Μετά το φερόμενο ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε Honda και Nissan για τη συνεργασία τους –περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να ανακοινωθούν αύριο οπότε και οι δύο εταιρείες θα τοποθετηθούν επισήμως με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους– η Foxconn ανανεώνει το ενδιαφέρον της για την Nissan, διευκρινίζοντας δια στόματος του επικεφαλής της, Young Liu, ότι ο στόχος της είναι η συνεργασία με τη Nissan και όχι η εξαγορά μεριδίου – χωρίς ωστόσο να αποκλείεται το δεύτερο.
«Αν υπάρξει κάποια ανάγκη σε λειτουργικό επίπεδο, θα το εξετάσουμε, ωστόσο η εξαγορά μεριδίου στη Nissan δεν αποτελεί προτεραιότητά μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος, απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με το αν η εταιρεία με έδρα την Ταϊβάν που είναι περισσότερη γνωστή ως κατασκευάστρια iPhone, προτίθεται να εξαγοράσει το ποσοστό 36% που μέχρι στιγμής κατέχει η Renault στην Nissan, στο πλαίσιο της 25ετούς συνεργασίας τους.
Ο ίδιος διευκρίνισε επίσης ότι η Foxconn δεν επιθυμεί να μετασχηματιστεί σε «αυτοκινητοβιομηχανία» αλλά θα προσφέρει τις βιομηχανικές της εγκαταστάσεις για την παραγωγή αυτοκινήτων καθώς και την τεχνογνωσία της σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την παραγωγή συγκεκριμένων τεχνολογικών εφαρμογών.
Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση από μέρους των Nissan και Renault σε σχέση με τις παραπάνω δηλώσεις του επικεφαλής της Foxconn.
Σε κάθε περίπτωση και μέχρι να επιβεβαιωθεί επισήμως η κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ Honda και Nissan για την μεταξύ τους συνεργασία –ένα mega-deal η αξία του υπολογιζόταν σε 60 δισεκατομμύρια δολάρια– , οι αναλυτές εκτιμούν ότι το μερίδιο της Renault στην Nissan το οποίο την καθιστά ένα από τους μεγαλύτερους μετόχους των Ιαπώνων, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διερεύνηση και επίτευξη περαιτέρω συνεργειών από μέρους της Nissan.
Επίσης αν και η Renault έχει ανακοινώσει στο πρόσφατο παρελθόν ότι σκοπεύει να μειώσει την συμμετοχή της στην Nissan σε 15%, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι θα ζητήσει ένα ικανό αντίτιμο από οποιονδήποτε «μνηστήρα» των Ιαπώνων για να εκχωρήσει μέρος ή το σύνολο του ποσοστού της στη Nissan.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι πριν τη διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε Nissan και Honda, κατά τις διεργασίες για την επίτευξη της συνεργασίας τους, εκπρόσωποι της Renault είχαν εκφράσει ανησυχία για τη διάρθρωση της συνέργειας των δύο πρώτων.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, η στάση της Renault δεν αποτέλεσε –ή δεν πρόλαβε να αποτελέσει– πρόσκομμα στην συνεργασία Honda–Nissan, καθώς οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν με πρωτοβουλία της Nissan με δεδομένο ότι η Honda, θεωρητικά, αντί συγχώνευσης επί ίσοις όροις, επιθυμούσε την κατά κάποιο τρόπο θυγατρικοποίηση της Nissan, ένα σχέδιο που συνάντησε σθεναρή αντίσταση στους κόλπους της ιαπωνικής φίρμας. Με αυτόν τον τρόπο η Honda θα είχε περισσότερο έλεγχο στη Nissan και κυρίως στο πλάνο αναδιάρθρωσης των Ιαπώνων, επίσης ένα σημείο τριβής μεταξύ των δύο εταιρειών και φερόμενη ως αιτία κατάρρευσης των συνομιλιών.
Πάντως το δεδομένο είναι ότι η Nissan θα πρέπει να αναζητήσει κάποιου είδους συνεργασία στο άμεσο μέλλον καθώς η σταδιακή λύση της συνεργασίας της με τη Renault εν μέσω αμοιβαίας καχυποψίας και αντιπαλοτήτων που προέκυψαν μετά την καθαίρεση του Carlos Ghosn, την έχει αφήσει χωρίς σύμμαχο μια εποχή όπου κυριαρχούν οι κάθε είδους συνεργασίες.
Υπενθυμίζεται ότι με φόντο τα παραπάνω,αλλά και τις δύσκολες συγκυρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, το Νοέμβριο του 2024, η Nissan αναθεώρησε τις προβλέψεις για τα κέρδη της, μειώνοντας τις κατά 70% λόγω της συρρίκνωσης των πωλήσεών της σε Κίνα και ΗΠΑ και ανακοινώνοντας ταυτόχρονα ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης το οποίο προέβλεπε την κατάργηση 9.000 θέσεων εργασίας δηλαδή το 1/5 του εργατικού της δυναμικού παγκοσμίως