Χρονική αφετηρία για την Valhalla, το νέο supercar των Βρετανών που φιλοδοξεί να κλέψει λίγη από τη δόξα των αντίστοιχων προτάσεων των Ferrari και Lamborghini αποτελεί το 2018 οπότε και ανακοινώθηκε η πρόθεση της Aston Martin για την παραγωγή ενός κεντρομήχανου sportscar.

Παρά την χαρακτηριστική καθυστέρηση καθώς η Aston Martin αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, η άφιξή της ως ενός πανίσχυρου, plug-in υβριδικής τεχνολογίας τετράτροχου που υπόσχεται να αποζημιώσει για την μακρά αναμονή με τις εξωτικές προδιαγραφές της.

Στην καρδιά του «κτήνους» βρίσκεται ένα plug-in υβριδικό σύνολο με συνδυαστική ισχύ 1079 ίππων και 1100 Nm ροπής προερχόμενων από το συνδυασμό ενός V8 με χωρητικότητα 4,0 λίτρων με απόδοση 828 ίππων και τρία ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 251 ίππων.

Αν ο συμβατικός κινητήρας ακούγεται οικείος και είναι, καθώς μια αντίστοιχη μονάδα εφοδιάζει την DBX707, να σημειωθεί ωστόσο ότι συγκριτικά διαθέτει ένα νέου σχεδιασμού επίπεδο στροφαλοφόρο που συνδυάζεται με νέα πιστόνια και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ. Το νέο σχεδιασμό του κινητήρα συμπληρώνουν εκκεντροφόροι ειδικά σχεδιασμένοι για την περίσταση, αναβαθμισμένο σύστημα υπερτροφοδότησης καθώς και νέο σύστημα ανάφλεξης.

Το σύνολο συμπληρώνουν τρία ηλεκτρικά μοτέρ με το ένα από αυτά να ενσωματώνεται στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη και τα άλλα δύο να βρίσκονται μπροστά, συμβάλλοντας στην πρόσφυση και στην τετρακίνητη διαμόρφωση της Valhalla. Όπως συνηθίζεται σε αντίστοιχες κατασκευές τα ηλεκτρικά μοτέρ διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην διαχείριση της ροπής κατά την κίνηση σε πίστα, εκτός βέβαια της δυνατότητας να κινήσουν την Valhalla αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 13 χλμ. και με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 130 χλμ./ώρα και εφόσον ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα EV.

Σε απόλυτα μεγέθη τα παραπάνω εξασφαλίζουν στην Valhalla τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα της με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας σε 350 χλμ./ώρα, επίτευγμα που οφείλεται και στην αεροδυναμική προσέγγιση. Κυρίαρχο στοιχείο της αεροδυναμικής αποτελεί η ενεργή επιβλητική πτέρυγα πίσω που ανυψώνεται με την ενεργοποίηση του προγράμματος Race. Ενεργό είναι και το μπροστινό splitter το οποίο εκτείνεται αυξάνοντας την παραγωγή κάθετης δύναμης σε 600 κιλά σε ταχύτητες 250 χλμ./ώρα.

Οι παραπάνω παράμετροι και πολλές ακόμα όπως η αξιοποίηση των αεροδυναμικών βοηθημάτων εν είδει αερόφρενων ελέγχονται από το Integrated Vehicle Dynamics Control ένα πανίσχυρο επεξεργαστή το οποίο παραμετροποιεί της ρυθμίσεις της ανάρτησης και τις παραμέτρους του συστήματος διαχείρισης ροπής, διεύθυνσης και πέδησης σε συνάρτηση και με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Η ανάρτηση ακολουθεί μια αγωνιστική λογική καθώς ακολουθεί διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και μια pushrod λογική σε ό,τι αφορά τους βραχίονες στον μπροστινό. Η ανάρτηση, υποστηρίζεται από αλουμινένια υποπλαίσια που με τη σειρά τους είναι συνδεδεμένα με το carbon monocoque που αποτελεί το σκελετό της Valhalla. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος το βάρος της κατασκευής σταματά στα 1.655 κιλά μέγεθος ιδιαίτερα χαμηλό με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό μοντέλο.

Την απαραίτητη ισχύ πέδησης εξασφαλίζουν εξαπίστονες δαγκάνες σε carbon κεραμικά δισκόφρενα 408 χιλ. μπροστά τα οποία είναι επισήμως τα μεγαλύτερα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της Aston Martin. Πίσω η διάμετρος των δισκόφρενων είναι 388 χιλιοστά και συνδυάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες. Τα «άκρα» της Valhalla συμπληρώνει η παρουσία τροχών 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω με ελαστικά της Michelin Sport Cup 2.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό αυτό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς είναι ότι δείχνει πιο λιτό σε σχέση με άλλα μοντέλα της Aston Martin όσο και πλήρες νοήματος για όσα εκπροσωπεί η Valhalla δίνοντας την αίσθηση ενός αγωνιστικού cockpit. Εκτός από το τετραγωνισμένο τιμόνι ξεχωρίζει η αφθονία σε ανθρακόνημα χωρίς να λείπει και ο απαραίτητος ψηφιακός τόνος με δύο οθόνες σε ρόλους  πίνακα οργάνων και infotainment να δεσπόζουν στο ταμπλό ενσωματώνοντας σύστημα δορυφορικής πλοήγησης αλλά και Apple CarPlay. Αγωνιστικής λογικής είναι και τα bucket καθίσματα τα οποία κατασκευάζονται επίσης από ανθρακόνημα. Η αγωνιστική λιτότητα δεν σημαίνει πάντως ότι η Valhalla στερείται πολυτέλειας καθώς διαθέτει επίσης ηχοσύστημα Bowers & Wilkins, επενδύσεις από δέρμα Alcantara και μια ιδιάζουσα προσοχή στα υλικά.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η Valhalla θα κατασκευαστεί σε 999 αντίτυπα η παραγωγή των οποίων θα ξεκινήσει από το δεύτερο τρίμηνο του 2025 χωρίς προς το παρόν να έχουν ανακοινωθεί οι δεδομένα εξίσου… υψηλών προδιαγραφών τιμές της.