Ισως το όνομα KGM να μην είναι (ακόμα)γνωστό σε πολλούς. Επίσης σε αντίθεση ίσως με ό,τι πιστεύουν όσοι το γνωρίζουν δεν αποτελεί μια ακόμα «νέα» αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα ανάμεσα στις πάμπολλες που έχουν αναδυθεί. Αντιθέτως πρόκειται την φυσική και βελτιωμένη συνέχεια της κορεατικής SsangYong, μια συνέχεια την οποία πλέον εγγυάται το κραταιό KG Group και που φιλοδοξεί να προσφέρει μια ευρεία γκάμα επιλογών με περιπετειώδες πρόσημο που διακρίνονται από στιβαρότητα, αξιοπιστία και φιλοδοξούν να αποτελέσουν ένα νέο ορόσημο σε επίπεδο χρηστικότητας και προσιτότητας.

Μια μακρά ιστορία

Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την πορεία της σύγχρονης KGM, και πριν δούμε τα ενδιαφέροντα προϊόντα της οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η εταιρεία έχει εξαιρετικά μακρύ παρελθόν καθώς ιδρύθηκε το 1954 αρχικά ως Ha Dong-Hwan Motor, αποκτώντας από πολύ νωρίς εξειδίκευση στα οχήματα που σήμερα ονομάζουμε SUV και δίνοντας έμφαση στις τετρακίνητες υλοποιήσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τεχνογνωσία της στη δημοφιλέστερη (όλων) σήμερα κατηγορία αυτοκινήτων, ανεξαρτήτως μεγέθους.

Εκτός της πείρας που συνεπάγεται η μακρά πορεία της και η οποία στο σήμερα αντικατοπτρίζεται σε πλήρη εγγύηση πέντε ετών για όλα τα μοντέλα της, η κορεατική φίρμα, όπως όλες οι εταιρείες συνάντησε αρκετούς κλυδωνισμούς στα 71 χρόνια της αλλά και συνεργάστηκε με πλήθος αυτοκινητοβιομηχανιών μεταξύ των οποίων η Mercedes-Benz, ενισχύοντας το τεχνολογικό της προφίλ.

«Η ιστορία της σύγχρονης KGM ξεκινά από το μακρινό 1954. Σήμερα βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία του  KG Group με δραστηριότητα στη βιομηχανία μετάλλου ο οποίος έχει μεγάλα σχέδια για την κορεατική φίρμα η οποία γνωρίζει τα «SUV» πολύ πριν αυτά ξεκινήσουν να αποκαλούνται έτσι»

Επανεκκίνηση εκτός και εντός

Πλέον υπό τη στέγη του KG Group όπου ανήκει από το 2022 υποδέχτηκε μια νέα εποχή η οποία έχει και ευρωπαϊκό πρόσημο χάρη στην προσθήκη νέας τεχνολογίας, μικρότερου κυβισμού κινητήρων βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αλλά και μοντέλων όπως το compact SUV Tivoli.

Ανεξαρτήτως νέων προοπτικών, μάλλον περισσότερη σημασία έχει ότι στη χώρα μας η επανεκκίνηση της KGM φέρει την σφραγίδα της πολύπειρης Νικ. Ι. Θεοχαράκης η οποία έχει αναλάβει, από το φθινόπωρο του 2024, την αντιπροσώπευση της φίρμας στην ελληνική αγορά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα και ευρύτητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους ιδιοκτήτες μοντέλων της κορεατικής φίρμας.

Στο προκείμενο, εκτός από μακρά ιστορία και ισχυρή αντιπροσώπευση στην εγχώρια αγορά η KGM έχει να επιδείξει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον προϊοντικό portfolio όπως θα διαβάσετε παρακάτω με εστίαση στα SUV –αλλά όχι μόνο.

Το «μικρό» Tivoli

Χάρη στο μήκος των 4,255 μ. και τα ελκυστικά χαρακτηριστικά ενός B-SUV, το Tivoli αποτελεί μια γνώριμη όσο και πολλά υποσχόμενη πρόταση για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς προτάσσοντας ένα μείγμα πρακτικότητας και ευελιξίας τα οποία συνδυάζει με προσιτότητα αλλά και πλήθος επιλογών.

Για του λόγου το αληθές, η αρχική τιμή του μικρότερου μοντέλου της KGM διαμορφώνεται σε 19.900 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου απόδοσης 135 ίππων με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς και μηχανικό κιβώτιο.

Για όσους αποζητούν περισσότερα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής έκδοσης με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 163 ίππων και 280 Nm ροπής (από 20.990 ευρώ) τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη διαμόρφωση (από 23.490 ευρώ) και προαιρετικά σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο (από 22.990 ευρώ).

Εκτός από τις άφθονες επιλογές σε επίπεδο εκδόσεων, το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων υπόσχεται άνετη φιλοξενία στους επιβαίνοντες μαζί με τις αποσκευές τους χάρη στον όγκο του πορτ-μπαγκάζ που ξεκινά από τα 423 λίτρα και φτάνει έως τα 1.115 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Πλην της χωροταξίας, στα πλεονεκτήματά του συνυπολογίστε και στην απολύτως σύγχρονη προσέγγιση σε ψηφιακούς όρους χάρη στο δίπτυχο ψηφιακού πίνακα οργάνων και infotainment 9,0 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται επίσης μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου συστήματος υποβοήθησης κατάβασης όπως υπαγορεύουν οι περιπετειώδεις καταβολές του καθώς και κάμερα οπισθοπορείας ως ένα επιπλέον επιχείρημα της ευελιξίας του.

Το καθιερωμένο Korando

H ονομασία Korando κάθε άλλο παρά άγνωστη είναι στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά μιας και το μοντέλο πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του ’80. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι προκύπτει από μια ευφυή και εύηχη παραλλαγή της φράσης «Κorea Can Do». Η νεότερη τέταρτη γενιά του που διατίθεται στην χώρα μας με τιμή εκκίνησης τα 26.990 ευρώ παρουσιάστηκε μόλις το 2024 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα χαρακτηριστικά του.

Με μήκος 4,45 μέτρων το Korando διαθέτει μια πιο «ενήλικη» σχεδίαση από το μικρότερο και πιο «παιχνιδιάρικο» Tivoli η οποία αντικατοπτρίζεται τόσο στις χωροταξικές δυνατότητές του (o όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από 551 και φτάνει έως τα 1.248 λίτρα) όσο και στην γενικότερη προσέγγιση που επιφυλάσσει o θάλαμος επιβατών.

Εκτός από το χαρακτηριστικό layout των αεραγωγών που αντλεί την έμπνευσή του από τις ταστιέρες των εγχόρδων, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη ποιότητα όσο και στη συναρμογή των υλικών με στόχο την ανθεκτικότητα στον χρόνο –ενδεικτικό είναι ότι το εσωτερικό των θυρών επενδύεται με δέρμα ανεξαρτήτως έκδοσης–  χωρίς να παραλείπεται ο ψηφιακός «παράγοντας».

Στην προκειμένη περίπτωση αυτός μεταφράζεται σε ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που συνδυάζεται με κεντρική οθόνη 9,0 ιντσών και υπόσχονται να καλύψουν όλα τα σύγχρονα ζητούμενα συνδεσιμότητας.

Πρωταγωνιστής και στην περίπτωση του Korando είναι ο turbo κινητήρας 1,5 λίτρου στην εκδοχή των 163 ίππων με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς (από 29.990 ευρώ) αλλά και σε μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο (από 31.990 ευρώ). Όποια και να είναι η επιλογή το κορεατικό SUV, εκτός από όλα τα «κρίσιμα» συστήματα υποβοήθησης για κίνηση εντός πόλης, τιμώντας την παράδοση της φίρμας στα εκτός δρόμου οχήματα, διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του συστήματα υποβοήθησης κατάβασης όσο και εκκίνησης σε κλίση αλλά και κανονική ρεζέρβα.

Παράλληλα η τετραγωνισμένη σχεδίασή του εκτός από το να υπενθυμίζει την ιστορία της φίρμας του εξασφαλίζει γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 18 μοίρες, 15,9 μοίρες και 24,5 μοίρες αντίστοιχα, σε συνάρτηση και με την απόσταση των 18,2 εκ. από το έδαφος.

Το επιβλητικό Torres

Αποτελώντας το νεότερο μέλος της γκάμας της KGM, το Torres διαθέτει και την πιο φουτουριστική σχεδιαστική προσέγγιση η οποία φροντίζει να τονίζει το πληθωρικό παράστημά του, τις δυνατότητες που υπόσχεται αλλά και τη νεωτερικότητα της φίρμας. Ως προς την παράμετρο σχεδίαση εκτός από το σμίλεμα της επιθετικής όσο και περιπετειώδους όψης του, δαπανήστε λίγο χρόνο να κοιτάξετε την πέμπτη πόρτα και τον τρόπο χάραξης της ώστε να παραπέμπει στην παρουσία ρεζέρβας που έχουμε συνδέσει με τα πιο σκληροτράχηλα SUV.

Με μήκος 4,7 μέτρα, μεταξόνιο 2,68 μέτρα και αποκλειστικά διαθέσιμο σε πενταθέσια διαμόρφωση, το Torres αποτελεί τον ορισμό της πρακτικότητας όπως υποδηλώνει και ο χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 703 λίτρα και αποτελεί με διαφορά ορόσημο για την κατηγορία.

Στα ενδότερα η KGM έχει προτάξει ένα μινιμαλιστικό σκεπτικό απολύτως ταιριαστό με το χαρακτήρα του μοντέλου ενώ τα υλικά διακρίνονται από την απαιτούμενη στιβαρότητα για το είδος. Η ψηφιακή διαμόρφωση εδώ έγκειται στην παρουσία δύο οθονών 12,3 ιντσών οι οποίες τοποθετούνται δίπλα η μία στην άλλη και εξασφαλίζουν όλα τα απαραίτητα gadgets συνδεσιμότητας και υψηλή ευκρίνεια ενώ η διάρθρωση του infotainment υπόσχεται διαισθητικό χειρισμό.

Το Torres είναι διαθέσιμο από 32.390 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης των 163 ίππων ο οποίος αυτονόητα προσφέρει τις ίδιες «παραλλαγές», δηλαδή κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς (από 41.980 ευρώ και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο (από 36.390 ευρώ) και στη δικίνητη έκδοση.

Όπως επιβάλλει η φύση και το μέγεθος του το Torres διαθέτει στις εξοπλιστικές επιλογές του σύστημα περιμετρικής θέασης, συμπεριλαμβανομένου του εδάφους μπροστά από το όχημα, κάμερα οπισθοπορείας αλλά και σύστημα πλοήγησης.

Οι επιλογές του δεν σταματούν εκεί καθώς στην γκάμα του περιλαμβάνει και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση EVX η οποία εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 207 ίππων και χάρη στην μπαταρία των 73kWh υπόσχεται αυτονομία 462 χλμ. και ξεκινά από τις 39.190 ευρώ.

Το σκληροτράχηλο Musso Grand

Tην γκάμα της KGM στην ελληνική αγορά συμπληρώνει το διπλοκάμπινο pickup Musso Grand το οποίο εκμεταλλεύεται την πείρα της φίρμας, όντας ικανό να ανταποκριθεί στις πλέον απαιτητικές περιστάσεις.

Όπως επιβάλλει η κατηγορία όπου ανήκει εφοδιάζεται με ένα diesel κινητήρα χωρητικότητας 2.157 κ.εκ. με απόδοση 202 ίππων και έως 441 Nm ροπής. Διαθέτει de facto τερακίνηση με δυνατότητα κλειδώματος του διαφορικού αλλά και προγράμματα που ρυθμίζουν την κίνηση μεταξύ των πίσω ή και των τεσσάρων τροχών, ανάλογα την περίσταση, την ολισθηρότητα εκάστοτε επιφάνειας και την ταχύτητα κίνησης.

Το γενναιόδωρο μήκος των 5,4 μ. εκτός από το μεταξόνιο των 3,21 μ. εξασφαλίζει χώρο φόρτωσης με διαστάσεις 1,61 μ. μήκος, 1,57 μ. πλάτος και ύψους 0,57 μ. ενώ παρά το διαφορετικό προσανατολισμό του ως pickup διαθέτει και ιδιαίτερα γενναιόδωρα εξοπλισμένο θάλαμο με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και αντίστοιχου μεγέθους infotainment το οποίο ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης αλλά και Apple CarPlay/ Android Auto.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται επίσης αυτόματα φώτα και αισθητήρες βροχής καθώς και ηλεκτρικούς καθρέπτες.

Στα συστήματα υποβοήθησης συγκαταλέγονται όσα απαιτούνται για την κίνηση εντός αστικών τειχών όπως αυτό της αυτόνομης πέδησης και της ημιαυτόνομης οδήγησης χάρη στο ενεργό cruise control ενώ συμπεριλαμβάνεται ως standard και η κρίσιμη για το συγκεκριμένο μέγεθος, κάμερα οπισθοπορείας.

Αυτονόητα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός για πιο απαιτητικές διαδρομές και συνθήκες και ο οποίος περιλαμβάνει, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφερή κλίση,  σήμα στάσης έκτακτης ανάγκης σύστημα υποβοήθησης κατάβασης καθώς και σύστημα ευστάθειας ρυμουλκούμενου.

Η τιμή εκκίνησης του Musso Grand διαμορφώνεται σε 38.490 ευρώ, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή σε 40.490 ευρώ με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου.

Επίσης, πλην των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η KGM ετοιμάζει για το κοντινό μέλλον και υβριδική τεχνολογία η οποία θα ενταχθεί στην πλειονότητα των μοντέλων της αλλά και νέες αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις οι οποίες αναμένεται να διευρύνουν ακόμα περισσότερο το portfolio της.