Είναι πλέον ξεκάθαρο: Μετά την συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, βλέπω ότι «Ιφιγένεια» της υπόθεσης θα γίνουν οι Ιταλοί της Hellenic Train. Και τούτο γιατί. Μετά τον πρωθυπουργό και κορυφαίοι υπουργοί, όπως ο Χρήστος Σταϊκούρας, άφησαν ξεκάθαρα υπονοούμενα για πιθανό λαθρεμπόριο με τα τρένα της εταιρείας, και παρ’ ότι η τελευταία επιμένει ότι στη μοιραία αμαξοστοιχία υπήρχαν κάτι μπύρες και κάτι φρούτα.

«Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι στη φωτιά για το φορτίο στο τρένο, αφού είναι σε εξέλιξη η προανάκριση;», είπε ο Σταϊκούρας, αποτυπώνοντας και τη γραμμή της κυβέρνησης.

O δε Παύλος Μαρινάκης το πήγε ακόμη πιο πέρα: «Εφόσον αποδειχθεί κάτι μεμπτό, θα είναι υπόλογη η διοίκηση της Hellenic Train».

Αφού το πόρισμα του ΕΜΠ είναι δεδομένο (όπως όλα δείχνουν) ότι πιθανότατα θα αποκλείει τα λάδια του τρένου ως υπαίτια για την έκρηξη, τότε ο δρόμος για να λογοδοτήσουν οι Ιταλοί θα ανοίξει. Προάγγελος ήταν και η απόφαση της Δικαιοσύνης να καλέσει τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο, να καταθέσει ως ύποπτος για τη διάπραξη του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης. Βλέπω τους Ιταλούς να τρέχουν και να μη φτάνουν… Και δικαίως.

***

Καραμανλής: «Δεν πρόκειται να κρυφτώ…»

Πάντως ο Κώστας Καραμανλής απ΄ότι θυμάμαι είχε δηλώσει δημοσίως ότι δεν πρόκειται να κρυφτεί πίσω από καμία προστασία που του παρέχει ο νόμος. Εφόσον βεβαίως υπάρχει αιτιολογημένος φάκελος για αυτόν από τον ανακριτή. Εκείνο που μαθαίνω είναι ότι έχει δεσμευτεί να μην κάνει δημόσιες παρουσίες, έχει κηρύξει ένα είδος «σιγής ασυρμάτου» περιμένοντας την ολοκλήρωση της ανάκρισης, γιατί θεωρεί ότι αυτό είναι και το θεσμικά ορθό.

***

Οι χαρούμενοι και οι δυσαρεστημένοι ενός ανασχηματισμού

Θα σας μεταφέρω τώρα στη Βουλή και στα γαλάζια πηγαδάκια που σχηματίστηκαν την επομένη της συνέντευξης του Πρωθυπουργού. Ίσως να μην το πιστέψετε αλλά θέμα συζήτησης, ήταν ο ανασχηματισμός. Νυν υπουργοί, αλλά και αναμένοντες βουλευτές, ρωτούσαν και ξαναρωτούσαν αν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με ανασχηματισμό. Απλούστατα αυτό που έχω να σας πω είναι ότι ο έως τώρα σχεδιασμός του Πρωθυπουργού ήταν να προχωρήσει σε ανασχηματισμό το καλοκαίρι με τη συμπλήρωση δύο ετών από την νίκη της ΝΔ στις εκλογές. Τι άραγε έχει αλλάξει και γίνονται τώρα δεύτερες σκέψεις ώστε να επισπευσθεί ο ανασχηματισμός; Εκείνο που φάνηκε είναι ότι οι εξελίξεις στο έγκλημα των Τεμπών και η πρωθυπουργική συνέντευξη πυροδότησαν νέα σενάρια… ανασχηματολογίας.

Θα πρέπει ωστόσο να υπενθυμίσω στους γαλάζιους που επιζητούν μάλιστα να επισπευσθεί ο ανασχηματισμός ότι πρώτον αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι ότι ο ανασχηματισμός αντί να λύσει προκαλεί περισσότερα προβλήματα. Δεύτερον να υπενθυμίσω την ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή ότι «ανασχηματισμός χωρίς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Οικονομικών ανασχηματισμός δεν λογίζεται» και τρίτον την ρήση του Τόνι Μπλερ (πρώην Πρωθυπουργού της Βρετανίας): Στη βιογραφία του αναφέρεται στους ανασχηματισμούς με το γνωστό βρετανικό χιούμορ του: Στους ανασχηματισμούς, σημειώνει, οι υπουργοί που παραμένουν δεν είναι ούτε χαρούμενοι, ούτε δυσαρεστημένοι, διότι ούτε κέρδισαν, ούτε έχασαν (εκτός από μερικούς που περίμεναν αναβάθμιση και είναι δυσαρεστημένοι). Οι υπουργοί που φεύγουν από το κυβερνητικό σχήμα σίγουρα είναι δυσαρεστημένοι και οι νέοι υπουργοί που έρχονται είναι οι μόνοι χαρούμενοι (αλλά είναι η μειοψηφία).

***

Τα Ίμια και οι Χρυσαυγίτες

Μιας και γίνεται λόγος για την επέτειο των Ιμίων, πάνε οι εποχές που στο κέντρο της Αθήνας γινόταν προκλητική παρέλαση των ταγμάτων εφόδου της Χρυσής Αυγής για την επέτειο αυτή. Για το υπόδικο ναζιστικό μόρφωμα, τα Ίμια, ήταν μία ευκαιρία για επίδειξη δύναμης και εκφοράς αντικοινοβουλευτικού λόγου.

«Αλήτες προδότες πολιτικοί» φώναζαν από τα μεγάφωνα των συγκεντρώσεων τους και έκαναν έλεγχο στην περιοχή μήπως κάποιος μετανάστης ή αντίπαλος τους πέρναγε από το σημείο. Τώρα, με την ηγεσία της υπόδικη και στις φυλακές Δομοκού, με τις διασπάσεις και τις αλληλοκατηγορίες, η ακροδεξιά δεν μπορεί να εκφέρει τέτοιο λόγο. Τα τελευταία χρόνια ή οι συγκεντρώσεις της απαγορεύονται από την αστυνομία ή ματαιώνονται από αντιφασιστικές κινητοποιήσεις.

Αλλά ας δούμε που βρίσκονται οι άλλοτε ηγήτορες του μορφώματος. Ο Νικόλαος Μιχαλολιάκος νοσηλεύεται κρατούμενος με πρόβλημα υγείας. Ο Κασιδιάρης, κάνει απανωτά αιτήματα αποφυλάκισης, τα οποία απορρίπτονται, καθώς εκκρεμεί η κατηγορία εξαπάτησης του εκλογικού σώματος με την υπόθεση των Σπαρτιατών. Ο Γιάννης Λαγός είναι ο μόνος που εμφανίζεται στο Εφετείο και υπερασπίζεται τα πεπραγμένα του ως ένας εκ των υπαρχηγών της Χρυσής Αυγής. Ο Ηλίας Παναγιώταρος γράφει και πουλά βιβλία από τις φυλακές. Όσο για τον «Καιάδα» Γεώργιο Γερμενή, άφησε όπως μαθαίνω το σατανιστικό Heavy Metal και έπιασε την ζαχαροπλαστική καθώς εργάζεται σε φούρνο. Μπορεί σε όλο τον κόσμο η δεξιά και ακροδεξιά ατζέντα να είναι σε προέλαση αλλά οι εδώ ακροδεξιοί είναι εν υπνώσει, επί του παρόντος τουλάχιστον.

***

ΑΣΤΡΑΠΗ στο Κεντρικό Αιγαίο!

Μαθαίνω ότι αυτές τις μέρες ο Στόλος μας έχει βγει στο Κεντρικό Αιγαίο. Κάνει την άσκηση «ΑΣΤΡΑΠΗ». Φρεγάτες, πυραυλάκατοι, αρματαγωγά, κανονιοφόροι αλλά και υποβρύχια εκτελούν γυμνάσια όλων των ειδών, ημέρα και νύχτα. Τα νέα ελικόπτερα ROMEO πρωταγωνιστούν μου λένε και εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις τους. Αυτή η άσκηση έρχεται ως απάντηση στη MAVI VATAN των γειτόνων. Το Ναυτικό μας με τα «ξύλινα τείχη του» αποδεικνύει πως είναι έτοιμο να υπερασπιστεί τις θάλασσές μας.

***

Πρώτη παραβίαση από τουρκικό F-16

Χθες ήταν η πρώτη φορά, μετά από σχεδόν δύο χρόνια, που τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο, εκεί κοντά στη Ρόδο. Έως τώρα οι παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου γίνονταν από ελικοφόρα κατασκοπευτικά αεροσκάφη. Χθες όμως ένα τουρκικό F-16 παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο. Τι είχε συμβεί; Ο Τούρκος πιλότος είτε δεν κατάλαβε πού πετούσε ή ήταν… απρόσεκτος. Γιατί σας τα λέω αυτά. Επειδή η παραβίαση έγινε μέσα σε ένα… λεπτό. Μπήκε δηλαδή, βγήκε και συνέχισε την πορεία του χωρίς να καταλάβει τι ακριβώς έγινε. Αυτές οι απροσεξίες όμως καταγράφονται και κατά περίεργο τρόπο τέτοιου είδους απροσεξίες δεν έχω ακούσει ποτέ να κάνουν οι Έλληνες πιλότοι.