Η Stoli Group USA, η εταιρεία πίσω από τη θρυλική βότκα Stolichnaya, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, καθώς δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση της ζήτησης για αλκοολούχα ποτά, μια μεγάλη κυβερνοεπίθεση που μπλόκαρε τις δραστηριότητές της και μια πολυετή δικαστική διαμάχη με τη Ρωσία.
Η εταιρεία, στην αίτηση πτώχευσης ανέφερε ότι «αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες» και απαριθμεί υποχρεώσεις μεταξύ 50 και 100 εκατ. δολαρίων. Η βότκα Stoli και το μπέρμπον Kentucky Owl θα συνεχίσουν να διατίθενται στα ράφια των καταστημάτων, ενώ η εταιρεία θα εισέλθει στο Chapter 11, το οποίο αφορά μόνο τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ.
Μήλον της έριδος η Stolichnaya
Μέχρι το 2022, η Stoli πωλούνταν ως Stolichnaya στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο μεταφράζεται ελεύθερα ως «πρωτεύουσα» στα ρωσικά. Η εταιρεία συντόμευσε τον τίτλο της μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τα μποϊκοτάζ κατά της βότκας με ρωσική επωνυμία. Ο ιδρυτής του ομίλου Stoli, ο ρωσικής καταγωγής δισεκατομμυριούχος Γιούρι Σέφλερ, εξορίστηκε από τη Ρωσία το 2000 λόγω της αντίθεσής του στον πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Η Stolichnaya προωθείται στην αγορά ως ρωσική βότκα, αλλά οι εγκαταστάσεις παραγωγής της βρίσκονται στη Λετονία εδώ και δεκαετίες.
«Ο όμιλος Stoli έχει στοχοποιηθεί από τη Ρωσική Ομοσπονδία από τότε που ιδρύθηκε πριν από σχεδόν 25 χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κρις Κάλντγουελ, σε δήλωσή του. «Νωρίτερα φέτος η εταιρεία και η μητρική μας κατονομάστηκαν και οι δύο από το ρωσικό κράτος ως “εξτρεμιστικές ομάδες που εργάζονται κατά των συμφερόντων της Ρωσίας”».
Η συνεχιζόμενη δικαστική διαμάχη της με τη ρωσική κυβέρνηση έχει αναγκάσει τη Stoli να «δαπανήσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε αυτή τη μακροχρόνια δικαστική διαμάχη σε όλο τον κόσμο με τις ρωσικές αρχές», σύμφωνα με τη δικαστική της κατάθεση.
Ο Caldwell δήλωσε επίσης ότι οι παγκόσμιες δραστηριότητες της Stoli έχουν πέσει «θύμα μιας κακόβουλης επίθεσης στον κυβερνοχώρο» που ανάγκασε την εταιρεία να λειτουργεί «εντελώς χειροκίνητα, ενώ τα συστήματα ανακατασκευάζονται».
Η επιβράδυνση της ζήτησης για αλκοόλ έχει συντρίψει τα κέρδη αρκετών εταιρειών μετά την πανδημία, όταν οι άνθρωποι είχαν μείνει στα σπίτια τους και προμηθεύτηκαν αποθέματα. Οι καταθέσεις της Stoli ανέφεραν ότι έχει παρατηρήσει «μείωση και αποδυνάμωση της ζήτησης για αλκοολούχα και αλκοολούχα προϊόντα μετά τον Κοβίντ και ιδιαίτερα από το 2023 και συνεχίζοντας το 2024».
Πηγή: ot.gr