε («Ο μύθος του 1900» με τον Τιμ Ροθ, σε μουσική του Ενιο Μορικόνε). Πρόκειται για την ιστορία του […]
Δέκα τέσσερις κούκλες ντυμένες με κοστούμια από παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κόσμησαν την Αίθουθα Εκδηλώσεων στο κτίριο Τσίλερ, όπου ο Δημήτρης Λιγνάδης έδωσε, σήμερα Δευτέρα, την πρώτη συνέντευξη τύπου, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας
«Εχεις τραγουδήσει ποτέ στον καθρέφτη με μια βούρτσα στο χέρι;». «Ναι…». «Σε τσακώσανε;» «Οχι…». «Εμένα λοιπόν με τσακώσανε κι αυτό κάνω παράσταση». Ευφάνταστος και πολυτάλαντος, από τους ξεχωριστούς ηθοποιούς της γενιάς του, ο Γιώργος Χρυσοστόμου, ίσως επειδή τον τσακώσανε με τη βούρτσα να τραγουδάει στον καθρέφτη, καταθέτει τώρα αυτή την ιδιαίτερη και πρωτότυπη θεατρική παράσταση […]
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο αμερικανός συγγραφέας Τέρενς Μακ Νάλι (Terrence McNally, 1938), με τα δεκάδες θεατρικά, μιούζικαλ, όπερες και κινηματογραφικά σενάρια, καταπιάνεται με τη ζωή και την καριέρα της Μαρίας Κάλλας. Του «Masterclass» (1995) είχε προηγηθεί το έργο «The Lisbon Traviata» (1989). Στο «Masterclass» η θεματολογία βασίζεται σε αληθινά περιστατικά: Κάπου στις […]
Η ηθοποιός επιστρέφει στο θέατρο και ερμηνεύει τον μονόλογο του «Μεγάλου ιεροεξεταστή» του Ντοστογέφσκι και μιλάει για τη σχέση θεάτρου και πολιτικής
Ο γνωστός ηθοποιός μιλάει στο «Βήμα» για τη συνεργασία του με τον Κώστα Γαβρά στο σινεμά και τη νέα του δουλειά στο θέατρο
Σαν να πέρασε ξυστά από την ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι «Η ζωή είναι ωραία», το «Himmelweg» («Ο δρόμος για τον ουρανό») του Χουάν Μαγιόργκα αγγίζει μέσα από τη θεατρική πράξη το δύσκολο θέμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το δίπτυχο Γερμανοί – Εβραίοι, εμπλουτισμένο με το πνεύμα του Ερυθρού Σταυρού, συνθέτει, μέσα από τη λιτότητα και […]
Η παράσταση με την υπογραφή στη σκηνοθεσία και στη σκηνογραφία του Ιβο βαν Χόβε «Ηλέκτρα – Ορέστης» που παίχθηκε το περασμένο καλοκαίρι στην Επίδαυρο, ήταν, για όσους την παρακολουθήσαμε, μια μεγάλη θεατρική εμπειρία. Η συνεργασία της Comedie Francaise, του ιστορικού αυτού θεάτρου, με έναν εμπνευσμένο δημιουργό της σύγχρονης δραματουργίας έφερε στη σκηνή ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. […]
Ο ένας σκηνοθετεί και παίζει. Ο άλλος γράφει μουσική και τραγούδια. Και οι δύο μιλούν στο «Βήμα» για τον «Ράφτη κυριών» του Φεϊντό
O Λουίτζι Πιραντέλο (1867-1936) έγραψε το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» το 1929. Με θεματική που πηγάζει μέσα από το ίδιο το θέατρο, εκφράζει πλήρως το «θέατρο εν θεάτρω». Ενας θίασος, υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη, κάνει πρόβες για μια παράσταση-διασκευή του διηγήματος του Πιραντέλο «Λεονόρα, αντίο». Οι ηθοποιοί, πρώτα άνθρωποι και μετά ρόλοι, βρίσκονται αντιμέτωποι με τα […]