Αντί της δημιουργίας της συνήθους επταθέσιας έκδοσης του Tiguan, η Volkswagen αποφάσισε να εμπλουτίσει την γκάμα των SUV της με ένα νέο μοντέλο το οποίο, αν και συγγενές τεχνολογικά με τη νέα γενιά του παραπάνω SUV των Γερμανών, υιοθετεί νέο όνομα και διαφορετική σχεδίαση που δίνει έμφαση στην επιβλητική κομψότητα και κυρίως στην ευελιξία και τη χρηστικότητα υπό το σκεπτικό να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε οικογενειακή συνθήκη –όσο απαιτητική και αν είναι αυτή.

Η επιτομή της ευελιξίας
Ο λόγος για το Tayron που με μήκος 4,792 μ. και μεταξόνιο 2,791 μέτρων. παίρνει θέση στην γκάμα ανάμεσα στα Tiguan και το κορυφαίο Touareg και παρά ίσως σε σχέση με ό,τι θα υπέθετε κανείς θα είναι διαθέσιμο τόσο σε επταθέσια όσο και σε πενταθέσια διαμόρφωση. Όσοι επιλέξουν τη δεύτερη θα μπορούν να επωφεληθούν από τα αδιαμφισβήτητα οφέλη της plug-in υβριδικής τεχνολογίας eHybrid η οποία στο Tayron προσφέρεται σε δύο παραλλαγές ισχύος 204 και 272 ίππων, ως ξεχωριστά «στιγμιότυπα» στην ούτως ή άλλως πολυσυλλεκτική γκάμα του μοντέλου που περιλαμβάνει diesel, βενζίνη, ήπια υβριδική τεχνολογία και τη δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης.

Πριν υπεισέλθουμε ωστόσο στις λεπτομέρειες του «hardware», θα άξιζε να επισημανθεί αρχικά ο τρόπος προσέγγισης της Volkswagen στο νέο της SUV καθώς η γερμανική φίρμα φρόντισε να του εξασφαλίσει ένα απαράμιλλο μείγμα ευρυχωρίας και υψηλής ποιότητας που καθιστούν το Tayron μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Αυτό που ξεχωρίζει ήδη από την εξωτερική εικόνα του είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια που φροντίζει να το διαφοροποιήσει από το μικρότερο Tiguan, αλλά και μια αισθητική προσέγγιση που φροντίζει να «κρύβει» τον όγκο του, αποπνέοντας ένα είδος επιβλητικής κομψότητας.
Έμφαση στη λεπτομέρεια
Πλην των όσων «αυταπόδεικτων» μπορεί να διακρίνει κανείς από τις εικόνες του, ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στα αυτόματα φωτιστικά σώματα LED Plus μπροστά με την οριζόντια λωρίδα LED ως συνδετικό στοιχείο, ανάμεσά τους, και το φωτιζόμενο logo της φίρμας να τονίζουν την «όψη» του που διαθέτει πλήθος λεπτομερειών από χρώμιο και χάρη και στο σμιλεμένο χωρίς καμπύλες, καπό, υπάρχει μια πλήρης διαφοροποίηση, με την πρώτη ματιά, από το μικρότερο Tiguan.

Αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και στο πίσω τμήμα με τα ιδιαίτερα γραφικά των φώτων, την οριζόντια λωρίδα LED και το επίσης φωτιζόμενο λογότυπο να αποτελούν μια άμεσα αναγνωρίσιμη εικόνα. Για εκείνους που θα επιλέξουν μια από τις εκδόσεις που βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα τα ευφυή φωτιστικά σώματα HD Matrix LED, έχουν διευρύνει ακόμα περισσότερο τις λειτουργίες τους, εξασφαλίζοντας ιδανική ορατότητα σε οποιαδήποτε συνθήκη μετακίνησης και χωρίς να ενοχλούν τους διερχόμενους οδηγούς.

Χωροταξία και πολυτέλεια
Ανάλογη έμφαση στη λεπτομέρεια προδίδει και το εσωτερικό όπου εκτός από τον άρτιο ψηφιακό του εξοπλισμό, διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικά όπως για παράδειγμα τα διακοσμητικά στοιχεία από ξύλο στο ταμπλό, συνηγορώντας σε μια αίσθηση πολυτέλειας. Αυτονόητα το ισχυρό χαρτί του Tayron είναι το δίπτυχο ευελιξίας–ευρυχωρίας που εγγυώνται οι διαστάσεις του.

Σε απόλυτα μεγέθη αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε επταθέσια διαμόρφωση ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 345 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων ο όγκος του πορτ μπαγκάζ αυξάνεται σε 850 λίτρα. Στις πενταθέσιες, plug-in εκδόσεις eHybrid η ωφέλιμη χωρητικότητα ξεκινά επίσης από τα 705 λίτρα και φτάνει έως τα 1.915 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Επίσης υπό το σκεπτικό μέγιστης ευελιξίας οι πίσω σειρές καθισμάτων είναι ασύμμετρα αναδιπλούμενες σε όλες τις εκδόσεις ενώ ενδεικτική της προσέγγισης της Volkswagen είναι η παρουσία σκιαδίων στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και κεντρικό υποβραχιόνιο που μπορεί να δεχθεί από τα χρειώδη ενός ταξιδιού έως να φιλοξενήσει ένα τάμπλετ. Επίσης ήδη από τη βασική έκδοση Elegance το Tayron διαθέτει ως standard μπροστινά καθίσματα ErgoActive Plus με λειτουργία μασάζ και ψύξης/θέρμανσης.

Ψηφιακά ενήμερο
Σε ψηφιακό επίπεδο, το SUV επωφελείται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,0 ιντσών και infotainment με οθόνη αφής 12,9 ή προαιρετικά 15,0 ιντσών που συνδυάζεται με φωτιζόμενο slider αφής στο κάτω τμήμα της, για ευκολία στην πρόσβαση σε ό,τι αφορά τις συχνότερα χρησιμοποιούμενες λειτουργίες. Αναλόγως την έκδοση το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενσωματώνει ψηφιακό βοηθό που με τη σειρά του αξιοποιεί το ChatGPT προς όφελος μιας πιο άμεσης και φυσικής διάδρασης.

Παραμετροποίηση παντού
Στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του γερμανικού SUV ανήκει και ο περιστροφικός επιλογέας Driving Experience μέσω του οποίου ο οδηγός εκτός του προφανούς των προγραμμάτων οδήγησης μπορεί να παραμετροποιήσει ένα πλήθος ρυθμίσεων από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό έως την αναπαραγωγή της μουσικής και τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων προς όφελος μιας πλήρως εξατομικευμένης εμπειρίας.

Στην πολλαπλότητα των ρυθμίσεων συνυπολογίστε και την παρουσία του συστήματος DCC Pro, το οποίο συνοδεύει τις εκδόσεις eHybrid και τις τετρακίνητες 4Μotion, και παραμετροποιεί τις ρυθμίσεις της ανάρτησης με αμορτισέρ διπλής βαλβίδας (υπάρχουν έως και 15 επίπεδα ρύθμισης του βαθμού απόσβεσης–επαναφοράς), συντείνοντας στην προσφερόμενη άνεση, με γνώμονα πάντα τις εκάστοτε απαιτήσεις του οδηγού ή του «περιβάλλοντος» όπου κινείται.

Εκτεταμένο είναι και το παλμαρέ συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας του Tayron καθώς ήδη από τη βασική του έκδοση το γερμανικό SUV διαθέτει μεταξύ άλλων ενεργό cruise control, υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε διασταυρώσεις, αλλά και ασφαλούς εξόδου τόσο από το αυτοκίνητο όσο και από θέση στάθμευσης με όπισθεν. Το Tayron διαθέτει επίσης το σύστημα αυτόνομης στάθμευσης Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αυτόματη θύρα αποσκευών ενώ αξίζει να σημειωθεί ως προς την ευελιξία του ότι μπορεί να ρυμουλκήσει βάρος έως 2,5 τόνων.

Πολυσυλλεκτική γκάμα
Σε επίπεδο κινητήρων, η εισαγωγική έκδοση του Tayron εφοδιάζεται με κινητήρα 1,5 λίτρου, αποδίδοντας 150 ίππους και ούσα ιδιαίτερα αποδοτική χάρη στο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt αλλά και αδρανοποίησης κυλίνδρων.
Δίνει τη σκυτάλη στην έκδοση βενζίνης ισχύος 204 ίππων με ίδιου κυβισμού κινητήρα νέας γενιάς της Volkswagen (TSI evo4), η οποία προσφέρεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη παραλλαγή 4Μotion η οποία με τη σειρά της ενσωματώνει επίσης το σύστημα mild hybrid των 48 Volt.

Από τις επιλογές δεν λείπει το diesel το οποίο προσφέρεται σε δύο παραλλαγές, μια δικίνητη με δίλιτρο μοτέρ 150 ίππων και μία τετρακίνητη με το ίδιο σε κυβισμό μοτέρ και απόδοση 193 ίππων.
Σε ό,τι αφορά το δίδυμο των plug-in hybrid εκδόσεων εκτός από την ισχύ των 204 και 272 ίππων, συνδυάζουν τον κινητήρα 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 19,7 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 121 χλμ., σε μεικτό κύκλο. Η δε φόρτισή τους μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 40 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία που ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά. Επίσης να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως έκδοσης, ισχύος και κινητήριου συνόλου, το Tayron εφοδιάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων.
Το Tayron είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην χώρα μας ξεκινώντας από τα 47.900 ευρώ.
