ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το tap2ride μετατρέπει το κινητό σε εισιτήριο για όλα τα Μέσα

Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι συγκοινωνίες της Αθήνας μπαίνουν στο μέλλον - Σημαντικό το εργαλείο και για τους τουρίστες

Από σήμερα τέθηκε σε ισχύ το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών tap2ride. Η τεχνολογία θα επιτρέπει την επιβίβαση σε όλα τα μέσα αρμοδιότητας των Συγκοινωνιών Αθηνών (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ, Λεωφορεία και Τρόλεϊ) με χρήση τραπεζικής κάρτας αντί του συμβατικού εισιτηρίου.

Έτσι η χρέωση θα γίνεται απευθείας στη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα του επιβάτη χωρίς την αγορά εισιτηρίου. Οι λεπτομέρειες του συστήματος, το οποίο υλοποιήθηκε από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την LG και τη Visa, παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο σταθμό Μετρό «Σύνταγμα».

Έξυπνες μετακινήσεις και διασύνδεση

Όπως επισήμανε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος ΟΑΣΑ, «ύστερα απο 9 μήνες, θέτουμε σε εφαρμογή ένα δίκτυο, προκειμένου να μπορεί να πληρώσει παντού ο πολίτης, σε φυσική μορφή ή μέσα από ψηφιακό πορτοφόλι στο κινητό ή το ρολόι του. Έχουν ήδη αναβαθμιστεί 6.500 επικυρωτικά σημεία σε POS για τη διευκόλυνση των επιβατών».

Τα στοιχεία μιλούν για 150 χιλιάδες χάρτινα εισιτήρια καθημερινά, που φτάνουν τα 50 εκατ. το χρόνο με το κόστος να ξεπερνά τα 5 εκατ. ενώ ο επιβάτης χρειάζεται περίπου μισή μέρα το χρόνο να αφιερώσει μπροστά στα μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίου.

«Όλα αυτά ξεπερνιούνται με το tap2ride καθώς το όφελος είναι περιβαλλοντικό και ευρύτερα οικονομικό μέσα από ένα έξυπνο σύστημα που θα εμπλουτιστεί κι άλλο. Σε λίγο καιρό η πλαστική κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα μετατραπεί σε άυλη μορφή, μέτρο που αφορά 2 εκατ. πλαστικές κάρτες, με τους κατόχους να έχουν περιθώριο μέχρι τέλη Απριλίου. Θα μπορούν σε επόμενη φάση να διασυνδεθούν με άλλες δραστηριότητες πχ εισιτήρια θεάτρου», υπογράμμισε ο κ. Σπηλιόπουλος.

Σημαντικά τα οφέλη ΣΔΙΤ στο tap2ride

Για τη σημαντική μεταβολή που θα βιώσουν οι πολίτες του λεκανοπεδίου, μίλησε ο Γιώργος Αγραφιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που εξήρε τα οφέλη των ΣΔΙΤ για την ελληνική κοινωνία.

«Υπογράψαμε τον Δεκέμβριο του 2014 και τέθηκε σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2017, ένα σημαντικό έργο που περιλάμβανε μελέτη, χρηματοδότηση και κατασκευή με τη συμβολή κατά 50% τότε από το ΕΣΠΑ. Σήμερα από την εταιρεία μας, μέλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την LG CNS Κορέας, βλέπουμε ένα σχέδιο που πήρε σάρκα και οστά, με δουλειά από όλους μας σε 24ωρη βάση – 365 μέρες το χρόνο – τόσο από εμάς όσο και από τους κορεάτες συναδέλφους μας».

«Ξεπεράσαμε τα όποια εμπόδια με πολλή δουλειά και επαγγελματισμό, για να φέρουμε σε πέρας ένα έργο στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των δημοσίων συγκοινωνιών, ύψους 14 εκατ. ευρώ, με την εφαρμογή τραπεζικών καρτών που μετατρέπονται σε εισιτήριο, λύνοντας τα χέρια χρηστών και επιβατών. Ενώ δίνει στον ΟΑΣΑ τη δυνατότητα να ασκεί πολιτικές πωλήσεων και με άλλους φορείς, κάνοντας έτσι την είσοδό του σε μια άλλη, νέα εποχή για τις συγκοινωνίες Αθηνών», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Αγραφιώτη, «το σημαντικότερο όμως είναι ότι το πλαίσιο ΣΔΙΤ επιβάλλει τη διαχείριση και τη συνεργασία σε διαφορετικές συγκυρίες, κι αυτή είναι η υπεροχή των ΣΔΙΤ όταν υπάρχουν θέματα μακροχρόνιας συντήρησης: η προσαρμογή στο σήμερα. Και το συγκεκριμένο, αποτελεί ένα μοντέλο πρότυπο που μειώνει τα κόστη και κάνει τις αστικές συγκοινωνίες βιώσιμες».

Εργαλείο για τους τουρίστες

Για τα πολύτιμα δεδομένα που συγκεντρώνονται, έκανε λόγο η Sevi Vassileva, Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ. «Χάρη σε αυτά ο σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών γίνεται πιο αποτελεσματικός και το πιο σημαντικό είναι ότι εισάγεται σε μια περίοδο που το επιβατικό κοινό είναι έτοιμο να το δεχτεί».

Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, το 2024 στα αστικά ΚΤΕΛ, όπου εφαρμόστηκε το σύστημα tap2ride, οι μέσες συναλλαγές διπλασιάστηκαν.

Ενώ 8 στους 10 είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τις αστικές πληρωμές, με το 70% να είναι πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν συχνότερα αν αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη.

«Εκτός αυτών, η Αθήνα είναι ένας τουριστικός προορισμός πλέον για όλο το χρόνο, επομένως η μετακίνηση με κάρτα όπως στο εξωτερικό, κάνει την επίσκεψη των τουριστών πιο εύκολη», πρόσθεσε η κα. Vassileva.

Συνεκτικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες

Στην απλότητα του νέου συστήματος αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείο Γρηγόρης Δημητριάδης. «Από τη στιγμή που έχουμε όλοι μια κάρτα στο κινητό ή σε φυσική μορφή έχουμε εισιτήριο, ακόμη και για την περιστασιακή ή και τακτική χρήση των μέσων μεταφοράς. Κάτι που πλέον βοηθά και τους τουρίστες, αφού όλοι μπορούν να κάνουν όσες διαδρομές θέλουν και στο τέλος της ημέρας, το σύστημα οδηγεί στη βέλτιστη επιλογή».

Ο κ. Δημητριάδης εξήρε τη ΣΔΙΤ μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και LG CNS, που διευκόλυνε τον στόχο του Υπερταμείου, που δεν είναι άλλος από την καλύτερη εμπειρία του επιβάτη. «Κάναμε την αρχή και πλέον μαζί με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ έχουμε καταρτίσει ένα συνεκτικό σχέδιο, που θα ξεδιπλώσουμε σύντομα», κατέληξε.

Αυτό επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος επισήμανε πως «εγακινιάσαμε μια υπηρεσία που μπορεί να εκσυγχρονίσει τις συγκοινωνίες. Περίπου 1 εκατ. επιβάτες την ημέρα χτυπούν κάρτα ή εισιτήριο στα μέσα. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που δεν επικυρώνουν τίποτα, εκπροσωπώντας την “νοοτροπία του τσάμπα” που υιοθετήθηκε στο παρελθόν. Δεν υπάρχει όμως τσάμπα στον κόσμο, όλα έχουν το κόστος τους κι αυτό προσπαθούμε να περιορίσουμε με το tap2ride».

Όπως τόνισε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας «εφαρμόστηκε πιλοτικά τον προηγούμενο χρόνο και τώρα είναι η επίσημη πρώτη, για να βοηθήσει μια σημαντική μερίδα του κόσμου που υποστήριζαν -δικαίως αρκετές φορές- ότι δεν μπορούσαν να βρουν εισιτήριο. Επενδύουμε στην ανάπτυξη των δημόσιων συγκοινωνιών αποκαθιστώντας την αίσθηση της δικαιοσύνης -όλοι να πληρώνουμε- και όλοι να προσφέρουμε τον οβολό μας στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών. Με αυτή την κίνηση, που είχαμε προαναγγείλει εδώ και ενάμιση χρόνο, η Αθήνα, η Αττική προστίθεται στη λίστα των έξυπνων πόλεων και κάνουμε σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό στις δημόσιες μεταφορές».

Διαβάστε επίσης στον ot.gr

ΟΑΣΑ: Πώς «κόβει εισιτήριο» για την ψηφιακή εποχή – Τα οφέλη των ανέπαφων συναλλαγών

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.