Ποικίλλουν οι αντιδράσεις του γερμανικού premium μπλοκ με φόντο τους δασμούς 25% που ισχύουν από τις 4 Μαρτίου για προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ από Καναδά και Μεξικό.

Ειδικότερα η Audi ανακοίνωσε ότι διερευνά το ενδεχόμενο «να μετακυλήσει τουλάχιστον ένα μέρος της επιπλέον επιβάρυνσης των δασμών στους πελάτες με την μορφή της αύξησης τιμών» αναζητώντας προς το παρόν το «σημείο ισορροπίας» ανάμεσα στις αυξήσεις τιμών και την αναπροσαρμογή της παραγωγής.

Να σημειωθεί ότι η Audi δεν διαθέτει μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ αλλά στο Μεξικό όπου κατασκευάζεται το best-seller για την αμερικανική αγορά Q5. Βέβαια δεν αποκλείεται να υπάρξει αναθεώρηση της παραγωγής που προορίζεται για τις ΗΠΑ όπως ανακοινώθηκε από την Audi στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων.

Η Mercedes-Benz με τη σειρά της ανακοίνωσε επίσης ότι πρόκειται να αναθεωρήσει το πλάνο παραγωγής και την αφετηρία των μοντέλων της που προορίζονται για τις ΗΠΑ. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής παραγωγής της γερμανικής φίρμας, Joerg Burzer, η απόφαση για το κατά πόσο θα συνεχίσει να εξάγει την GLB στις ΗΠΑ από την κοινοπρακτική μονάδα που διατηρεί με τη Nissan στο Μεξικό θα εξαρτηθεί και από τις αποφάσεις που θα πάρουν οι ανταγωνιστές της και την πολιτική που θα ακολουθήσουν σε σχέση με την παραγωγή ή μη σε βορειαμερικανικό έδαφος. Όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, δεν αποκλείεται η Mercedes να επιλέξει να εισάγει τα μοντέλα της στις ΗΠΑ από τη Νότια Αφρική η οποία –επί του παρόντος τουλάχιστον – απαλλάσσεται από κάθε είδους δασμό σε ό,τι αφορά τα προϊόντα που εισάγει στις ΗΠΑ.

«Φυσικά αυτό μπορεί να αλλάξει την επόμενη στιγμή. Δεν έχουμε συναντήσει ποτέ στο παρελθόν τόσο περίπλοκές συνθήκες. Μάλλον η πιο πολύτιμη ικανότητα τη σύγχρονη εποχή είναι η ευελιξία», σημείωσε ο ίδιος για τη συγκυρία και για το εκρηκτικό μείγμα συνθηκών που επικρατούν στην αγορά λόγω Trump αλλά και όχι μόνο.

Ο όμιλος BMW με τη σειρά του δεν ανήκει στις αυτοκινητοβιομηχανίες που μπορούν να επωφεληθούν από τις προβλέψεις της συμφωνίας USMCA  (Εμπορική Συμφωνία ΗΠΑ-Καναδά-Μεξικού) η οποία ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει την προσωρινή απαλλαγή από τη δασμολόγηση βάσει προέλευσης, δηλαδή, επέτρεπε στον κλάδο να διακινεί τα αγαθά του ελεύθερα προς τις ΗΠΑ εφόσον το 75% της αξίας τους προέρχονταν από πρώτες ύλες και εξαρτήματα που είχαν παραχθεί στις ΗΠΑ. Κάπως έτσι η BMW ανακοίνωσε στους αντιπροσώπους στις ΗΠΑ ότι θα επωμιστεί αρχικά το κόστος των δασμών για το επόμενο διάστημα μέχρι να διευκρινιστεί η διάρκεια ισχύος των δασμών και να ξεκαθαριστούν οι παράμετροι.

Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι οι πιο εκτεθειμμένοι ευρωπαϊκοί όμιλοι στους δασμούς του Trump είναι οι Stellantis και VW καθώς ο πρώτος μπορεί να χρειαστεί να εισαγάγει στις ΗΠΑ από Μεξικό και Καναδά περίπου 417.000 οχήματα, καταβάλλοντας δασμούς 25%, ένα κόστος που υπολογίζεται σε 3,44 δις ευρώ ενώ κατά αντιστοιχία το κόστος για το γερμανικό όμιλο εκτιμάται σε 1,77 δισεκατομμύρια ευρώ καθώς μπορεί να χρειαστεί να εισαγάγει έως και 301.000 αυτοκίνητα από Μεξικό και ΗΠΑ.