Την Παρασκευή 23 του περασμένου Αυγούστου, για λογαριασμό της εφημερίδας τω «ΝΕΑ» συνάντησα τον Αμερικανό ηθοποιό Rudy Youngblood στο ξενοδοχείο Intercontinental προκειμένου να μάθω τον λόγος της επίσκεψής του στην χώρα μας. Ο Youngblood, γνωστός κυρίως από την συμμετοχή του ως πρωταγωνιστής στην ταινία «Apocalypto» του Mel Gibson, ήρθε στην Ελλάδα γιατι συμμετέχει σε μια κινηματογραφική παραγωγή που αργότερα ίσως γίνει και σειρά της τηλεόρασης. Τίτλος της «17» και θέμα της, η δράση της τρομοκρατικής οργάνωσης «17 Νοέμβρη». Μερικούς μήνες μετά ο Youngblood απασχολεί την ελληνική επικαιρότητα με τη σύλληψή του. Ο ηθοποιός κρατείται στο ΑΤ Κυψέλης μετά από επεισόδιο που είχε με αστυνομικούς κοντά στο ΑΤ Καλλιθέας.

Ο σκηνοθέτης του «17» Γιώργος Παπαθεοδώρου, «πατέρας» του όλου πρότζεκτ, ήταν παρών στην συνάντησή μας, όπου ο Youngblood έκλεψε την παράσταση παραμένοντας καθόλη την διάρκειά της ο απίστευτος εαυτός του: ένας άνθρωπος με πολύ πάθος για κάτι στο οποίο πιστεύει και αυτό το κάτι είναι η εν λόγω ταινία.

Το πρώτο βέβαια πράγμα που ίσως κάποιος σκεφτεί ακούγοντας για την συμμετοχή του Rudy Youngblood στο «17», ειναι τι δουλειά έχει ένας ιθαγενής Αμερικανός σε ένα διεθνές πρότζεκτ για την… 17 Νοέμβρη, και μάλιστα στον ρόλο ενός χαρακτήρα που λέγεται Πάτροκλος και φέρεται ως «αρχιεκτελεστής»;

Στην απάντηση αυτού του ερωτήματος ίσως να είναι κρυμμένο το γενικότερο στοίχημα της ταινίας για την οποία, βεβαίως, είναι πολύ νωρίς να μιλήσει κανείς. Η προσπάθεια όσων συμμετέχουν στη δημιουργία του «17» είναι η ταινία να αποκτήσει μια εικόνα «πέρα από την Ελλάδα, μια εικόνα παγκόσμια, οικουμενική» όπως είπε ο σκηνοθέτης.

Πώς προέκυψε ο Rudy Youngblood

Η αδυναμία του κ. Παπαθεοδώρου να βρει στήριξη στην Ελλάδα ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους από κάποιο σημείο και μετά αναγκάστηκε να αρχίσει την αναζήτηση συνεργατών στο εξωτερικό. «Ενώ εδώ μόλις έλεγα το θέμα άκουγα μόνο “όχι!”, στο εξωτερικό είναι πάνω απ’ όλα μπίζνες και οι άνθρωποι με τους οποίους ήρθα σε επαφή, βρήκαν ότι αυτό το σχέδιο έχει προοπτική για μπίζνες. Και αν θέλετε την γνώμη μου, μιλάμε για κάτι που μπορεί πραγματικά να κάνει θραύση.»

Οι επαφές του Γ. Παπαθεοδώρου με το εξωτερικό απέφεραν καρπούς. Οι ελληνικής καταγωγής Γιόργκο Κόνσταντιν και Στιβ Στανούλις βρίσκονται στο καστ μαζί με την Ιταλίδα ηθοποιό και σκηνοθέτρια Αντονέλα Ποντσιάνι, την λατινοαμερικανίδα Μαρία Ντε Χεσούς Καστεγιόν αλλά και τον Αμερικανό ηθοποιό Γουίλ Ρόμπερτς που εμφανίστηκε στον «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν.

Οι Τάσος Νούσιας, Ελένη Φιλίνη, Αστέριος Πελτέκης, Γιώργος Γαρνάβος και Κυριακή Υψηλάντη (που σε αυτή την συνάντηση έκανε ταυτόχρονη μετάφραση στον Rudy Youngblood όταν μιλούσα με τον σκηνοθέτη) ανήκουν στην διανομή από ελληνικής πλευράς. Να σημειωθεί επίσης η συμμετοχή ως υπεύθυνου για το μακιγιάζ του Βιτόριο Σολντάνο, δις υποψήφιου για το Οσκαρ μακιγιάζ (για το «Apocalypto» και την ταινία του Πάολο Σορεντίνο «Il divo»).

Εξάλλου, ήταν μέσω του Σολντάνο που ο Παπαθεοδώρου βρήκε τον πρωταγωνιστή του, Rudy Youngblood στο Λος Αντζελες. Από ελληνικής πλευράς, εταιρεία παραγωγής είναι η CRISIS CINEMA PRODUCTIONS, ενώ την προώθηση του πρότζεκτ έχουν αναλάβει οι κυρίες Ειρήνη και Ιωάννα Αφροδίτη Θεοδωρακάκη, υπεύθυνες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας αλλά και production managers του «17».

Ο Rudy Youngblood δεν μίλησε πολύ για τον ρόλο του στην ταινία διότι δεν του επιτρεπόταν να αποκαλύψει πολλά για το σενάριο. Κάτι όμως ενδιαφέρον που είπε είναι ότι «αυτή η ταινία είναι απαραίητη σε μια κοινωνία στην οποία κανείς δεν γράφει πια γράμματα, κανείς δεν λέει καλημέρα και ελάχιστοι ζουν με κάποιο πάθος.» Περήφανος για τις ρίζες του ο Rudy Youngblood είχε εργαστεί σε διάφορους τομείς πριν στραφεί στην ηθοποιία.

Ποιος είναι

Καταγωγής Κρικ από την πλευρά του πατέρα του και Τσερόκι από την πλευρά της μητέρας του, ο Rudy Youngblood, γέννημα θρέμμα του Κολοράντο Σπρινγκς  και μεγαλωμένος στο Τεξας, επαγγέλεται ηθοποιός, αν και είναι πολλά ακόμα.

Δεινός χορευτής, καθώς και οργανοπαίχτης (φλάουτο, πιάνο), ο Youngblood υπήρξε μέλος του Native American Dance Theatrical (Χορευτικός – Θεατρικός Σύλλογος Ιθαγενών Αμερικανών) και περιόδευσε για τρείς σεζόν παίζοντας έναν «προστάτη πολεμιστή» στην παραγωγή του Πίτερ Μπουφέ «Spirit-The Seventh Fire» (Πνεύμα – Η έβδομη φωτιά).

Το 2005 αποφάσισε να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να δημιουργήσει τον δικό του χορευτικό θίασο. «Χορός για μένα θα πει, γειά σου, τι κάνεις, καλημέρα, είναι κάτι πολύ σημαντικό, σημαίνει επικοινωνία». Εκείνη την εποχή  ο Mel Gibson τον ανακάλυψε και τον επέλεξε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Jaguar Paw στην ταινία «Apocalypto».

Ο Youngblood πέρασε εβδομάδες προετοιμασίας για τα γυρίσματα της ταινίας και σε λιγότερο από μήνα έμαθε τη γλώσσα των Μάγια του Γιουκατάν. Επιπλέον, λόγω της φυσικής του σωματικής κατάρτησης, έκανε ο ίδιος όλα τα ακροβατικά του στην ταινία συμπεριλαμβανομένης μιας εξαιρετικά επικίνδυνης ελεύθερης πτώσης 175 ποδιών κατά τη διάρκεια της σκηνής του καταρράκτη.

Και έγινε θρύλος επειδή για τις ανάγκες μιας επίσης επικίνδυνης σκηνής, έτρεξε μαζί με ένα πραγματικό ιαγουάρο διακόσιων λιβρών. Αργότερα, ο ίδιος ο Gibson είπε ότι ο Youngblood έτρεχε στην πραγματικότητα για να ξεφύγει από τον ιαγουάρο ο οποίος δεν μπορούσε να τον φτάσει επειδή τον συγκρατούσε ένα χαλαρό δέσιμο. «Δεν μπορείς να εκπαιδεύσεις έναν ιαγουάρο» είχε πει ο Gibson.

Για την συμμετοχή του στο «17», ο Youngblood άφησε πίσω του δύο άλλες ταινίες και πολύ περισσότερα χρήματα. «Παράτησα τα πάντα πίσω μου για να έρθω στην Ελλάδα και να συμβάλλω σε αυτό που έχει στο μυαλό του ο Γιώργος. Γιατί; Γιατί είδα πάθος στα μάτια του Γιώργου, άκουσα το πάθος στα λόγια του. Τι νόημα έχει να ξυπνάς κάθε μέρα και να περνάει η ζωή σου χωρίς πάθος; Δεν με ενδιαφέρουν πολλά πράγματα στην ζωή. Ο περισσότερος κόσμος βασίζεται στα χρήματα, όμως εγώ δεκάρα δεν δίνω για τα λεφτά. Ως παιδί έχω ζήσει για πολλά χρόνια με το τίποτα, άρα ξέρω τι σημαίνει να τρώς από τον σκουπιδοτενεκέ. Αυτό που δεν ξέρω είναι τι σημαίνει να έχεις οικογένεια. Και ξέρω επίσης ότι με αυτούς τους ανθρώπους, εδώ στην Αθήνα, βρήκα την οικογένειά μου».

Ακολουθώντας την παράδοση των Ιθαγενών Αμερικανών, λίγο πριν φύγω από το Intercontinentalo Youngblood ήθελε να παίξει πιάνο για να με ευχαριστήσει που έκανα τον κόπο και ήρθα για να του μιλήσω (που έκανα δηλαδή την… δουλειά μου). Δυστυχώς το πιάνο στο λόμπι του Intercontinental δεν είναι σε λειτουργία, όμως ο Youngblood είχε μαζί του το προσωπικό, πνευστό όργανό του και έτσι, λίγο πριν φύγω με αποχαιρέτησε παίζοντας ένα κομμάτι στο λόμπι του ξενοδοχείο για να δεχτεί αργότερα χειροκροτήματα από όλους τους παρισταμένους.  Όταν στο τέλος φωτογραφηθήκαμε μου έδωσε να φορέσω το καπέλο του λέγοντάς μου ότι είμαι ο πρώτος άνθρωπος εκτός από τον ίδιο που το φορά γιατί ήταν του πατέρα του.