2 Ιουλίου 1975. Τίτλοι τέλους στον γάμο της Αλίκης Βουγιουκλάκη και του Δηµήτρη Παπαµιχαήλ, με την απόφαση του δικαστηρίου να κάνει λόγο για «κοινή υπαιτιότητα». Είχαν προηγηθεί ομηρικοί καβγάδες, σκηνές ζηλοτυπίας, υποτιμητικά σχόλια, καταγγελίες για άσκηση βίας και από τις δύο πλευρές. Το διαζύγιο ανάμεσα στους δύο κορυφαίους, εκείνα τα χρόνια, σταρ της Ελλάδας ήταν μια υπόθεση που απασχόλησε επί μακρόν τον Τύπο και έδωσε τροφή για άφθονα σχόλια και πολύωρες συζητήσεις στο φιλοθέαμον κοινό. Σε ένα κοινό που ανέκαθεν απολάμβανε να ρίχνει αδιάκριτες ματιές στις ζωές των επωνύμων, ειδικά όταν εκείνοι δεν ήταν στα καλύτερά τους.
Οπότε ναι, οι χωρισμοί τους αποτελούσαν πάντα αγαπημένο θέμα και μια πολύ καλή αφορμή για κοινωνική κριτική. Δεν ήταν μόνο εκείνος της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ που συζητήθηκε τόσο πολύ. Περίπου δύο δεκαετίες μετά, το 1992, η Αννα Βίσση και ο Νίκος Καρβέλας έδωσαν τέλος στον δικό τους γάμο, συνεχίζοντας όμως να συνεργάζονται και να ζουν στο ίδιο σπίτι, λανσάροντας δηλαδή στην ελληνική κοινωνία ένα είδος (μοντέρνας) οικογένειας ξένο προς την… ελληνική παράδοση.
Αρκετά χρόνια αργότερα η ίδια η Βίσση δήλωνε σε κυπριακό κανάλι: «Ο χωρισµός µε τον Νίκο ήρθε επειδή έκλεισε ο κύκλος της κοινής ζωής µας. Και στους δύο έκλεισε ταυτόχρονα ο κύκλος του έρωτά µας. Τελείωσε η ερωτική µας χηµεία. Οσο και να ακουστεί περίεργο, ο χωρισµός µας ήταν αναγκαίος και απαραίτητος, καθόλου βεβιασµένος, ήρθε την κατάλληλη στιγµή στη ζωή µας και ο τρόπος που χωρίσαµε ήταν η αρχή µιας δυνατής φιλίας που συνεχίζεται». Καθόλου άσχημα!
Σε… απευθείας μετάδοση


Για «φυσική φθορά» έκανε λόγο ο Νάσος Γαλακτερός όταν ρωτήθηκε για το δικό του πολυσυζητημένο διαζύγιο με τη Ρούλα Κορομηλά. Πάντως το εν λόγω ζευγάρι, που παντρεύτηκε το 2000 σε στενό οικογενειακό κύκλο (με την τηλεοπτική κάμερα να αγωνίζεται για να καταγράψει μερικά θολά πλάνα από τον γάμο και τη δεξίωση που ακολούθησε), για να χωρίσει επτά χρόνια μετά, δεν διατήρησε φιλικές σχέσεις όπως η Βίσση και ο Καρβέλας.
Δεν ξεκατινιάστηκε όμως κιόλας, όπως ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Τζούλια Παπαδημητρίου, στους οποίους ανήκει το πιο επεισοδιακό διαζύγιο στην εγχώρια showbiz. Το ζευγάρι έστησε βίαιο δημόσιο καβγά (και μέσα από τηλεοπτικές εκπομπές) στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ο οποίος δυστυχώς συνεχίζεται (με την εμπλοκή και της κόρης τους, η πατρότητα της οποίας αμφισβητήθηκε ανοιχτά από τον τραγουδιστή). Η φράση της Παπαδημητρίου «ο κύριος Βοσκόπουλος δεν είναι µάγκας, είναι δάγκας» χάρισε άφθονο γέλιο στους τηλεθεατές.
Επεισοδιακό και το διαζύγιο του Ανδρέα Μικρούτσικου και της Δήμητρας Ρουμπέση: εκτυλίχθηκε και αυτό, όπως και ο γάμος του ζεύγους, σε… απευθείας τηλεοπτική μετάδοση, με τον παρουσιαστή να ερμηνεύει δακρύβρεχτους μονολόγους μέσα από την εκπομπή του και με τη Ρουμπέση, πιο μαζεμένη, πιο μελαγχολική, πιο αμήχανη, να προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις (πάντα από τηλεοράσεως): «Δεν µπορούµε να λύσουµε τα προβλήµατά µας».
Σε άλλο μήκος κύματος η Μιμή Ντενίση και ο Σωτήρης Πολύζος δήλωσαν προσφάτως στο «Πρωινό» του Mega για τον δικό τους χωρισμό, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο να ξαναπαντρευτούν: «Το διαζύγιο διέσωσε τη σχέση µας, δεν την κατέστρεψε». Είναι και αυτή μια άποψη…
Διαζύγιο με δελτίο Τύπου


Ανάμεσα στα διαζύγια που κατά καιρούς μάς απασχόλησαν, εκείνα του Αλέξη Κούγια και της Εύης Βατίδου, της Νατάσας Θεοδωρίδου και του Ανδρέα Φουστάνου, καθώς και ο χωρισμός-εξπρές του Απόστολου Γκλέτσου και της Μαρίας-Ελένης Λυκουρέζου το 1998, έπειτα από δύο μήνες γάμου! Εκείνο όμως που τα τελευταία χρόνια συζητήθηκε περισσότερο ήταν το διαζύγιο της Ελένης Μενεγάκη και του Γιάννη Λάτσιου, το 2010, για το οποίο εκδόθηκε η εξής ανακοίνωση: «Επειτα από 9 χρόνια κοινής ζωής και την απόκτηση 3 ανήλικων ακόµα παιδιών, αποφασίσαµε από κοινού να προχωρήσουµε πλέον ο καθένας χωριστά ως πρόσωπα αλλά πάντα µαζί ως γονείς που µοιράζονται την αγάπη για τα παιδιά τους και την αγωνία για το µέλλον τους. Είµαστε σίγουροι ότι η απόφασή µας αυτή θα υποστηριχθεί και θα γίνει σεβαστή από όλους».
Δεν έγινε βεβαίως σεβαστή από όλους, αυτά έχει όμως το παιχνίδι της δημοσιότητας· ένα παιχνίδι που μπορεί να γίνει εξαιρετικά άγριο όπως έχει αποδειχθεί και από τον τρόπο με τον οποίο εξαργύρωσαν τα διαζύγιά τους ορισμένοι αλλά και από τον τρόπο με τον οποίο τα αντιμετώπισαν οι τρίτοι, από τους παπαράτσι ως τον απλό παρατηρητή-σχολιαστή της ζωής και της καριέρας των επωνύμων. Δύσκολο πράγμα να διατηρήσεις έναν γάμο, ειδικά στον κόσμο του θεάματος; Ακόμη πιο δύσκολο, ως φαίνεται, να χωρίζεις με ψυχραιμία και με αξιοπρέπεια…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ