Alpine A290

Αποτελώντας το alter ego της Alpine στο προσφάτως αναγεννημένο R5, το A290 σχεδιάστηκε για να αποτελέσει έναν πύραυλο τσέπης για όσους επιδιώκουν τον συνδυασμό ηλεκτροκίνησης και hot-hatch επιδόσεων. Σημειώστε ότι οι διαφορές του από το R5 δεν αφορούν απλώς σε ένα ισχυρότερο μοτέρ -εν προκειμένω δύο μιας και θα είναι διαθέσιμο σε εκδοχές ισχύος 177 και 218 ίππων. Πέρα από χαριτωμένες λεπτομέρειες στη σχεδίαση όπως τα τετραπλά φωτιστικά σώματα με το μοτίβο «Χ» που παραπέμπουν σε αγωνιστικές επιλογές του απώτερου παρελθόντος, το A290 έχει αυξημένο σε πλάτος, χάρη και στα μεγαλύτερα μετατρόχια, αλλά και σε μήκος ενώ βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος, ως απόρροια της νέας ρύθμισης της ανάρτησης και των νέων αντιστρεπτικών ράβδων μπροστά και πίσω (με την ανάρτηση εκεί να αξιοποιεί διάταξη πολλαπλών συνδέσμων). Τις αναβαθμισμένες προδιαγραφές του A290 συμπληρώνουν φρένα της Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Αντιστοίχως «πολεμικά» έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό, με το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, τα bucket καθίσματα και τα πεντάλ αλουμινίου να δίνουν τον τόνο. Παρ’ όλα αυτά το A290 διατηρεί και τη χρηστικότητά του προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία 380 χλμ. αλλά και όγκο πορτμπαγκάζ 300/326 λίτρων ανάλογα με την έκδοση.

Citroen C5 Aircross

Επιχειρώντας να τραβήξει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας και το ενδιαφέρον των καταναλωτών, η Citroen άλλαξε μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες πολύ σημαντικά μοντέλα της όπως το C3 και C3 Aircross, με το C5 Aircross να ακολουθεί σε έναν στίβο όπου πρωταγωνιστούν κολοσσοί – ανάμεσά τους και η «αδελφή» Peugeot. Με boxy σχεδίαση ανάλογη εκείνου που είδαμε στο πρωτότυπο μοντέλο, το 2024 στην έκθεση του Παρισιού, αλλά και με εντυπωσιακό εσωτερικό, το νέο C5 Aircross βασίζεται στην ίδια με τα νέα Peugeot 3008 και Opel Grandland πλατφόρμα STLA του ομίλου Stellantis, άρα και το SUV της Citroen θα εξοπλίζεται με ήπια υβριδική, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ώστε να είναι εμπορικά πολυσυλλεκτικό, σε πιο προσιτές τιμές από τους άμεσους ανταγωνιστές του, λόγω του «value for money» ρόλου της μάρκας στον συγκεκριμένο όμιλο. Ειδικά στην ηλεκτρική εκδοχή του, η οποία λόγω ποσόστωσης πωλήσεων θερμικών/ηλεκτρικών μοντέλων καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, η αυτονομία κίνησης που προσεγγίζει τα 670 χλμ. με μία επαναφόρτιση θα είναι το κυρίαρχο πλεονέκτημα.

Fiat Grande Panda

Με τη συζήτηση για το νέο μοντέλο των Ιταλών να έχει ξεκινήσει ήδη από το 2024 και τις παραγγελίες του στην Ελλάδα να αρχίζουν τις επόμενες εβδομάδες, η Fiat επιστρέφει με αξιώσεις στο B-Segment πλαισιώνοντας τη σχεδιαστική ταυτότητα του αρχέτυπου Panda με πρωτότυπες λεπτομέρειες. Το Grande Panda θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να εξοπλίζεται με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης απόδοσης 113 ίππων και αυτονομία 320 χλμ. χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε 27 λεπτά της ώρας εάν συνδεθεί σε φορτιστή συνεχούς DC ρεύματος (ή σε 2 ώρες και 50 λεπτά σε wall-box AC 11 kW. Πέραν αυτής το Grande Panda θα διατίθεται και στην έκδοση Hybrid, με υβριδικό σύνολο που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και 48V ηλεκτρικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ισχύ 100 ίππους. Το μήκος του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος είναι 3,99 μέτρα (με πλάτος 1,76 και ύψος 1,57 μέτρα), μεγέθη πλήρως εκμεταλλεύσιμα στον θάλαμο επιβατών όπου ξεχωρίζει το οβάλ ταμπλό και η επένδυσή του από μπαμπού, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 361 λίτρα.

Hyundai Ioniq 9

Το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Hyundai που είδαμε τον Νοέμβριο του 2024 στην έκθεση του Los Angeles αποτελεί το “αδελφό” μοντέλο του KIA EV9 το οποίο διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά. Με το μακρύτερο μεταξόνιο από κάθε άλλο μοντέλο της μάρκας, το Ioniq 9 θα είναι διαθέσιμο ως εξαθέσιο ή επταθέσιο, με τα καθίσματα στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά να αναδιπλώνονται πλήρως για περισσότερη άνεση ή να περιστρέφονται διαμορφώνοντας μια διαφορετική χωροταξική επιλογή. Οι δύο οθόνες στο εσωτερικό του, διάστασης 12,3 ιντσών, για τον πίνακα οργάνων και το infotainment «κρύβονται» πίσω από ενιαίο κρύσταλλο που καταλαμβάνει σχεδόν το μισό ταμπλό, με φυσικούς διακόπτες κάτω από αυτές για τη λειτουργία μεταξύ άλλων και του συστήματος κλιματισμού. Ο δε χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 620 λίτρα. Παράλληλα το Ioniq 9 εξοπλίζεται με μπαταρία 110,3 kWh ενώ θα προσφέρεται σε τρεις παραλλαγές: το πισωκίνητο Long Range RWD με 215 ίππους, το τετρακίνητο Long Range AWD με 303 ίππους και το επίσης τετρακίνητο Performance AWD με 422 ίππους. Αυτή η μεγαλύτερη από κάθε άλλη στον όμιλο Hyundai μπαταρία αποδίδει έως και 620 χλμ. αυτονομίας σε κάθε επαναφόρτιση, επιτρέποντας παράλληλα τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών απευθείας μέσω της λειτουργίας Vehicle-to-Load (V2L).

Mercedes-Benz CLA

Η απουσία διαδόχου της υφιστάμενης A-Class, αλλά κυρίως οι καινοτομίες που φέρει η ολοκαίνουργια CLA (οι πωλήσεις της οποίας θα ξεκινήσουν μετά την άνοιξη και στη χώρα μας), την καθιστούν μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες των τελευταίων ετών καθώς μέσω αυτής λανσάρεται η αιχμή των νέων τεχνολογιών της Mercedes. Αξιοποιώντας τη «state of the art» πλατφόρμα MMA με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V εξασφαλίζονται πολύ χαμηλοί χρόνοι φόρτισης σε συνεχές ρεύμα, με αποτέλεσμα να αρκούν 10 λεπτά της ώρας για την ανάκτηση ενέργειας που θα καλύψει μια απόσταση 325 χλμ. Το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης εδράζεται σε ηλεκτροκινητήρα 200 kW απόδοσης 272 ίππων στις δικίνητες εκδόσεις, με κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα και ακόμη έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW στις τετρακίνητες 4MATIC εκδόσεις. Τις διαφορετικές αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του μοντέλου θα εξοπλίζουν νέες μπαταρίες χωρητικότητας 58 kWh (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) και 85 kWh (κοβαλτίου, νικελίου, μαγγανίου) με χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μικρότερες διαστάσεις. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου στις δοκιμές εξέλιξης ήταν μόλις 12,2 kWh/100 χλμ. και η μέγιστη αυτονομία υπολογίζεται σε 792 χλμ. Ωστόσο η CLA θα διατίθεται και ως ήπια υβριδική σε τρεις εκδόσεις ισχύος, 136, 164 και 191 ίππων με τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου να συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 20 kW ισχύος 27 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.

Omoda 5 & 5 EV

Στην καρδιά της κατηγορίας C-SUV το πρώτο από τα μοντέλα της κινεζικής θυγατρικής του ομίλου Chery Automobile που διατίθεται στην Ελλάδα εξοπλίζεται στη θερμική του έκδοση με turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 147 ίππων και αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά ταχυτήτων. Με μήκος 4,373 μέτρα ξεχωρίζει για την «έξυπνη» τεχνολογία του φέροντας μεταξύ άλλων δίδυμες οθόνες 12,3 ιντσών, πίσω κάμερα, αισθητήρες στάθμευσης και επαγωγική φόρτιση, σύστημα καθαρισμού του αέρα στον θάλαμο επιβατών, αλλά και αναρίθμητα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Ανάλογο εξοπλισμό έχει και το αμιγώς ηλεκτρικό 5 EV που διαφοροποιείται αισθητικά στο μπροστινό τμήμα του για λόγους αεροδυναμικής αντίστασης, μια αλλαγή που επιφέρει κατανάλωση 15,5 kWh/100 χλμ. και αυτονομία κίνησης που φτάνει τα 430 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας των 61 kWh. Αυτή τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων ενώ η φόρτισή της απαιτεί έως 4 ώρες σε wallbox 11 kW ή 28 λεπτά σε ταχυφορτιστή 80 kW. Το πενταθέσιο αμάξωμα των 4,424 μέτρων είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μακρύτερο από αυτό του θερμικού 5 και έχει πλέον βάρος 1.785 κιλά, προσφέροντας χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 380 λίτρα.

Opel Frontera

Ισορροπώντας μεταξύ σύγχρονων προδιαγραφών, πρακτικότητας και προσιτότητας το νέο SUV της Opel με το ιστορικό όνομα σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί σε μια σειρά απαιτήσεων της πολύπλοκης καθημερινότητας. Πλην της αναγνωρίσιμης νέας σχεδιαστικής υπογραφής της γερμανικής φίρμας, το Frontera αξιοποιεί αποδοτικά τις διαστάσεις 4,385 μ. μήκους, 1,795 μ. πλάτους και 1,655 μ. ύψους προκειμένου να υπηρετήσει τις ανάγκες χρηστικότητας μιας οικογένειας προσφέροντας όγκο αποσκευών από 460 λίτρα έως 1.594 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Στην εκπλήρωση πολλαπλών στόχων αποσκοπεί και η διάρθρωση της γκάμας του, η οποία αποτελείται από δύο υβριδικές εκδόσεις απόδοσης 100 και 136 ίππων που εφοδιάζονται με turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων σε συνδυασμό με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων και παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V καθώς και ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Αυτές δίνουν τη σκυτάλη στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των 113 ίππων με μπαταρία 44 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 303 χλμ. Τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν οι ψηφιακές διευκολύνσεις και τα συστήματα υποβοήθησης της οδηγήσης που αξιοποιεί στα μοντέλα του ο όμιλος Stellantis.

Peugeot 5008

Στα βήματα του 3008, αλλά προτάσσοντας μεγαλύτερη ευρυχωρία και πρακτικότητα όντας διαθέσιμο σε πενταθέσια ή επταθέσια διαμόρφωση, το 5008 βασίζεται στη νέα, ευέλικτη αρχιτεκτονική STLA Medium και διακρίνεται για την πολλαπλότητα των επιλογών του σε κάθε επίπεδο καθώς προσφέρεται με υβριδικά, plug-in υβριδικά, όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Η εισαγωγική, mild hybrid έκδοσή του αποδίδει 136 ίππους και χάρη σε μια μικρή μπαταρία 0,9 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων υπόσχεται σημαντικά οφέλη σε επίπεδο κατανάλωσης όσο και στην απόδοση ροπής. Ακόμα μεγαλύτερα οφέλη σε κάθε επίπεδο επιφυλάσσει η plug-in υβριδική έκδοση των 195 ίππων με μέση κατανάλωση 1,0 λίτρου και ηλεκτρική αυτονομία 82 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας το E-5008 θα προσφέρει τρεις επιλογές με ισχύ από 214 έως 326 ίππους και μπαταρίες από 77 έως 100 kWh σε δικίνητη ή τετρακίνητη διαμόρφωση ανάλογα με την έκδοση. Στα παραπάνω εκτός από την ελκυστική σχεδίαση συνυπολογίστε το Panoramic i-Cockpit, το νέο οδηγοκεντρικής σχεδίασης σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης των Γάλλων με επίκεντρο μια κυρτή οθόνη 21 ιντσών και πλήθος δυνατοτήτων σε συνδυασμό με ένα πλήρες εξοπλιστικό προφίλ ως απόρροια της ολιστικής αναβάθμισης που κρίθηκε απαραίτητη για το μέλλον του αυτοκινήτου.

Skoda Elroq

Το πρώτο «Modern Solid», δείγμα γραφής της Skoda, δημιουργεί εχέγγυα διάκρισης στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV καθώς το μήκους 4,448 μέτρων Elroq έχει την ισχύ, την αυτονομία και τη χρηστικότητα των simply clever επιλογών ώστε να πρωταγωνιστήσει. Με τιμή εκκίνησης 34.500 ευρώ (χωρίς οποιαδήποτε επιδότηση), απόδοση 170, 204 και 286 ίππων στις εκδόσεις με τις τρεις διαφορετικές μπαταρίες καθαρής χωρητικότητας 52 kWh, 59 kWh και 77 kWh (για τις εκδόσεις Elroq 50, Elroq 60 και Elroq 85 στις οποίες η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς – ενώ στην 85x θα υπάρχει τετρακίνηση χάρη στην προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα και στον μπροστινό άξονα), η αυτονομία κίνησης κυμαίνεται από 370 έως 560 χλμ. (με δυνατότητα ταχυφόρτισης σε παροχή συνεχόμενου DC ηλεκτρικού ρεύματος σε 24-28 λεπτά). Στο Elroq (με τα 470 λίτρα χώρου αποσκευών) η αντλία θερμότητας και το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου κατά την οδήγηση περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ στον ευρύχωρο θάλαμο επιβατών ξεχωρίζουν η κεντρική οθόνη 13 ιντσών και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει λειτουργίες ανάλογες εκείνων στα νέα Enyaq, Superb και Kodiaq.

smart #5

Το μεγαλύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της smart με τα έντονα off-road χαρακτηριστικά και το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης θα διατίθεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα (στον πίσω άξονα) απόδοσης 340-364 ίππων είτε με δύο (έναν σε κάθε άξονα) ώστε η συνδυαστική ισχύς να κυμαίνεται από 420 έως 588 ίππους, ελαστικά παντός εδάφους και πέντε προγράμματα οδήγησης (Off-road, Sand, Snow, Mud και Rock). Αν και η συγκεκριμένη διάταξη είναι γνωστή από τα τετρακίνητα #1 και #3 στα εξοπλιστικά επίπεδα Pulse και Brabus (ωστόσο στο συγκριμένο μοντέλο η η ισχυρότερη έκδοση θα προσεγγίζει τους 670 ίππους) και με δεδομένο ότι το #5 στη γραμμή παραγωγής βασίζεται στην ίδια SEA πλατφόρμα με εκείνα, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800 V, η οποία μειώνει δραστικά τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας παρά το μέγεθός της. Με ονομαστική χωρητικότητα μπαταρίας 76 kWh και 100 kWh το smart #5 που τοποθετείται ανάμεσα στα Audi Q3 και Audi Q5 θα έχει αυτονομία κίνησης από 465 χλμ. έως 590 χλμ.  τον μεικτό κύκλο χρήσης ενώ η διάρκεια φόρτισης σε υπερ-ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 400 kW θα διαρκεί μόλις 18 λεπτά για τη γνωστή διαδικασία που αναπληρώνει ενέργεια έως το 80% της ωφέλιμης χωρητικότητάς της. Ταυτόχρονα η smart αξιοποιώντας ένα νέο hardware και τη σφραγίδα της NVIDIA εξοπλίζει το #5 με Lidars που διασφαλίζουν την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2-3 μέσω του Pilot Assist 3.0, παράλληλα με τη μέγιστη δυνατή αποτροπή εμπλοκής σε ατυχήματα.

Toyota Urban Cruiser

Τοποθετημένο ανάμεσα στο υβριδικό Yaris Cross και στο ηλεκτροκίνητο bZ4X, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Urban Cruiser φιλοδοξεί να αναβιώσει μια ιστορία επιτυχίας από το παρελθόν αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογική δεξαμενή της Toyota. Με χρόνο άφιξης στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2025, θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής μετάδοσης της κίνησης μόνο στους μπροστινούς ή και σε όλους τους τροχούς, αλλά και με δύο διαφορετικές μπαταρίες στις οποίες αξιοποιείται η τεχνολογία φωσφορικού λιθίου – σιδήρου για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και μειωμένο κόστος παραγωγής. Αυτή των 49 kWh θα διατίθεται αποκλειστικά στη δικίνητη έκδοση FWD, τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα των 106 kW απόδοσης 144 ίππων με ροπή 189 Nm, και εξασφαλίζοντας αυτονομία περίπου 300 χλμ. με μία φόρτιση ενώ εκείνη των 61 kWh στη δικίνητη υλοποίηση με αυτονομία 400 χλμ. θα τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα 128 kW απόδοσης 174 ίππων και στην τετρακίνητη έκδοση (με αυτονομία περίπου 350 χλμ.) κινητήρα 135 kW απόδοσης 184 ίππων (καθώς στον πίσω άξονα βρίσκεται ακόμη ένας ηλεκτροκινητήρας 48 kW). Όλες οι εκδόσεις του Urban Cruiser θα είναι εξοπλισμένες με αντλία θερμότητας, οθόνες 10,25 και 10,1 ιντσών ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται κάμερα 360 μοιρών, σταθερή ηλιοροφή, hi-tech ηχοσύστημα και μια σειρά στοιχείων εξατομίκευσης.