Από την πρώτη του εμφάνιση το μακρινό πια 1989 το MX-5 απέκτησε μια ξεχωριστή θέση στο πάνθεον της αυτοκίνησης και στην καρδιά όσων αρέσκονται στις σπορ κατασκευές με χαμηλό βάρος. Την ίδια ακριβώς κληρονομιά κλήθηκαν να υπερασπιστούν και οι επόμενες γενιές του και όπως δείχνει η διαχρονικά σταθερή παρουσία τους στα «charts» των πωλήσεων προφανώς το κατάφεραν.
Πλέον χάρη στην βρετανική εταιρεία Electrogenic, το MX-5 πρώτης γενιάς απέκτησε και μια ακόμα παραλλαγή με ηλεκτρική τεχνολογία η οποία, αξίζει να σημειωθεί ότι επιβάρυνε μόλις κατά 100 κιλά το συνολικό βάρος του πρώτου MX-5 με το restomod να σταματά σε μόλις 1.100 κιλά.
Πλην της ελάχιστης, τηρουμένων των «ηλεκτρικών» αναλογιών, αύξησης του βάρους, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει διατηρηθεί και η «απόλυτη» κατανομή του 50/50, μην διαταράσσοντας την φιλοσοφία «jinba ittai» (άλογο και αναβάτης εις σάρκα μία) της Mazda και του ΜΧ-5.
Αυτονόητα παρελθόν αποτελεί ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος του 1,6 λίτρου ο οποίος έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στο πίσω τμήμα το οποίο αποδίδει 160+ ίππους και 310 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας χρόνο επιτάχυνσης από 0-96 χλμ./ώρα σε περίπου έξι δευτερόλεπτα -έναντι 9,1 στην αρχέτυπη βενζινοκίνητη έκδοση. Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει στα ίδια επίπεδα και στο EV σταματώντας στα 185 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία είναι επίσης τοποθετημένη στο πίσω τμήμα στην θέση της δεξαμενής καυσίμου αφήνοντας ανέπαφο τον χώρο αποσκευών αλλά και τη διάσημη πισωκίνητη οδική συμπεριφορά του MX-5. Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό MX-5 είναι διαθέσιμο με πλήρως αυτόματο ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο όπου αλλαγές γίνονται χειροκίνητα ενώ προσφέρονται και προγράμματα οδήγησης από Eco έως Sport αλλά και σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση.
H μέγιστη αυτονομία της μπαταρίας των 42 kWh διαμορφώνεται σε 240 χλμ. ενώ η επαναφόρτισή της απαιτεί μόλις μια ώρα.
Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση με εξαίρεση την απουσία απολήξεων στην εξάτμιση αλλά και την παρουσία ενός λίγο διαφορετικού ταχύμετρου, η ηλεκτρική έκδοση μένει απολύτως πιστή στο αρχέτυπο.
Το μόνο που λείπει είναι η αρχική τιμή της έκδοσης καθώς η βρετανική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει κάτι σχετικό, τονίζοντας μόνο ότι πρόκειται για μια «συμφέρουσα» πρόταση.
Όσο για τους λόγους που η εταιρεία από το Oxfordshire η οποία στο παρελθόν έχει μετατρέψει επίσης σε ηλεκτρικά ιστορικές Jaguar E-Type και Porsche 911, Land Rover Defender, το κλασικό MINI αλλά και το DeLorean DMC-12, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της, Steve Drummond, «μας ενδιέφερε από καιρό η ιδέα ενός ισορροπημένου, πισωκινήτου και χαμηλού βάρους σύγχρονου κλασικού. Φαίνεται πως δεν ήμασταν οι μόνοι καθώς υπήρξαν πολλοί που μας παραίνεσαν να ασχοληθούμε με το MX-5. Είναι συναρπαστικό που τελικά μπορούμε να παρουσιάσουμε την δημιουργία μας στον κόσμο και στους λάτρεις του MX-5 το οποίο αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή sportscars στην ιστορία της αυτοκίνησης».