Mε την πλειονότητα των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη να ζητούν ήδη την αναθεώρηση της πολιτικής που αφορά τις προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την επιβολή προστίμων σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, η Hyundai αποφάσισε να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο ζήτημα με περισσότερη αισιοδοξία, δηλώνοντας ότι σκοπεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικής τεχνολογίας οχημάτων της στην ευρωπαϊκή επικράτεια το 2025.
«Θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό προκειμένου να ανταποκριθούμε στις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Η στρατηγική μας προκειμένου να το καταφέρουμε αυτό έγκειται στην αύξηση των EV πωλήσεών μας» δήλωσε χωρίς περιστροφές ο οικονομικός διευθυντής της Hyundai, Seung Jo Lee στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τελευταίο τρίμηνο του 2024.
Όπως τόνισε ο ίδιος η Hyundai διέθεσε στην Ευρώπη το 2024 σχεδόν 74.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, «μέγεθος που επιθυμούμε να διπλασιάσουμε», υπογράμμισε.
Λόγω των συνθηκών –ένα μείγμα πληθωρισμού, έλλειψης κινήτρων, υψηλού κόστους δανεισμού που παρέσυραν προς τα κάτω τις πωλήσεις EV οχημάτων στην Ευρώπη για την περασμένη χρονιά- η Hyundai είδε τις πωλήσεις της που αφορούν αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας οχήματα στη γηραιά ήπειρο να συρρικνώνονται έως και 15% σε σχέση με το 2024. Υπεύθυνη για τον κύριο όγκο της μείωσης είναι η αγορά της Γερμανίας όπου ελλείψει κινήτρων οι πωλήσεις ηλεκτρικών Hyundai συρρικνώθηκαν κατά 41%.
Συνολικά οι πωλήσεις της Hyundai στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 3,8%, μια συρρίκνωση που αποδίδεται από τους ιθύνοντες της κορεατικής φίρμας στην μειωμένη ζήτηση για τα ηλεκτρικά τα οποία αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της στρατηγικής της και των προτάσεών της.
Προκειμένου να αναστρέψει το κλίμα για τα ηλεκτρικά και να επιτύχει τους στόχους της η κορεατική φίρμα δίνει μεγάλη σημασία στην πρεμιέρα του μικρού Inster η διάθεσή του οποίου έχει ξεκινήσει και στην χώρα μας ενώ σε ό,τι αφορά τις επόμενες ηλεκτρικές προσθήκες στην ευρωπαϊκή γκάμα της, θα ακολουθήσουν το Ioniq 9 καθώς και ένα νέο ηλεκτρικό compact μοντέλο με τα διακριτικά Ioniq 3.
Για την ιστορία το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά υπήρξε το Kona (36.526 μονάδες) ακολουθούμενο από το Ioniq 5 (22.830 μονάδες).
Όσον αφορά τους λόγους της φιλόδοξης ηλεκτρικής πολιτικής της Hyundai για την Ευρώπη το 2025 υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να καταβάλλουν πρόστιμα 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα πωληθέντα αυτοκίνητά τους. Το δε όριο συρρικνώθηκε από 115 γρ./χλμ. (WLTP) την περίοδο 2020-2024 σε 93,6 γρ./χλμ. με βάση το πρωτόκολλο WLTP για το 2025.
Ήδη οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν στη μέθοδο του συμψηφισμού, προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο των υπέρογκων προστίμων. Η μέθοδος έγκειται στη συνδυαστική καταμέτρηση εκπομπών ρύπων εταιρειών, με τις Stellantis, Toyota και Ford να έχουν ήδη στραφεί στην Tesla για αυτόν τον σκοπό και τη Mercedes-Benz να έχει προσεγγίσει τις Volvo/Polestar.