Μετά από την επιτυχημένη, αποκλειστική πρεμιέρα του στο MEGA, που του έδωσε την πρωτιά στην τηλεθέαση, με την προβολή του πρώτου επεισοδίου της τρίτης σεζόν τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, το «Maestro» έφερε κι άλλες ανατροπές στα ζάρια των ηρώων του. Αφηγήτρια στο δεύτερο επεισόδιο της Σεζόν 3 που είδαμε χθες, η Γιάννα.
Ψευδαίσθηση και πραγματικότητα αντιμάχονται, οι μάσκες πέφτουν. Τσακισμένες οικογενειακές σχέσεις και όνειρα που αναβάλλονται ή ματαιώνονται διαρκώς. Οι οριστικές αποφάσεις είναι προ των πυλών. Γιατί ως πότε να τρέχει κανείς μακριά από τον πραγματικό του εαυτό;
Ο χρόνος μετράει αντίστροφα μέχρι την αποκάλυψη του δολοφόνου του Χαράλαμπου αλλά και το ξεγύμνωμα των συνεργών στη συγκάλυψη του φόνου. Χαρακτήρες -καταλύτες στην πλοκή σε ένα επεισόδιο που παραμερίζει το πέπλο της αλήθειας όλων: η Γιάννα, η Μαρία, ο Δημοσθένης, ο Φάνης, ο Μιχάλης, η Αλεξάνδρα.
Γιάννα (Laka Blonde)
Στο (πραγματικά καταιγιστικό!) podcast της Laka Blonde (from Paxos!), η Γιάννα (Τόνια Μαράκη) δίνει συμβουλές ομορφιάς επενδύοντας πάνω στους followers (ή φόλοους που της λέει ωμά η Μαρία) και την ψευδο-εικόνα της χαζής ξανθιάς που χτίζει στο νησί. Η Γιάννα χορεύει Macarena ως άλλη Μαρίνα Σάττι, λέει ότι παντρεύεται το καλύτερο παιδί αλλά κοροϊδεύει κυρίως τον εαυτό της. Η μαμά της πάντως της λέει ότι είναι στον σωστό δρόμο, για να προκόψει, εκείνη δεν τα κατάφερε.
Στην πραγματικότητα θα προσπαθήσει να δώσει μια τελευταία ευκαιρία στη σχέση της με τον Σπύρο που τον βλέπει να ξεμακραίνει από κοντά της αναθερμαίνοντας τη σχέση του με τον Αντώνη. Μιλώντας στον Δημοσθένη, καθώς εκείνος συνεχίζει την έρευνά του για τον φόνο του Χαράλαμπου, θα του πει ότι πρέπει να κοιτάξει για τον δολοφόνο προς το σπίτι του Αντώνη.
«Έχω υπάρξει εσύ. Δεν χρειάζεται να τρως ξύλο για να είσαι δυστυχισμένος.» λέει η Μαρία στη Γιάννα προτρέποντάς τη να βρει τον εαυτό της. Οι δυο γυναίκες συγκρούονται αλλά έρχονται όλο και πιο κοντά. Είναι δύο εκδοχές μιας προδιαγεγραμμένης πορείας στο δρόμο προς τη δυστυχία. Όταν όμως σταματήσεις να αρνείσαι αυτό που συμβαίνει μέσα σου, μπορεί να βρεις και τον τρόπο να ξεφύγεις εγκαίρως από έναν φαύλο κύκλο αυτολύπησης.
Χάρις
«Ξύπνα, μικρό μου, κι άκουσε, κάποιο μινόρε της αυγής, για σένανε είναι γραμμένο από το κλάμα κάποιας ψυχής». «Η χορωδία τραγουδάει το «Μινόρε της αυγής», το τραγούδι αγκαλιάζει τις αισθήσεις.
Η Χάρις ψάχνει αποκούμπι στην ομορφιά της μουσικής για να βρει τη δύναμη να αντιμετωπίσει την πολλαπλή κατάρρευση των στεγανών γύρω της. Θέλει να τραγουδήσει ξανά και με αφορμή το Φεστιβάλ Μουσικής που οργανώνει με τη Μαρία, προσεγγίζει τον Ορέστη για βοήθεια. Του δίνει ξανά την αφορμή να ξαναρχίσει να δουλεύει μπροστά από μια ορχήστρα. Εκείνος διστάζει. Τον προτρέπει να επανέλθει. Κάποια πράγματα δεν ξεπερνιούνται αν δεν τα ζήσει κανείς βαθιά, στο έπακρο, μονολογεί η Χάρις.
Και ο έρωτας στις μέρες μας, είναι μόνο για τους boomers, όπως λέει η Γιάννα; «Ο έρωτας στις μέρες έχει αλλάξει guys. Δεν είναι πια μελό με ωραίες εικόνες και φτερουγίσματα, είναι σκληρό πράγμα. Αυτά τα γλυκανάλατα τα βλέπαμε σε κάτι ταινίες και τώρα ξερνάμε, puke. Είναι πιο εύκολο το app, το κλικ, το swipe, παρά ένας έρωτας. Εκτός κι αν είσαι boomer ή δεινόσαυρος!».
Ο Δημοσθένης που βάζει όρια απέναντι στην Χάρις θα ενδώσει στην πρόσκλησή της και θα της δώσει το κόρνο του για τη χορωδία. Εκείνος όμως δεν παίρνει μέρος. Παρακολουθεί από μακριά. Είναι μπλεγμένος μαζί της, όπως θα του πει εκείνη αργότερα, περισσότερο από ότι μπορούσε να φανταστεί.
Φάνης vs Δημοσθένης
Ο Φάνης συγκρούεται με τον Δημοσθένη (άλλο ένα απολαυστικό μπρα ντε φερ ανάμεσα στους Μουρατίδη και Μπερικόπουλο που κερδίζουν άνετα τις εντυπώσεις με τις εναλλαγές στα ημιτόνια της απεύθυνσης τους ο ένας στον άλλον), ο οποίος ψειρίζει τις προσωπικές σχέσεις των παιδιών του, της Κλέλιας με τον Ορέστη και του Αντώνη με τον Σπύρο.
Παράλληλα, εκβιάζεται ωμά από τον Τζιοβάνι για να βγάλει τον αστυνόμο από τη μέση, να δώσει ένα τέλος στην έρευνα. Τσακώνεται με τη Σοφία την οποία αποκαλεί συνυπεύθυνη στη διαφθορά τους, βγαίνει εκτός εαυτού με τον Αντώνη στον οποίο ρίχνει όλο το φταίξιμο για το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει.
Φταίει η Γιάννα του Σπύρου που ανοίγει το στόμα της στον Δημοσθένη; Ο Φάνης είναι ένας πατέρας σε αποδρομή. Ένα ραγισμένο πρότυπο. Αποδιώχνει τον Αντώνη.
Αντώνης
Οι βαριές κουβέντες κάνουν τον κύκλο τους. Τελικός αποδέκτης του βίαιου ξεσπάσματος του Σπύρου που ορμά να σταματήσει όσα διαδίδονται για τον Σπύρο είναι η Γιάννα, η οποία τον αντιμετωπίζει με λόγια χωρίς φραγμούς. Η Μαρία όμως είναι αποφασισμένη να μην αφήσει την κατάσταση να εξελιχθεί. Διώχνει το παιδί της μακριά, αγκαλιάζει τη Γιάννα. Ο Σπύρος έγινε ο μισητός πατέρας του σε μία στιγμή.
Ο Αντώνης παλεύει με τις ενοχές του. Θέλει να ζήσει στην Αθήνα με τον Σπύρο που όμως παραμένει κολλημένος στο νησί. Οι δυο τους τα ξαναβρίσκουν. Κάνουν έρωτα.
Η πραγματικότητα ωστόσο είναι αμείλικτη. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για τη βρωμοδουλειά του φόνου του Χαράλαμπου; Η άρση της γονικής ασυλίας στην περίπτωση του Φάνη απέναντι τον Αντώνη, βάζει σε λειτουργία έναν μηχανισμό.
Ο Αντώνης αντιμετωπίζει το ερευνητικό τετ-α-τετ του Δημοσθένη, βρίσκεται στο όριο να ομολογήσει. Δεν τολμά, γιατί θα πάρει κι άλλους στο λαιμό του; Έχει θεριέψει η μανία μέσα του να ξεσκεπάσει τον πατέρα του και τα πάρε δώσε του με τους μαφιόζους. Θέλει να τα πει όλα ωστόσο φοβάται. Προτρέπει τον Μιχάλη να τον ξεσκεπάσει στον αστυνόμο. Ποιος φοβάται τι και ποιον; Μήπως ο Αντώνης φοβάται ότι θα γίνει σαν τον πατέρα του, διεφθαρμένος, αφερέγγυος απέναντι στους άλλους;
«Κάνε υπομονή και όλα θα περάσουν» λέει η Μαρία στον Αντώνη, προσθέτοντας ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ ότι έσωσε τον γιο της από βέβαιο θάνατο. «Δεν φταις εσύ. Εμείς φταίμε και ο βλαμμένος τρόπος που μάθαμε τα πράγματα.»
Αλεξάνδρα – Ορέστης – Κλέλια
Το φινάλε του επεισοδίου φέρνει την Αλεξάνδρα μαζί με το μωρό πίσω στο νησί, μετά από αίτημα του Δημοσθένη, το οποίο η ίδια αποδέχεται. Αυτό που ήθελε πάση θυσία να αποφύγει, την οποιαδήποτε ανάμειξη στη συγκάλυψη του φονικού, την ωθεί να επανέρθει γνωρίζοντας ότι θα επανενώσει με αυτό τον τρόπο την οικογένειά της, παρά το διαζύγιο, ο Ορέστης λατρεύει εξάλλου τη μικρή του κόρη.
Ο μήνας του μέλιτος για την Κλέλια και τον Ορέστη τελειώνει ξαφνικά και η Κλέλια επιστρέφει για άλλη μια φορά πληγωμένη στην αγαπημένη της γιαγιά. Η αμφιβολία για τη θέση του Ορέστη στη ζωή της επανεμφανίζεται πάνω που οι δυο τους είχαν συμφωνήσει να είναι μαζί στην Αθήνα.
«Ποιος σκότωσε τον Χαράλαμπο;»
«Εκεί έξω η ζωή δεν παλεύεται. Εδώ είναι όλα ωραία» λέει η Γιάννα στην κάμερα και στους followers.
Το επεισόδιο κλείνει με τον Τζιοβάνι να απειλεί ευθέως τον Φάνη μέσα στο σπίτι του. Η Σοφία με τον Φάνη καυγαδίζουν δυνατά. «Θέλεις να καθαρίζω για όλα εγώ, για να μην σε πιάνει τίποτα!» της λέει εκείνος. Μπαίνει στη μέση ο Αντώνης, η σκηνή που τον αποδιώχνει ο πατέρας του επαναλαμβάνεται από άλλη οπτική.
«Ποιος σκότωσε τον Χαράλαμπο;» ρωτάει ο Δημοσθένης. «Ο Αντώνης» απαντάει ο Μιχάλης. «Τον Φάνη θέλω, γι’ αυτό έχω έρθει» παραδέχεται ο Δημοσθένης. Ο κύβος ερρίφθη.
Παράλληλα με την ανάκριση του Μιχάλη, με εμβόλιμα νυχτερινά πλάνα που εντείνουν το σασπένς, μαθαίνουμε την τύχη του Δημοσθένη το ίδιο κιόλας βράδυ: οι απειλές των μαφιόζων θα γίνουν πραγματικότητα κι εμείς θα γίνουμε θεατές στην απόπειρα δολοφονίας του.
Απανωτές μαχαιριές αφήνουν τον Δημοσθένη αιμόφυρτο έξω από το σοκάκι του διαμερίσματός του. Είναι αυτό το τέλος του;