Οι λάτρεις των «super wagons» μόλις απέκτησαν μια νέα πρόταση που δικαιώνει την προτίμησή τους καθώς η BMW έκανε τα αποκαλυπτήρια της πρώτης ιστορικά έκδοσης CS της ήδη «αξιοσέβαστης» στον κόσμο της συγκεκριμένης ελίτ, Μ3 Touring.
Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τα διακριτικά CS, συνεπάγονται αυξημένη ισχύ αλλά κυρίως μια σειρά από βελτιώσεις στο πλαίσιο και μέτρα για την μείωση του βάρους προς όφελος μιας ακόμα πιο δυναμικής οδηγικής εμπειρίας. Όλα αυτά έχουν «συμβεί» χωρίς να αλλοιώνουν τις περγαμηνές πρακτικότητας της Μ3 Touring που εξακολουθεί να διαθέτει πορτ μπαγκάζ 500 λίτρων το οποίο φτάνει έως τα 1.100 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Αναβάθμιση ισχύος
Ξεκινώντας από τον κινητήρα πρόκειται για μια επιπλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του twin-turbo εξακύλινδρο των 3,0 λίτρων η οποία αποδίδει πλέον 550 ίππους και 650 Nm ροπής χάρη σε μια σειρά αναβαθμίσεων που περιλαμβάνουν έναν νέο σφυρήλατο και πιο ελαφρύ στροφαλοφόρο άξονα, νέο σύστημα υπερτροφοδότησης καθώς και νέα σημεία στήριξης για τον κινητήρα που συνδυαστικά, κατά δήλωση του κατασκευαστή, υπόσχονται να ενισχύσουν την αμεσότητα στην απόκριση του μοτέρ.

Σε αριθμούς αυτό σημαίνει ότι η έκδοση CS είναι κατά 1/10 του δευτερολέπτου ταχύτερη από την M3 Touring στη διαδικασία του «0-100» ολοκληρώνοντας την σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ το «0-200» έρχεται σε 11,7 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι αφορά την μέγιστη ταχύτητά της, αυτή διαμορφώνεται σε 300 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.

Βελτιώσεις όπου φτάνει (και όπου δεν φτάνει) το μάτι
Στις προσθήκες συγκαταλέγεται και ένα νέο σύστημα εξαγωγής με σιλανσιέ από τιτάνιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο το οποίο υπόσχεται έναν πλήρη νοήματος ήχο ιδίως με την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Sport και Sport+.
Όπως και στην μέχρι σήμερα γνωστή M3 Touring, τον κινητήρα συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, συνδυαζόμενο με ένα σύστημα τετρακίνησης που δίνει προτεραιότητα στον πίσω άξονα σε ό,τι αφορά την κατανομή ροπής ακόμα και με την επιλογή του προγράμματος 4WD Sport ενώ υπάρχει η δυνατότητα επιλογής 2WD το οποίο στέλνει το σύνολο της ροπής αποκλειστικά στους δύο πίσω τροχούς και ταυτόχρονα απενεργοποιεί το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας. Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος η BMW Μ έχει προσθέσει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον πίσω άξονα.

Σε αγωνιστικό… πλαίσιο
Σαν τις υπόλοιπες εκδόσεις CS στην γκάμα της BMW M, η M3 CS Touring διαθέτει νέες ρυθμίσεις για τα ελατήρια και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της ανάρτησης αλλά και νέους βραχίονες στήριξης που υπόσχονται μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Αναθεωρημένες εξίσου επί το αθλητικότερο είναι οι ρυθμίσεις για το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας.

Το παζλ συμπληρώνεται από νέους σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω που συνδυάζονται με σπορ ελαστικά που ευνοούν την κίνηση σε συνθήκες πίστας, με διάφορες επιλογές να είναι διαθέσιμες ανάλογα με τις προθέσεις των ιδιοκτητών της. Πίσω τους παρεπιδημεί ένα ισχυρότερο σύστημα πέδησης με carbon κεραμικά δισκόφρενα.

Ακριβό μου ανθρακόνημα
Χάρη στην κατασκευή των αεροδυναμικών βοηθημάτων αλλά και στοιχείων όπως οι καθρέφτες και το καπό από ανθρακόνημα, η έκδοση CS μειώνει το βάρος της κατά 15 κιλά σε σχέση με την M3 Touring. Παράλληλα το συγκεκριμένο ακριβό υλικό και αγαπημένο για τις σπορ υλοποιήσεις δεν λείπει ούτε από το εσωτερικό με πολλά στοιχεία να κατασκευάζονται από αυτό συμπεριλαμβανομένων των bucket καθισμάτων με την υπογραφή Μ.

Την «πολεμική» εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν ο συνήθης κόκκινος δείκτης στο τιμόνι που διαθέτει επίσης διακόπτες για την ενεργοποίηση των εξατομικευμένων προγραμμάτων οδήγησης. Το δίδυμο των οθονών 14,9 και 12,3 ιντσών συνδυάζονται με head-up display και διαθέτουν ακόμα περισσότερες επιλογές και λειτουργίες που συνδράμουν τον οδηγό στην εξοικείωση με τις δυνατότητες της έκδοσης, βοηθώντας τον να επιδιώξει το καλύτερο drift ή τον καλύτερο χρόνο σε πίστα.

Εξωτερικά η M3 CS Touring, εκτός από τα νέα και πιο διακριτά και ικανότερα αεροδυναμικά βοηθήματα από ανθρακόνημα, ξεχωρίζει από την νέα απογυμνωμένη στο εσωτερικό της γρίλια με το κόκκινο περίγραμμα.

Αυτή συνδυάζεται με τα χαρακτηριστικά κίτρινα φώτα ημέραw που εισήγαγαν πέρυσι στο σχεδιαστικό λεξιλόγιο της BMW η τετράθυρη M3 CS και η Μ4 CS. Στις λεπτομέρειες πλην της αφθονίας σε ανθρακόνημα, που κάθε παρά λεπτομέρεια αποτελεί, διακρίνονται οι χαρακτηριστικές χορταστικές απολήξεις της εξάτμισης σε ματ απόχρωση και η παρουσία κόκκινων στοιχείων στο διαχύτη και στο spoiler της οροφής που δημιουργούν μια δηλωτική για το είδος του αυτοκινήτου, αντίθεση με το μαύρο ανθρακόνημα και τις σκούρες λεπτομέρειες.

Όπως όλες οι εκδόσεις CS έτσι και η Μ3 Τouring θα κατασκευαστεί σε περιορισμένους αριθμούς ενώ αναμένεται να κοστίζει στην Ευρώπη τουλάχιστον 40.000 ευρώ επιπλέον σε σχέση με την M3 Touring.
