Με αφορμή το νέο κύκλο διαλόγου που έχει ανοίξει ανάμεσα σε αξιωματούχους της ΕΕ και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η δεύτερη και προφανώς με φόντο τις απειλές Trump για νέους δασμούς και με ευρωπαϊκή στόχευση, ο επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse ανακοίνωσε ότι θα προτείνει την μείωση των ισχύοντων δασμών για αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη από τις ΗΠΑ από 10% σε 2,5%.

Οι δηλώσεις του επικεφαλής της BMW έρχονται να προστεθούν σε αυτές του επικεφαλής της Mercedes-Benz o οποίος με την νέα χρονιά έχει αναλάβει και τον ρόλο του προέδρου του ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου) και στο πλαίσιο αυτό ζήτησε στις αρχές Ιανουαρίου, από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές, να επιδιώξουν μια «μεγάλη συμφωνία» με τις ΗΠΑ και τον D. Trump προκειμένου να αποφευχθεί ένας εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις αναλυτών η νέα δασμολογική πολιτική του Trump δεν αποκλείεται να επιβαρύνει με δασμούς που θα φτάνουν έως και το 20% συνολικά για τα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Ευρώπη σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το «προβληματικό εμπορικό ισοζύγιο» της Ευρώπης με τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη διατύπωση του αμερικανού προέδρου.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξάγουν στις ΗΠΑ κάθε χρόνο προϊόντα αξίας 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ η αξία των προϊόντων που ακολουθούν την αντίστροφη διαδρομή ανέρχεται σε μόλις εννέα δισεκατομμύρια ευρώ.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι δασμοί που έχει προαναγγείλει ο Trump για Καναδά και Μεξικό και οι οποίοι αναμένεται να φτάσουν έως το 25% αναμένεται να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς τόσο οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μεταξύ των οποίων οι Mercedes-Benz, BMW, VW και Audi έχουν βιομηχανική παρουσία και παραγωγή στο Μεξικό, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τις ασιατικές όπως η Toyota που διατηρεί εργοστάσια τόσο στο Μεξικό όσο και στον Καναδά.