Νέες αποκαλύψεις για το μοιραίο αεροσκάφος που συνετρίβη στη Νότια Κορέα, αφήνοντας πίσω του 179 νεκρούς έρχονται στο φως. Το αεροσκάφος της Jeju Air είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις μέσα σε δύο 24ωρα σε πολύωρα ταξίδια.
Υπενθυμίζεται, ότι το αεροσκάφος της Jeju Air, που έφθανε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χωρίς ρόδες, βγήκε από τον διάδρομο και τυλίχτηκε στις φλόγες όταν προσέκρουσε σε έναν τοίχο στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν.
Από την πτήση 7C2216 της με 181 επιβαίνοντες, διασώθηκαν από το ουραίο τμήμα του φλεγόμενου αεροπλάνου, μόλις δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους ανακτήθηκαν. Τα μαύρα κουτιά που περιέχουν δεδομένα της πτήσης και ηχητικά αρχεία, αναμένεται να βοηθήσουν τις έρευνες για την αιτία που οδήγησε στο μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα στη χώρα εδώ και πάνω από 30 χρόνια.
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως μια σύγκρουση με σμήνος πουλιών προκάλεσε βλάβη στο σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους, ωστόσο πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα.
Οι περισσότεροι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας πτήσεων εκτιμούν πως ο τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, στο αεροδρόμιο Μουάν, εκεί όπου προσέκρουσε το Boeing 737 της Jeju Air, προκάλεσε την τραγωδία. Αν δεν ήταν εκεί, οι επιβάτες, ίσως όλοι, θα είχαν σωθεί.
Η δημοσιογράφος Ελισάβετ Κυρίτση μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα.
«Μέχρι και τις 4 Ιανουαρίου έχει κηρυχθεί στην χώρα εθνικό πένθος. Πολλές εκδηλώσεις στην Σεούλ και σε πολλές πόλεις οι οποίες είχαν οργανωθεί έχουν ακυρωθεί λόγω της τραγωδίας. Στα μέσα ενημέρωσης η τραγωδία αναφέρεται ως το «δυστύχημα – μυστήριο» γιατί τα αίτια ακόμη δεν είναι γνωστά. Όπως είπαν οι αρμόδιοι από το υπουργείο που έχουν συστήσει και ομάδα Κορεατών και Αμερικάνων ερευνητών για να δουν τι έχει γίνει θέλουν να διαπιστώσου τι ακριβώς έχει γίνει», ανέφερε.
Το αεροσκάφος σύμφωνα με το ρεπορτάζ, έκανε 13 πτήσεις μέσα σε δύο μέρες σε πολύωρα ταξίδια.
Με 14ωρα δουλειάς οι μηχανικοί
Μάλιστα, όπως ανέφερε η Ελισάβετ Κυρίτση, σε διάφορα forum έχουν κάνει την εμφάνισή τους διάφοροι πρώην υπάλληλοι της Jeju Air οι οποίοι έχουν δουλέψει ως μηχανικοί. Σε αυτά λένε πως ένας μηχανικός αεροσκαφών σε μία τέτοια εταιρεία δουλεύει 13-14 ώρες με ένα 20λεπτο διάλειμμα για φαγητό.
Η εταιρεία αυτή παρόλο που είναι low cost είναι από τις πιο δημοφιλείς και ταξιδεύει σε πολλούς προορισμούς.
Κι άλλο Boeing της ίδιας εταιρείας παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα
Χθες το πρωί στις 6.30 ώρα υπήρχε πτήση της Jeju Air, άλλο αεροπλάνο της Boeing, απογειώθηκε και επέστρεψε στο αεροδρόμιο του Γκίμπο λόγω προβλήματος στο σύστημα προσγείωσης.
Η είδηση που κυριαρχεί στην χώρα είναι το ερώτημα του εάν θα έπρεπε να υπάρχει αυτός ο τοίχος στο τέλος του αεροδιαδρόμου.
Εκτιμάται πως θα έπρεπε να υπάρχει αλλά όχι σε αυτή την μορφή.
Θρήνος για το μικρότερο θύμα της αεροπορικής τραγωδίας
Πέντε από τους 179 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στην τραγωδία ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών, με το μικρότερο, ένα τρίχρονο, να φαίνεται σε μια φωτογραφία που τραβήχτηκε λίγες ημέρες νωρίτερα, καθώς πετούσε στην Ταϊλάνδη για τις πρώτες του διακοπές στο εξωτερικό.
Ο πατέρας του αγοριού, Kang Ko, 43 ετών, και η μητέρα του Jin Lee Seon, 37 ετών, οι οποίοι επίσης έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα μοιράστηκαν φωτογραφίες από το ταξίδι τους στο Instagram λίγες ώρες πριν επιβιβαστούν στην πτήση επιστροφής στη Νότια Κορέα.
Οι εικόνες, που δημοσίευσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης, τραβήχτηκαν τις ημέρες πριν από την αρχική αναχώρησή τους για την Ταϊλάνδη και περιγράφουν το αγαπημένο οικογενειακό ταξίδι.
Ένα από τα στιγμιότυπα των διακοπών έδειχνε το μικρό αγόρι τους ενθουσιασμένο να κοιτάζει έξω από το παράθυρο του αεροπλάνου καθώς πετούσαν στην Μπανγκόκ, ενώ μια άλλη σπαρακτική ανάρτηση έδειχνε το μικρό παιδί με το διαβατήριό του.
«Ο γιος μου πηγαίνει στο εξωτερικό για πρώτη φορά με νυχτερινή πτήση και το πρώτο του διαβατήριο δεν έχει σφραγίδα!» έγραψε ο πατέρας του στη λεζάντα της τραγικής ανάρτησης, η οποία έχει πλημμυρίσει με αφιερώματα και συλλυπητήρια μηνύματα για την οικογένεια.
Τα 6 τελευταία δραματικά λεπτά
Οι τελευταίοι διάλογοι του πιλότου με τον Πύργο Ελέγχου, επιβεβαιώνουν τη σύγκρουση του Boeing 737-800 με πουλιά εν πτήση.
8:57 π.μ. – Πύργος Ελέγχου «Προσοχή – πουλιά, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Πιλότος ,«Mayday Mayday Mayday Mayday», «Χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή»
9:00 π.μ. – Πιλότος ζητά άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19
9:02 π.μ. – Το αεροπλάνο κάνει ανώμαλη προσγείωση στο διάδρομο
9:02:34 π.μ. – Πύργος Ελέγχου προς πυροσβεστική « Ενδεχόμενη συντριβή»
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται στο ανάχωμα