Αν και ένα από τα νεότερα μοντέλα στην γκάμα της BMW, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την ανανέωση του κορυφαίου ηλεκτρικού SUV των Βαυαρών που εκτός από τις δεδομένες στυλιστικές και ψηφιακές διαφοροποιήσεις, επωφελείται από μια γενναιόδωρα αυξημένη αυτονομία αλλά και περισσότερη ισχύ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις, έχουν πραγματοποιηθεί βελτιώσεις σε ό,τι αφορά την τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών ενώ έχει αξιοποιηθεί ένας πιο αποδοτικός εναλλάκτης που συνδυαστικά με τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης αλλά και τα μειωμένης τριβής, νέα ρουλεμάν έχουν μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 8%.

Προκειμένου να αναδείξει τη σημασία των αλλαγών η BMW άλλαξε και την διάρθρωση καθώς και την σηματοδότηση των εκδόσεων με την xDrive 45 να αποτελεί το νέο εφαλτήριο των επιλογών. Η εισαγωγική έκδοση αξιοποιεί πλέον μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 94,8 kWh –έναντι 71 kWh της μέχρι τώρα γνωστής εισαγωγικής έκδοσης xDrive 40 την οποία αντικαθιστά. Ως αποτέλεσμα η αυτονομία της xDrive 45 ξεπερνά πλέον τα 600 χλμ. βελτιώνοντας το μέγεθος της προηγούμενης εισαγωγικής έκδοσης κατά 160 χλμ. Επιπλέον η μπαταρία μπορεί πλέον να αναπληρώσει την ενέργειά της με ισχύ 175 kW.

H έκδοση που υιοθετεί ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ που της εξασφαλίζει τετρακίνηση έχει αυξήσει και την ισχύ της η οποία πλέον διαμορφώνεται σε 408 ίππους και 700 Nm ροπής, μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσής της από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα –έναντι 6,1 δ.λ. στην περίπτωση της xDrive 40.

H νέα, επόμενη τη τάξει, έκδοση υιοθετεί την ονομασία xDrive 60 (αντικαθιστά την xDrive 50) και  επωφελείται εξίσου από μεγαλύτερη μπαταρία (109,1 kWh αντί 105,2 kWh). Ως αποτέλεσμα η αυτονομία διαμορφώνεται πλέον σε 685 χλμ. ενώ συνοδεύεται και από αυξημένη ισχύ 544 ίππων και 765 Nm ροπής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα.

Στην κορυφή της γκάμας η έκδοση Μ60 αντικαθίσταται από την έκδοση Μ70 που εξοπλίζεται από μπαταρία 108,9 kWh και προσφέρει αυτονομία 590 χλμ. Η ισχύς της διαμορφώνεται σε 659 ίππους και 1.100 Nm επιτρέποντας στην xDrive M60, όπως είναι η πλήρης ονομασίας της έκδοσης, να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητά της ανέρχεται σε 250 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι τόσο η Μ70 όσο και η ενδιάμεση xDrive 60 μπορούν να αναπληρώσουν την ενέργεια των μπαταριών τους με ισχύ έως 195 kW.

Πλην των παραπάνω σημαντικών βελτιώσεων η BMW έχει βελτιστοποιήσει και τη λειτουργία προθέρμανσης της μπαταρίας αλλά και την εργονομία προσθέτοντας έναν φυσικό διακόπτη απελευθέρωσης κοντά στην θύρα φόρτισης.

Με δεδομένες τις παραπάνω αλλαγές και την μεταβολή στα μεγέθη του βάρους λόγω των μεγαλύτερων μπαταριών, η BMW έχει αναπροσαρμόσει την ανάρτηση για κάθε έκδοση ξεχωριστά ενώ έχει προσθέσει στο τεχνολογικό παλμαρέ του κορυφαίου SUV της ένα υδραυλικό σύστημα ρουλεμάν στον πίσω άξονα προκειμένου να διατηρήσει την προσφερόμενη άνεση, ευελιξία και την  ισορροπία ως προς την κατανομή του βάρους που προσφέρει το επιβλητικό ηλεκτρικό SUV.

Aυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η πολωτική σχεδίαση του iX η οποία μάλιστα έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την προσθήκη της επιλογής για φωτιζόμενη γρίλια η οποία αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού για την κορυφαία έκδοση Μ70. Σε αυτό συνυπολογίστε και την παρουσία του νέου μοτίβου από διαγωνίους στη γρίλια που παραπέμπει στις πρωτότυπες Neue Klasse με τις οποίες η BMW προανήγγειλε πέρυσι το ηλεκτρικό της μέλλον. Την εικόνα συμπληρώνουν ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω που ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος και οι νέοι τροχοί 20 έως 23 ιντσών με ενσωματωμένο αφρό που υπόσχεται να συμβάλλει στην ηχομόνωση. Φυσικά από την ανανέωση δεν λείπει μια νέα χρωματική παλέτα και νέες επιλογές για τις επενδύσεις αλλά και για τις λεπτομέρειες του εσωτερικού.

Οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες στο εσωτερικό που διατηρεί το γνώριμο layout με δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών σε μια ενιαία κοίλη επιφάνεια αλλά και τον περιστροφικό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, μια επιλογή που θα εκλείψει στο μέλλον των BMW. Παρ΄όλα αυτά στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν πλέον επιλογές όπως το ηχοσύστημα Harman Kardon, τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, τα ρυθμιζόμενα φωτιστικά σώματα και το ενεργό cruise control ως μέρος του πακέτου ημιαυτόνομης οδήγησης Driving Assistant Plus. Τα πακέτα εξοπλισμού M Sport διαθέτουν επίσης ανασχεδιασμένα καθίσματα για καλύτερη στήριξη και μεγαλύτερη άνεση.

Στο παλμαρέ συστημάτων υποβοήθησης έχει προστεθεί η λειτουργία Highway Assistant η οποία προσφέρει τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και έχει αυξήσει το φάσμα της λειτουργίας της σε 130 χλμ./ώρα και περιλαμβάνει σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας που παρακολουθεί την συμπεριφορά του οδηγού. Διαθέσιμο επίσης είναι και το Parking Assistant Professional το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να πραγματοποιήσει ελιγμούς στάθμευσης μέσω του smartphone του.