Οι ειδικοί του κλίματος συμφωνούν πως η ένταση των καιρικών φαινομένων συνδέεται με την κλιματική αλλαγή. Τονίζουν δε πως πολλές από τις υποδομές έχουν σχεδιαστεί για ένα διαφορετικό κλίμα από αυτό που βιώνει σήμερα ο πλανήτης και πως κατά συνέπεια είναι απαραίτητος ο επανασχεδιασμός τους και η προσαρμογή τους στις σημερινές συνθήκες.

Δεν είναι όμως κάθε βροχή ένας υδάτινος Αρμαγεδώνας και κάθε μπόρα ένας νέος κατακλυσμός του Νώε. Συμβαίνει απλώς να είναι χειμώνας. Συνήθως ήπιος στη χώρα μας και άλλοτε πιο βαρύς. Πάντως να βρέχει, να χιονίζει και να κάνει κρύο.

Όπως φαίνεται, οι υποδομές στη χώρα μας δεν είναι καν σχεδιασμένες για τους συνηθισμένους μας χειμώνες. Στην προηγούμενη βροχή πλημμύρισε η παραλιακή λεωφόρος, στην τωρινή επιστρατεύτηκε από την ΕΥΔΑΠ ένα βυτιοφόρο ώστε να κρατήσει το καπάκι στο θέση του με το βάρος του και να αποτραπεί η υπερχείλιση λυμάτων από τους υπονόμους.

Η μέθοδος απέτρεψε τα χειρότερα. Είναι όμως αποκαλυπτική της κατάστασης στην οποία βρίσκεται το δίκτυο αποχέτευσης όχι σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή αλλά στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας. Οι υποδομές, με άλλα λόγια, δεν ανταποκρίνονται ούτε στις κλιματικές συνθήκες που γνωρίζαμε στη χώρα μας πριν από την κλιματική κρίση.

Ο συνδυασμός κακοτεχνιών και παρανομιών από τον οποίο πάσχει το δίκτυο, μαρτυρά πως οι υποδομές δεν είναι απλώς ενός άλλου κλίματος, αλλά μιας άλλης εποχής. Σε αυτό το κλίμα και αυτήν την εποχή, το βέβαιο είναι πως οι αυτοψίες και οι έλεγχοι για τη διόρθωση των κακώς κειμένων δεν αρκούν. Οπως ακριβώς δεν αρκούν και τα βυτιοφόρα.