Τη Fraport ανακήρυξε ως προτιμητέο επενδυτή για το αεροδρόμιο Καλαμάτας το Διοικητικό Συμβούλιο του Υπερταμείου.
Ειδικότερα, το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αξιολόγησε και έκανε αποδεκτή την προσφορά που υποβλήθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος».
Κατόπιν της αξιολόγησης ανακήρυξε προτιμητέο επενδυτή την Κοινοπραξία FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS ΑΕ – ΠΗΛΕΑΣ ΑΕ, αποτελούμενη από τις ακόλουθες εταιρείες:
α) Τη γερμανική εταιρεία με την επωνυμία «FRAPORT AG» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 51%),
β) Την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 24,5%), εταιρία του Ομίλου Κοπελούζου.
γ) Την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «ΠΗΛΕΑΣ A.E.» (ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία 24,5%), εταιρία του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου.
Η υποβληθείσα Οικονομική Προσφορά ανέρχεται συνολικά σε €45,2 εκατ. σε σταθερές τιμές 2025 (NPV). Το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος (€45 εκατ.) καταβάλλεται στην αρχή της περιόδου παραχώρησης επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του επενδυτή για τις προοπτικές του έργου, ενώ με τον τρόπο αυτό θα είναι άμεσα διαθέσιμα τα κεφάλαια για τους σκοπούς του Growthfund.
Οι επενδύσεις
Η ανάδοχος Κοινοπραξία, σύμφωνα με την Επιχειρηματική της Στρατηγική, την οποία υπέβαλε ως τμήμα της Προσφοράς της, δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους €28,3 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη τριετία της σύμβασης παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
Έργα Ανακαίνισης & Εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.
Επέκταση και εκσυγχρονισμός του αεροσταθμού και κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο απαλλοτριωμένο τμήμα περίπου 50 στρεμμάτων.
Υποδομές Τεχνολογίας Πληροφοριών (IT Infrastructure).
Καταστήματα λιανικής (Duty Free) και εστίασης (F&B).
Τα έσοδα
Μέσα από την ανακήρυξη της εν λόγω κοινοπραξίας αξιοποιείται, από το Growthfund η εκτενής εμπειρία της Fraport AG και του Ομίλου Κοπελούζου στη διαχείριση και ανάπτυξη αεροδρομίων. Επιπλέον, η εμπειρία του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου στον τουρισμό θα υποστηρίξει την περαιτέρω βελτίωση της επιβατικής εμπειρίας. Αυτή η συνδυασμένη τεχνογνωσία θα διασφαλίσει την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής εμπορικής στρατηγικής για το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Πέραν της ανωτέρω αμοιβής παραχώρησης (45,2 εκατ. ευρώ), το Growthfund εκτιμάται ότι θα εισπράξει επιπλέον σημαντικά μερίσματα που θα προκύψουν από το 10% του μετοχικού κεφαλαίου του Παραχωρησιούχου που οι Αρχικοί Μέτοχοι υποχρεούνται να μεταβιβάσουν άνευ ανταλλάγματος στον Παραχωρητή (Growthfund).
Τα συνολικά εκτιμώμενα έσοδα για το Growthfund (αμοιβή παραχώρησης και μερίσματα) στο σύνολο της 40ετούς περιόδου παραχώρησης ανέρχονται σε 71,2 εκατ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι βασικός στόχος του Growthfund, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, είναι η υλοποίηση σειράς επενδύσεων ενταγμένων σε ένα ολοκληρωμένο business plan για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου και την εξασφάλιση ενός συνδυασμού υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης υψηλής ποιότητας.
Fraport: θα αναπτύξουμε περαιτέρω το αεροδρόμιο
Η Fraport AG εξασφάλισε την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Καλαμάτας (KLX) στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας, η Fraport και οι Έλληνες εταίροι της – Delta Airport Investments S.A. (όμιλος Κοπελούζου) και Pileas S.A. (όμιλος Κωνσταντακόπουλου) – εξασφάλισαν τη συμφωνία με προσφορά συνολικού ύψους 45,2 εκατ. ευρώ.
Η παραχώρηση καλύπτει τη λειτουργία του τερματικού σταθμού και άλλων χερσαίων και εναέριων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των χώρων λιανικής πώλησης και στάθμευσης. Θα διαρκέσει 40 χρόνια, ενώ η λειτουργία της θα ξεκινήσει προσωρινά στα τέλη του 2025, εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης προγραμματίζεται για τα μέσα του 2025.
Με τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης, η λειτουργούσα κοινοπραξία δεσμεύεται να εκσυγχρονίσει και να επεκτείνει τις τερματικές υποδομές του αεροδρομίου Καλαμάτας με κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 28,3 εκατ. ευρώ εντός των τριών πρώτων ετών της παραχώρησης.
Κατά τη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης, η Ελληνική Εταιρεία Περιουσίας και Συμμετοχών Α.Ε. (HCAP), γνωστή και ως Growthfund, θα λαμβάνει πρόσθετα μερίσματα πέραν των τελών παραχώρησης από ένα ποσοστό 10% της εταιρείας εκμετάλλευσης. Τα τέλη παραχώρησης, στα οποία περιλαμβάνεται το προκαταβλητέο τίμημα, και τα μερίσματα θα ανέλθουν σε συνολικά έσοδα ύψους 71,2 εκατ. ευρώ για το Ταμείο Ανάπτυξης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Dr. Stefan Schule δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσθέσουμε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας στο ελληνικό χαρτοφυλάκιό μας. Μαζί με τους εταίρους μας, θα αναπτύξουμε περαιτέρω το αεροδρόμιο και θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές του τις επόμενες δεκαετίες». Το 2024, εκτιμάται ότι 330.000 επιβάτες θα χρησιμοποιήσουν αυτό το αεροδρόμιο στη νότια Πελοπόννησο. Αυτή η χερσόνησος, γνωστή για ιστορικά μνημεία όπως η Μεσσήνη, η Ολυμπία και η Σπάρτη, επιτρέπει στους επισκέπτες να εξερευνήσουν την αρχαία Ελλάδα. Το τοπίο περιλαμβάνει εντυπωσιακές αμμώδεις παραλίες και βουνά που συμβάλλουν στο να γίνει η περιοχή ένας εξαιρετικός ταξιδιωτικός προορισμός.
Η Fraport AG δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2017, λειτουργώντας με επιτυχία 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Στο διάστημα αυτό, έχει καταφέρει να τα εκσυγχρονίσει και να τα αναπτύξει, ώστε να διασφαλίσει μια εξαιρετική εμπειρία για τους επιβάτες.
Τι αναφέρει ο όμιλος Κοπελούζου
Η Κοινοπραξία Fraport AG – Όμιλος Κοπελούζου – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μετά από διαγωνιστική διαδικασία που διενήργησε το Υπερταμείο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την ανάληψη της διοίκησης, διαχείρισης, ανάπτυξης και λειτουργίας του αεροδρομίου, το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά από την Κοινοπραξία. Η υποβληθείσα πρόταση περιλαμβάνει αρχικό τίμημα ύψους €45 εκατ., το οποίο θα καταβληθεί κατά την έναρξη της παραχώρησης, ενώ οι συνολικές καταβολές προς το Υπερταμείο (αμοιβή παραχώρησης και μερίσματα) κατά την 40-ετή παραχώρηση αναμένεται να ανέλθουν σε €71,2 εκατ.
Επιπλέον, η Κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους €28,3 εκατ. που θα εφαρμοστεί εντός των πρώτων τριών ετών της παραχώρησης. Οι επενδύσεις θα εστιάσουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού αερολιμένα, ικανού να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επιβατών ενισχύοντας τη διεθνή ελκυστικότητα της περιοχής.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει τη στρατηγική προσήλωση του Ομίλου Κοπελούζου στην ανάπτυξη και ενίσχυση των ελληνικών υποδομών. Με όραμα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας, ο Όμιλος Κοπελούζου συνεχίζει να επενδύει σε στρατηγικούς τομείς, δημιουργώντας αξία για την κοινωνία και την οικονομία της χώρας.
Χατζηδάκης: Έσοδα άνω των 71 εκατ. ευρώ και επενδύσεις
Την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας Fraport-Delta-Πηλέας για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο 2ο Growth Fund Summit που διοργανώνει το Υπερταμείο. Ο υπουργός σημείωσε ότι η προσφορά ξεπερνά κατά πολύ την ανεξάρτητη αποτίμηση και ότι τα συνολικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο θα ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. αποτελούν την προκαταβολή παραχώρησης. Επίσης, η κοινοπραξία δεσμεύεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 28,3 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία με άμεση προτεραιότητα την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών. Μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
«Επειδή είχα ενεργό συμμετοχή στην παραχώρηση των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να επισημάνω – και το βλέπετε οι περισσότεροι με τα μάτια σας πια – την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Με τη σύμβαση παραχώρησης άλλαξε η εικόνα των αεροδρομίων μας. Άλλαξε η εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Και η Πελοπόννησος που είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται τουριστικά χρειαζόταν αυτή τη σύμβαση για το περιφερειακό αεροδρόμιο της Καλαμάτας που θα δώσει πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, πρόσθετη ώθηση στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου» σημείωσε.
ΠΗΓΗ: ot.gr