Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda που είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία, «προσγειώθηκε» στην ιδιαιτέρως δημοφιλή κατηγορία των compact SUV, προτάσσοντας  τη νέα, σύγχρονη και φρέσκια αισθητική του, μια πληθωρική προσέγγιση σε ό,τι αφορά το δίπολο χρηστικότητας-ευρυχωρίας και μια γενναιόδωρη λογική σε επίπεδο επιλογών ισχύος και μπαταριών.

Η νέα Modern Solid εποχή

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, αξίζει να σημειωθεί ότι το Elroq είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας , Modern Solid, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο την γυαλιστερή μαύρη λωρίδα στην όψη του που η φίρμα αποκαλεί Tech-Deck καθώς πλην της αισθητικής της, φιλοξενεί πίσω της ένα πλήθος αισθητήρων για τα συστήματα υποβοήθησης.

Συμπληρώνεται από εξαιρετικά λεπτά LED φώτα ημέρας ενώ τα κεντρικά φωτιστικά σώματα, επίσης τεχνολογίας LED, βρίσκονται χαμηλότερα προσδίδοντας στο μοντέλο μια αιχμηρότερη και πιο δυναμική εμφάνιση.

Να σημειωθεί ότι στις εκδόσεις που βρίσκονται ψηλότερα στην πυραμίδα, o εξοπλισμός περιλαμβάνει φώτα τεχνολογίας Matrix LED αποτελούμενα από 36 τομείς και ρυθμιζόμενα βάσει πέντε προγραμμάτων για μέγιστη ορατότητα, σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Για να τονίσει την περίσταση του νέου σχεδιαστικού κεφαλαίου που εκπροσωπεί για την Skoda, το Elroq συνοδεύεται και από μια νέα απόχρωση του πράσινου, ονόματι Timiano Green και η οποία αποτελεί αποκλειστικότητα για το μοντέλο.

«Η αισθητική του Elroq ανοίγει ένα νέο, πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο για τη Skoda που υπογράφει ένα νέο, απολύτως σύγχρονο μείγμα κομψότητας  και απλότητας, δημιουργώντας ένα ελκυστικό παρόν αλλά και προδιαγράφει ένα ακόμα πιο συναρπαστικό μέλλον».

Πλην των όσων καινούριων φέρνει μαζί του το Elroq σε επίπεδο «τεχνολογικής αισθητικής», ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον τρόπο που οι σχεδιαστές της Skoda έχουν σμιλέψει τη σιλουέτα του. Εκτός από τις καθαρές γραμμές της  και την μελετημένη προσέγγιση στις διαστάσεις των 4,488 μ. μήκους, 1,884 μ. πλάτους και 1,625 μ. ύψους, το ηλεκτρικό SUV, σκοράρει… αποδοτικά και σε αεροδυναμικό συντελεστή (0.26) ο οποίος διαδραματίζει το δικό του ρόλο στην υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητά του.

Την εικόνα του συμπληρώνουν χαρακτηριστικά όπως τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και στους θόλους, ράγες οροφής και μια σχεδίαση που αποπνέει έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και μοντέρνα στιβαρότητα, τονίζοντας τον χαρακτήρα του ως SUV.

Σύγχρονο design και χρηστικότητα μεγάλης κατηγορίας

Υπό το ίδιο ακριβώς λεπτομερειακό όσο και σύγχρονο σκεπτικό έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό του το οποίο δίνει εξίσου έμφαση στο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του μοντέλου, με τις επενδύσεις να αποτελούνται σε υψηλό ποσοστό από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες. Εκτός από τη συγκεκριμένη παράμετρο, οι νέες υφές χάρη και στους χρωματισμούς τους, εξασφαλίζουν και μια απολύτως νεανική και μοντέρνα εικόνα.

Σε αυτή συνηγορεί η παρουσία του κεντρικού infotainment με την οθόνη αφής των 13,0 ιντσών, ήδη γνωστό από το μεγαλύτερο Enyaq, με τις χρηστικές συντομεύσεις στο κάτω τμήμα του για ευκολία στην πρόσβαση στις βασικές ρυθμίσεις και λειτουργίες.

Συνοδεύεται από ένα «συνοπτικό» πίνακα οργάνων, πίσω από το χαρακτηριστικού σχήματος τιμόνι που όμως συνδυάζεται με Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει τις ζωτικές ενδείξεις όσο και «υποδείξεις» του συστήματος πλοήγησης, σε βάθος πεδίου στο παρμπρίζ.

Σε όρους πρακτικότητας ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 470 λίτρα και φτάνει έως τα 1.580 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Πέρα από τα συγκεκριμένα μεγέθη, αξίζει να επισημανθεί ότι το Elroq που βασίζεται στην αρχιτεκτονική ΜΕΒ αξιοποιεί σοφά το μεταξόνιο των 2,765 μ. προς όφελος της άνεσης των επιβατών.

Αυτό που αξίζει επίσης να συγκρατήσει κανείς είναι ότι αν και προφανώς είναι μικρότερο σε μήκος από το Enyaq, δεν ισχύει το ίδιο για το πλάτος και το ύψος του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσφερόμενη ευρυχωρία και άνεση.

Εκτός από τον όγκο του πορτ μπαγκάζ ο οποίος προσφέρει ένα χρηστικό χώρο και κάτω από το δάπεδό του οι επιβαίνοντες έχουν στη διάθεσή τους πλήθος χώρων αποθήκευσης μικροαντικειμένων και στο εσωτερικό συνολικής χωρητικότητας 48 λίτρων αλλά και τις χρηστικές λύσεις «Simply Clever» που περιλαμβάνουν από θήκες για κινητά και μικροαντικείμενα στα καθίσματα και ομπρέλα έως ξύστρα πάγου.

Επιλογές για όλους και προσιτότητα

Το Elroq είναι διαθέσιμο σε τρεις συνδυασμούς μπαταρίας-κινητήρα ικανές να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων. Η βασική έκδοση Elroq 50 επωφελείται από ηλεκτρικό μοτέρ 170 ίππων και 310 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh η οποία με τη σειρά της εγγυάται αυτονομία 375 χλμ. Τη διαδέχεται η έκδοση Elroq 60 με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, 310 Nm ροπής και μπαταρία χωρητικότητας 63 kWh που προσφέρει διαδρομές 403 χλμ. με μία φόρτιση.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται έκδοση με μπαταρία 82 kWh η αυτονομία της οποίας αγγίζει τα 581 χλμ. ενώ εφοδιάζεται και με ισχυρότερο μοτέρ απόδοσης 286 ίππων και 545 Nm ροπής.

Η τελευταία προσφέρει τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας της μπαταρίας με ισχύ έως 175 kW κάτι που συνεπάγεται επαναφόρτιση σε 28 λεπτά με τη σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC. Για τις εκδόσεις 50 και 60 η ισχύς φόρτισης σε DC διαμορφώνεται σε 145 και 165 kW που σε χρόνους φόρτισης, έως το 80%, μεταφράζεται σε 25 και 24 λεπτά αντίστοιχα.

Ιδιαίτερα γενναιόδωρη είναι και η εξοπλιστική διαμόρφωση των εκδόσεων με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, αυτόματα φώτα και φώτα LED πίσω, ρυθμιζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης Front Assist και δυνατότητα υποβοήθησης ελιγμών αποφυγής, σύστημα εντοπισμού εμποδίων περιμετρικά, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.

Μένοντας στον «τομέα» γενναιοδωρία», αυτό που σίγουρα αξίζει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι η βασική έκδοση του μοντέλου, Elroq 50, με τον παραπάνω εξοπλισμό ξεκινά από τα 26.153 ευρώ συνυπολογιζόμενης της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καθιστώντας το μικρότερο ηλεκτρικό Skoda μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση που τοποθετείται προνομιακά απέναντι στον εξωτερικό όσο και στον «εσωτερικό» ανταγωνισμό του βενζινοκίνητου Karoq.