Πέρα από την επιχειρηματική υπόσταση της Nissan, η οποία το τελευταίο χρονικό διάστημα αποτελεί δυνητικό εταίρο άλλων ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών με στόχο τη δημιουργία ενός ακόμη «ισχυρού πόλου» από τη χώρα του Ανατέλλοντος Hλίου στο πεδίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχει ασφαλώς και η προϊοντική, η οποία αποκτά νέο ενδιαφέρον μετά τις εξαγγελίες της ηγεσίας της την Τετάρτη 26 Μαρτίου.
Ενα μείγμα νέων και ανανεωμένων μοντέλων, τεχνολογίες νεότερης γενιάς και περισσότερες εξηλεκτρισμένες λύσεις κινητικότητας στοχεύουν στη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, στην ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών της, στην προσέλκυση νέων αγοραστών και τελικά στην αύξηση της κερδοφορίας της. Υπό αυτό το πρίσμα η προϊοντική στρατηγική της αφορά την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, την Κίνα, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, την Αφρική, την Ωκεανία και βέβαια την Ευρώπη στην οποία στρέφεται το ενδιαφέρον μας.

3+1 προτάσεις
Το πρώτο αυτοκίνητο που θα λανσαριστεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα είναι το ολοκαίνουργιο Micra, βασισμένο στην πλατφόρμα AmpR Small, την οποία μοιράζεται με το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό R5 της Renault.
Πιστό στο DNA των μοντέλων που διαδέχεται, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Nissan σχεδιάστηκε στο Nissan Design Europe που εδρεύει στο Λονδίνο και θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας, χωρητικότητας 40 και 52 kWh παρέχοντας μέγιστη αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 400 χλμ. Οι πωλήσεις του, ανάλογα με την αγορά όπου απευθύνεται, θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του έτους ενώ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ampere ElectriCity στο Douai της Γαλλίας.

«Made in Europe» θα είναι όμως και η τρίτη γενιά του Leaf, το οποίο ξεκίνησε την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής όταν παρουσιάστηκε το 2010 και παρέμεινε επί σειρά ετών το απόλυτο ηλεκτρικό best-seller παγκοσμίως, ανεξαρτήτως μάρκας και τιμής πώλησης.

Η τρίτη γενιά του Leaf αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον χάρη και στο αεροδυναμικό σχήμα της, ενώ έχει αναπτυχθεί πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV της Nissan, την αρχιτεκτονική που μοιράζεται με το μεγαλύτερο όλων Ariya. Η ευρωπαϊκή έκδοση του νέου LEAF θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Nissan στο Sunderland, στη Βορειοανατολική Αγγλία, ως μέρος του έργου EV36Zero της Nissan, ενός σχεδίου που μετατρέπει το βρετανικό εργοστάσιο σε έναν κορυφαίο κόμβο EV, συνδυάζοντας ηλεκτρικά οχήματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και παραγωγή μπαταριών.
Παράλληλα η Nissan προχωρά στην αναβάθμιση της τεχνολογίας e-Power, η οποία κυκλοφόρησε αρχικά το 2022 ως μια πρωτότυπη και πολύ αποτελεσματική υλοποίηση του υβριδικού συστήματος κίνησης, με σχεδόν 250.000 οχήματα Nissan εξοπλισμένα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία να έχουν πωληθεί στην Ευρώπη από τότε.
Στη φετινή έκδοση του συστήματος οι αλλαγές που έχει υποστεί επιφέρουν βελτιώσεις στις εκπομπές ρύπων, αλλά και στην απόδοσή του με στόχο την προσέγγιση στον μέγιστο δυνατό βαθμό της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν είναι όμως μόνο τα Micra EV, Leaf και e-Power που θα μας απασχολήσουν τους επόμενους 6-18 μήνες, καθώς οι μηχανικοί της Nissan συνεχίζουν να αναπτύσσουν την τρίτη γενιά του συμπαγούς crossover Juke, το οποίο θα λανσαριστεί το 2026 και ως αμιγώς ηλεκτρικό (EV), με βάση το πρωτότυπο Hyper Punk που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2023 στην Εκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας.
Μιλώντας για τα προϊόντα των επόμενων ετών ο Leon Dorssers, Regional Senior Vice President, Sales & Marketing, Nissan AMIEO (Αφρική, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ευρώπη και Ωκεανία), ανέφερε: «Η ανανέωση της ευρωπαϊκής γκάμας της Nissan είναι η υλοποίηση του ισχυρού μας σχεδίου για την Ευρώπη, όσον αφορά τα μοντέλα μας και τον εξηλεκτρισμό τους. Ολα τα νέα μοντέλα θα μοιράζονται το κοινό DNA της Nissan: εντυπωσιακή σχεδίαση, καινοτομία και διαισθητική τεχνολογία – ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών που είμαστε βέβαιοι ότι θα προσελκύσει νέους αγοραστές στη Nissan και θα συνεχίσει να προσελκύει πελάτες που ήδη αγαπούν τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα της μάρκας εντάσσονται στην καθημερινότητά τους».