Παρά το γεγονός ότι η Renault αποτελεί ένα mainstream κατασκευαστή και σε αντίθεση με ό,τι θα υπέθετε κανείς από ένα τέτοιο, οι Γάλλοι αποφάσισαν να οδηγήσουν στην παραγωγή το «εξωτικό» 5 Turbo 3E που είχαν παρουσιάσει ως πρωτότυπο το 2024.

Αν και πρόκειται για μια έκδοση που θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων –εν προκειμένω 1980, προς τιμή του αρχέτυπου R5 Turbo– αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για μια τολμηρή κίνηση, όπως αποδεικνύει μια απλή ματιά στις σχεδιαστικές του περγαμηνές οι οποίες ανταποκρίνονται πλήρως και στα νέα χαρακτηριστικά του.

Μένοντας απολύτως πιστό σχεδιαστικά στο ομώνυμο πρωτότυπο, το 5 Turbo 3E είναι δίθυρο και διθέσιο ενώ προφανώς διαθέτει ένα διογκωμένο και αιχμηρότερο bodykit. Μια σημαντική διαφορά είναι επίσης ότι σε αντίθεση με το μέχρι σήμερα γνωστό R5, το 5 Turbo 3E είναι πισωκίνητο.

Για την ακρίβεια, η γενναιόδωρη ισχύς του (544 ίπποι) προκύπτει από την παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ ενσωματωμένων στους πίσω τροχούς. Με αυτό δεδομένο και προς τιμή του αρχέτυπου R5 Turbo, οι τροχοί έχουν διάταση 20 ιντσών. Η γαλλική φίρμα αναφέρει ως ροπή στρέψης 4.800 Nm προφανώς αναφερόμενη στη ροπή των τροχών και όχι στο μοτέρ που αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 480 Nm.

Σε απόλυτα μεγέθη το ηλεκτρικό hot-hatch επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο περίπου 3,0 δευτερολέπτων ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 270 χλμ./ώρα. Παρά την πλεονάζουσα ισχύ οι Γάλλοι έχουν φροντίσει ο «πύραυλος τσέπης» να διαθέτει και μια αξιοπρεπή αυτονομία η οποία διαμορφώνεται σε 400 χλμ. χάρη στην παρουσία μιας μπαταρίας 70 kWh.

Παρά το γεγονός ότι 5 Turbo 3E είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία από το «απλό» R5, το βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά –δηλαδή όσο και το συμβατικό supermini με την μπαταρία των 52 kWh– χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος τόσο στο αμάξωμα όσο και στα ενδότερα. Αυτονόητα στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα έχει συμβάλει τα μέγιστα και η απουσία πίσω θυρών και καθισμάτων ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Renault δήλωσε ότι θα επιχειρήσει να μειώσει και άλλο το βάρος του συνόλου μέχρι να περάσει στην παραγωγή.

Στις αλλαγές συγκαταλέγεται και ένα νέο κύκλωμα φόρτισης 800 Volt το οποίο επιτρέπει την επαναφόρτιση με ισχύ έως 350 kW κάτι που σημαίνει ότι η αναπλήρωση της ενέργειας από 10-80% συντελείται σε χρόνο μόλις 15 λεπτών.

Στα χαρακτηριστικά του 5 Turbo 3E συγκαταλέγονται επίσης ένα κάθετο χειρόφρενο όπως αυτά που συναντάμε στα αγωνιστικά, κλωβό ασφαλείας, καθίσματα bucket με ζώνες έξι σημείων, επενδύσεις από Alcantara με ρετρό μοτίβα ως μερικά μόνο δείγματα της ιδιαιτερότητας της έκδοσης η οποία θα τεθεί επικεφαλής της γκάμας, παίρνοντας θέση πάνω από το γνωστό Alpine A290.
