«Σχετικά με δημοσιεύματα που αφορούν στη θητεία του εκάστοτε Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας διευκρινίζεται ότι ο διορισμός του Καλλιτεχνικού Διευθυντή είναι αποκλειστική ευθύνη της Διοίκησης του Φεστιβάλ και του Δήμου Δράμαs» αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του το Υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με την μη ανανέωση της σύμβασης του νυν Καλλιτεχνικού Διευθυντή, κ. Γιάννη Σακαρίδη, η θητεία του οποίου ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
«Η Διοίκηση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ενημερώνει το κοινό, τους συνεργάτες και τους καλλιτέχνες για την έναρξη της διαδικασίας επιλογής του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του θεσμού» αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Να σημειωθεί ότι οι δημοτικές αρχές της Δράμας ανανεώθηκαν πρόσφατα.
«Η θητεία του νυν Καλλιτεχνικού Διευθυντή, κ. Γιάννη Σακαρίδη, ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου 2024, μετά από πέντε χρόνια προσφοράς. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ, η επιλογή του επόμενου Καλλιτεχνικού Διευθυντή θα γίνει μέσω ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή η απόφαση βασίζεται σε θεμελιώδεις αρχές διαφάνειας και ίσης πρόσβασης για όλους τους υποψήφιους, πρακτική που συναντάται σε μεγάλα φεστιβάλ διεθνώς.
«Η διαδικασία είναι ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο που πληροί τα κριτήρια της πρόσκλησης, της οποίας οι όροι θα ανακοινωθούν σύντομα.»
Σύμφωνα με το φεστιβάλ, η απόφαση αυτή εντάσσεται «στη στρατηγική ανανέωσης του Φεστιβάλ Δράμας, με στόχο τη διατήρηση της πρωτοπορίας και της ανταγωνιστικότητας του στον διεθνή πολιτιστικό χάρτη. Πιστεύουμε ότι κάθε μεγάλος θεσμός αναπτύσσεται και ανανεώνεται μέσα από ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες που προάγουν την πολυφωνία, την καινοτομία και τη συμμετοχικότητα. Αυτή η διαγωνιστική διαδικασία αντικατοπτρίζει τη δέσμευση μας για συνεχή πρόοδο.»
Ωστόσο, η Διοίκηση κάνει μνεία και σε δηλώσεις – δημοσιεύματα που έγιναν προσφάτως, επισημαίνοντας ότι η απόφαση για τη διαγωνιστική διαδικασία δεν σχετίζεται με την προσωπική ή καλλιτεχνική πορεία του νυν Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Αντιθέτως, αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της διαφάνειας και της πολυφωνίας στον τρόπο λειτουργίας του θεσμού.
H πλευρά του Γιάννη Σακαρίδη
«Ανησυχώ για τον τρόπο διοίκησης του φεστιβάλ που φέτος χωρίς καμία οικονομική πίεση κατάργησε τα κουπόνια σίτισης των διαγωνιζομένων δημιουργών, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της φιλοξενίας χρόνια τώρα, και όλη τη χρονιά ζητούσε από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να μην επικοινωνήσει με χορηγούς και θεσμούς, ενώ δεν κοινοποιούσε τις προτάσεις στον ΚΔ με αποκορύφωμα της πρότασης του πετυχημένου Εργαστηρίου κινηματογράφου και του Cinematherapy στα σχολεία για το έτος 2024-25» γράφει εκτός άλλων στο αποχαιρετιστήριο κείμενο του που δημοσίευσε στην σελίδα του στο Facebook ο Γιάννης Σακαρίδης.
Η εκτίμηση του Γ. Σκακαρίδη, σύμφωνα με δικές του δηλώσεις είναι ότι «η θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή είχε απαξιωθεί, με δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης, επικριτική και ενάντια στις αρχές της προόδου, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας που υπηρετεί ο σύγχρονος κινηματογράφος και όπως οφείλει να υπηρετεί ένα εθνικό κινηματογραφικό Φεστιβάλ, κάνοντας νύξη ακόμη και για κατάργηση του Βραβείου Drama Queer στο Εθνικό Διαγωνιστικό και των ακόμη δύο αντίστοιχων βραβείων στα άλλα διαγωνιστικά προγράμματα και διατυπώνοντας αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις.»
Πέραν ωστόσο όλων των παραπάνω, ουδείς μπορεί να διαφωνήσει στο ότι τα τελευταία χρόνια, και συγκεκριμένα από τότε που ο κ. Σακαρίδης ανέλαβε την πλοήγηση του φεστιβάλ, ο θεσμός είχε αναβαθμιστεί και διένυε μια εξαιρετική περίοδο. Αυτό σημαίνει το προφανές: ότι ο κ. Σακαρίδης είχε κάνει σωστά την δουλειά του και ήταν αποτελεσματικός. Κανένας ουσιαστικός λόγος δεν υπήρχε για την μη ανανέωση της σύμβασής του • αντιθέτως, η κοινή λογική λέει ότι όταν έχεις κάποιον επιτυχημένο στα χέρια σου και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς, δεν τον απομακρύνεις ρισκάροντας με κάτι καινούργιο και άγνωστο αλλά τον προστατεύεις και τον υποστηρίζεις για να κάνει την δουλειά ακόμα καλύτερα.