Η Boeing αναμένεται να επιβεβαιώσει ότι κατασκεύασε λιγότερα από τα μισά αεροσκάφη της αντίπαλης Airbus της το 2024, με τους αναλυτές να αμφισβητούν εάν η προβληματική αμερικανική αεροδιαστημική βιομηχανία θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε προγραμματιστεί.

 Airbus, ο πρωταθλητής της Ευρώπης

Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει ότι παρέδωσε μόνο 340 αεροσκάφη στους πελάτες της, στα αποτελέσματα που θα ανακοινώσει την Τρίτη, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Flight Plan. Πρόκειται για έναν αριθμό κατά πολύ χαμηλότερο από τα 766 αεροσκάφη που παρέδωσε η Airbus, ο πρωταθλητής της Ευρώπης στην κατασκευή αεροπλάνων.

H Boeing ελπίζει στο 737 Max

Η Boeing ελπίζει να αυξήσει τις παραδόσεις του 737 Max, του αεροσκάφους της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, υπό την ηγεσία του νέου CEO, Kelly Ortberg, o οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούλιο ως επικεφαλής της νέας προσπάθειας για ανάκαμψη του γίγαντα της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Δύσκολο το 2024 για την Boeing – Βλάβες και δυστυχήματα

Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται μετά από ένα δύσκολο 2024 για την Boeing, το οποίο ξεκίνησε με ένα ατύχημα με πάνελ πόρτας που ξεκόλλησε από αεροπλάνο της εν πτήσει καθώς έλειπαν τέσσερα μπουλόνια μετά τις εργασίες επισκευής. Η χρονιά έκλεισε με τη συντριβή στην κορεατική πόλη Μουάν ενός αεροσκάφους Boeing 737-800, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν όλοι εκτός από δύο από τους 181 επιβαίνοντες. Οι ερευνητές δεν έχουν εντοπίσει μέχρι στιγμής τους λόγους της συντριβής, αν και δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις ότι αποδίδεται τα κατασκευαστικά προβλήματα.

Απεργία διαρκείας από τους εργαζόμενους της Boeing

Ο Ortberg χρειάστηκε επίσης να αντιμετωπίσει μια απεργία εργαζομένων που διήρκεσε περισσότερες από επτά εβδομάδες και η οποία εμπόδισε την εταιρεία να παράγει αεροσκάφη στα κύρια εργοστάσιά της κοντά στο Σιάτλ στην πολιτεία της Ουάσιγκτον.

Boeing: Πολύ κάτω από το πλάνο οι παραδόσεις

Τα διάφορα προβλήματα σημαίνουν ότι οι παραδόσεις σε πελάτες – αεροπορικές εταιρείες έχουν πέσει πολύ κάτω από τις 528 που διαχειριζόταν το 2023, πόσο μάλλον για τις ετήσιες παραδόσεις ρεκόρ των 806 αεροσκαφών το 2018, πριν από δύο θανατηφόρες συντριβές του αεροσκάφους 737 Max προκαλέσουν τη μεγαλύτερη κρίση της εταιρείας, πριν από την πανδημία Covid που σταμάτησε τα περισσότερα διεθνή ταξίδια για μήνες.

Η Boeing επιδιώκει τώρα να αυξήσει την παραγωγή, με στόχο να παράγει 38 αεροσκάφη 737 Max τον μήνα έως τον Μάιο του 2025, σύμφωνα με το Air Current.

Ωστόσο, οι ειδικοί της αεροδιαστημικής έχουν εγείρει αμφιβολίες για το αν η εταιρεία θα μπορέσει να πετύχει το στοχευμένο χρονοδιάγραμμά της, καθώς αγωνίζεται να συντονίσει την τεράστια αλυσίδα εφοδιασμού της ώστε να προσπαθήσει να επιταχύνει τους ρυθμούς παραγωγής αεροσκαφών ικανοποιώντας παράλληλα τις ρυθμιστικές αρχές ότι δεν θα κάνει εκπτώσεις στην ασφάλεια.

Οι αναλυτές

Οι αναλυτές της Bernstein, με επικεφαλής τον Ντάγκλας Χάρνεντ, δήλωσαν σχετικά ότι «η εκτίμηση για ρυθμό παραγωγής 38 αεροσκαφών τον μήνα φαίνεται να ήταν μια εκτίμηση υψηλής αισιοδοξίας. Η Boeing δεν έχει αποδείξει ότι βρίσκεται ακόμη σε τροχιά ανάκαμψης», προσθέτοντας ότι δεν αναμένουν η εταιρεία να φτάσει σε αυτόν τον ρυθμό μέχρι τον Ιούλιο, αργότερα από την ημερομηνία Μαΐου που είχε αρχικά προγραμματιστεί. Εξέφρασαν επίσης ανησυχίες για την έλλειψη νέων στελεχών με εμπειρία στην αύξηση της παραγωγής.

Ο Matt Woodruff, αναλυτής στον οίκο αξιολόγησης CreditSights, τον περασμένο μήνα δήλωσε ότι η αύξηση των ρυθμών παραγωγής της Boeing ήταν «πιθανότατα μη ρεαλιστική», αλλά εκτίμησε ότι η εταιρεία ήλπιζε να επιταχύνει την παραγωγή περισσότερο από ό,τι αναμενόταν από πολλούς επενδυτές.

Η Airbus δεν κεφαλαιοποίησε τα προβλήματα της Boeing

Ενώ η Boeing αντιμετώπιζε προβλήματα, η Airbus δεν μπόρεσε να κεφαλαιοποιήσει πλήρως λόγω των δικών της προβλημάτων στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού της. Δεν έπιασε για μόλις 4 αεροσκάφη τον ετήσιο στόχο της για παράδοση 770  – μειώθηκε ο αριθμός τον Ιούνιο – ενώ επέμενε ότι κινήθηκε εντός του προγραμματισμένου εύρους παραδόσεων.

Ο Christian Scherer, διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης εμπορικών αεροπλάνων της Airbus, δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία είχε μια «καλή χρονιά» παρά το γεγονός ότι αντιμετώπιζε ένα «δύσκολο περιβάλλον». Είπε: «Δεν αυξάνουμε την παραγωγή όσο θα ήθελαν οι πελάτες μας, και επομένως όσο θα θέλαμε εμείς». Ωστόσο, ο Scherer είπε ότι η εταιρεία θα ξεπεράσει το ρεκόρ της ετήσιας παραγωγής της 863 από το 2019 στο «προβλεπόμενο μέλλον».

Διαβάστε ακόμα στον ot.gr:

Boeing: Ο μεγάλος χαμένος του Dow Jones το 2024