Σχέδιο για την προσέλκυση πελατών από την ηλικιακή ομάδα 18 – 35 ετών έχουν θέσει σε εφαρμογή οι συστημικές τράπεζες, οι οποίες μέχρι στιγμής φαίνεται πως χάνουν σε αυτό το πεδίο τη μάχη με τις διεθνείς digital banks.
Οι τελευταίες βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των νέων, οι οποίοι τις χρησιμοποιούν κατά κόρον στις καθημερινές τους συναλλαγές.
Λιγότερη γραφειοκρατία
Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, «μέχρι πρότινος οι ψηφιακές τράπεζες υπερείχαν σε σχέση με τα παραδοσιακά πιστωτικά ιδρύματα, λόγω της λιγότερης γραφειοκρατίας κατά το άνοιγμα νέου λογαριασμού».
Σημειώνει όμως πως «πλέον η σχετική διαδικασία έχει απλοποιηθεί, συνθήκη αναγκαία για την αντιστροφή της τάσης απομάκρυνσης των νέων από τους ελληνικούς ομίλους».
Τραπεζική σχέση από το κινητό
«Αυτή τη στιγμή είναι δυνατή η δημιουργία τραπεζικής σχέσης από το κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερόμενου μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά και η άμεση χρήση βασικών υπηρεσιών, όπως το m-banking και η χρεωστική κάρτα», τονίζει σχετικά.
Συμπληρώνει ωστόσο ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός από μόνος του δεν είναι αρκετός για τη διεύρυνση του πελατολογίου μας σε αυτήν την ομάδα του πληθυσμού. Πρωταγωνιστικό πλέον ρόλο στη μάχη με τις digital banks παίζει το marketing».
Τα νέα εγχειρήματα
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της νέας στρατηγικής των τραπεζών για διεύρυνση του πελατολογίου τους στη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία, αποτελεί το εγχείρημα της Snappi που τρέχει η Πειραιώς.
Πρόκειται για μία αμιγώς ψηφιακή τράπεζα, με ξεχωριστή άδεια λειτουργίας, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση του συστημικού ομίλου θα στοχεύσει στις γενιές Millennials και Gen Ζ, όσους δηλαδή έχουν γεννηθεί από το 1981 έως το 2012.
Σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, η Snappi θα ανοίξει τις online πύλες της στο β΄ τρίμηνο του 2025 και μετά την πρώτη φάση ανάπτυξης των εργασιών της στην Ελλάδα, θα εξετάσει την επέκτασή της σε 3 – 4 ευρωπαϊκές αγορές.
Δράσεις για την προσέλκυση νέων ηλιακά πελατών έχουν αναλάβει και οι υπόλοιποι συστημικοί όμιλοι.
Η Εθνική Τράπεζα λάνσαρε πρόσφατα μία νέα εφαρμογή με την ονομασία «Next» για κινητά τηλέφωνα, που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε νέους. Πρόκειται για ένα app με μοντέρνο σχεδιασμό που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της νέας γενιάς.
Διευκολύνει τις καθημερινές συναλλαγές και προάγει την αποταμίευση. Μάλιστα, πριν λίγες ημέρες η τράπεζα αποκλειστικά μέσω του Next προσφέρει το υψηλότερο επιτόκιο στην ελληνική αγορά μέσω λογαριασμού ταμιευτηρίου.
Συγκεκριμένα, όσοι είναι έως 30 ετών εξασφαλίζουν επιτόκιο 2,5% για τα πρώτα 10.000 ευρώ, κερδίζουν τόκους κάθε μήνα και έχουν τα χρήματά τους ανοιχτά.
Από την άλλη πλευρά, η Eurobank έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα «Eurobank Youth Project» για ηλικίες 18 – 28 ετών.
Μέσου αυτού διατίθενται λογαριασμοί πρώτης ζήτησης, χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες, καθώς και φοιτητικά δάνεια, ενώ κάθε χρόνο διοργανώνονται κληρώσεις με χρηματικά έπαθλα για όσους αποταμιεύουν.
Τέλος η Alpha Bank προσφέρει τη σειρά προϊόντων με την ονομασία «Alpha 1|2|3», για νέους από 18 έως 27 ετών.
Το πρόγραμμα πέραν του καταθετικού λογαριασμού με προνομιακό επιτόκιο, προσφέρει τη δυνατότητα λήψης δανείου για σπουδές, με ευνοϊκούς όρους, αλλά και πλήρη εξυπηρέτηση μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της τράπεζας.
Ψηφιακό χαρτζιλίκι
Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται η μάχη των τραπεζών για τη διεκδίκηση μεριδίων και στον τομέα του ψηφιακού χαρτζιλικιού.
Πρόκειται για μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία συμβάλει στην ενίσχυση των εσόδων από προμήθειες.
Η υπηρεσία έρχεται να καλύψει την ανάγκη των γονιών να δίνουν χρήματα στα παιδιά τους, τα οποία δαπανώνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω προπληρωμένων καρτών.
Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο διευκολύνεται η όλη διαδικασία, αλλά υπάρχει διαρκής έλεγχος των συναλλαγών και είναι δυνατός ο ορισμός ανώτατου ορίου στις δαπάνες.
Διαβάστε ακόμα στον ot.gr:
«Τράπεζες: Δημιουργούν ανεξάρτητες digital banks»