Την ώρα που ο Πρωθυπουργός πρόκειται να συζητήσει σήμερα με τον Βρετανό ομόλογό του Σερ Κιρ Στάρμερ τρόπους για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, το Μουσείο της Ακρόπολης δέχθηκε Τούρκους επισκέπτες που ήρθαν ειδικά (τρόπος του λέγειν) για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Στο Μουσείο Ακρόπολης χθες το απόγευμα ήταν η υφυπουργός Πολιτισμού της Τουρκίας, ο υφυπουργός Εξωτερικών Μποζάι, που πήρε μέρος στις συνομιλίες για την θετική ατζέντα με τον ομόλογό του Κώστα Φραγκογιάννη (και σήμερα θα έχει συνομιλίες για τον πολιτικό διάλογο με την Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου  η Τουρκάλα αρχαιολόγος Ζεϊνέπ Μποζ, αρμόδια για την προστασία αρχαιοτήτων από κλοπές (καταπολέμησης της λαθρεμπορίας). Καθώς και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης.

Αφού οι Τούρκοι έκαναν μια περιήγηση στο Μουσείο μένοντας πραγματικά έκπληκτοι από τα εκθέματα, στάθηκαν στις Καρυάτιδες αλλά και στο σημείο όπου υπάρχουν τα αντίγραφα των κλεμμένων από το Ελγιν γλυπτά. Και εκεί ακριβώς μιλώντας σε ειδική εκδήλωση αποδόμησαν με στοιχεία το βασικό επιχείρημα των Βρετανών λέγοντας χαρακτηριστικά: «δεν είναι σε γνώση μας η ύπαρξη οθωμανικού εγγράφου (φιρμάνι) που να νομιμοποιεί την αγορά», γεγονός που αποτελεί για άλλη μια φορά ότι οι Βρετανοί (διάβαζε Βρετανικό Μουσείο) λένε ψέματα.

Αποκάλυψαν όμως και λεπτομέρειες. Ότι ζήτησαν από τους Βρετανούς το περιβόητο φιρμάνι, πλην όμως οι Βρετανοί αρνήθηκαν. Έκαναν μάλιστα λόγο για ένα ιταλικό έγγραφο το οποίο όμως ποτέ δεν προσκόμισαν. Έτσι, για άλλη μια φορά και μάλιστα από την Αθήνα και συγκεκριμένα από το Μουσείο Ακρόπολης πήραν ξεκάθαρη θέση ως προς το ζήτημα της νομιμοποίησης της αγοράς των Γλυπτών από τη Βρετανία το 1816 στη βάση οθωμανικού εγγράφου που είχε ή δεν είχε ο λόρδος Έλγιν.

***

Ζητούνται εργαζόμενοι από τη Γερμανία για να εργαστούν στην Ελλάδα

Καμιά φορά η ιστορία γράφεται με τους δικούς της κανόνες. Το αντίστροφο του brain drain σε όλη του μεγαλοπρέπεια και μάλιστα… χριστουγεννιάτικα, επιχειρείται τώρα από την κυβέρνηση. Και εξηγούμαι.

Έφυγαν, όπως θυμάστε, από την Ελλάδα τα «καλύτερα μυαλά» την περίοδο της κρίσης αναζητώντας καλύτερες προοπτικές. Σήμερα μεγάλο μέρος αυτού του υψηλής ειδίκευσης ανθρώπινου δυναμικού έχει επιστρέψει ή σκέφτεται να επιστρέψει στην Ελλάδα, καθώς οι ευκαιρίες ποιοτικής απασχόλησης αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Αυτή την τάση αναστροφής του brain drain επιχειρεί να ενισχύσει και το Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο, κατόπιν σχετικού Μνημονίου Συνεργασίας, συνδιοργανώνει με τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) την πρώτη «Ημέρα Καριέρας» στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας στις 14 Δεκεμβρίου. Εκεί θα βρεθούν ο Υφυπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κώτσηρας, ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης και η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, καθώς και πάνω από 40 ελληνικές επιχειρήσεις που αναζητούν εργαζόμενους σε ειδικότητες αιχμής.

Η προσέγγιση της γενιάς του brain drain συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες του Στρατηγικού Σχεδίου του Υπουργείου Εξωτερικών για τον Απόδημο Ελληνισμό. Μέσω συνεργειών, με αξιοποίηση του δικτύου των πρεσβειών και προξενείων της χώρας μας στο εξωτερικό, επιδιώκεται η αξιόπιστη, στοχευμένη ενημέρωση των Ελλήνων του εξωτερικού για τα κίνητρα και τις ευκαιρίες επαναπατρισμού τους. Η επιστροφή τους είναι κρίσιμης σημασίας για την περαιτέρω οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Ελλάδας.

***

Η υπουργός που ήταν παρούσα στα εγκαίνια δύο Μετρό

Θα μου πείτε γίνονται τέτοια πράγματα; Στην Ελλάδα μάλλον όλα μπορούν να γίνουν. Ψάχνοντας το αρχείο μου ανακάλυψα υπουργό που ήταν παρούσα και στα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, τότε ως γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού με υπουργό του ΠαΣοΚ τον Ευάγγελο Βενιζέλο, που μαζί με τους Στεφανόπουλο (ΠτΔ), Σημίτη, Λαλιώτη και λοιπούς βρέθηκε στα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας. Είκοσι χρόνια μετά, ως υπουργός Πολιτισμού της ΝΔ, μαζί με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη βρέθηκε στα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Από τα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, θυμίζω, ότι ξεχώριζαν οι σερβιτόροι ντυμένοι με σμόκιν που υποδέχονταν με σαμπάνιες τους εκλεκτούς καλεσμένους, ήτοι Κώστας Σημίτης, υπουργοί όπως ο Κώστας Λαλιώτης και ο Χρήστος Βερελής αλλά και αρκετοί καλλιτέχνες, όπως ο Σάκης Ρουβάς, ο Ηλίας Ψινάκης και ο Λάκης Λαζόπουλος. Στην Αθήνα η έναρξη του δρομολογίου δε έγινε πατώντας κάποιο κουμπί (όπως έγινε στη Θεσσαλονίκη), αλλά με τον τότε Πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη να βγάζει ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο.

***

Οι πολιορκημένοι Έλληνες στο Χαλέπι

Τραγικές στιγμές για τους κατοίκους στο Χαλέπι από τους Τζιχαντιστές και όσοι κρύβονται πίσω τους. Ανάμεσά τους και 50 Έλληνες, που έως την ώρα που γράφονταν τούτες οι γραμμές δήλωσαν ασφαλείς. Δεν έχουν ακόμα υποβληθεί, από αυτούς, αιτήματα εκκένωσης. Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθεί προσεκτικά την όλη κατάσταση. Η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Δαμασκό λειτουργεί κανονικά. Βρίσκεται σε επαφή με τους Έλληνες του Χαλεπίου, στους οποίους έχει συσταθεί η αποφυγή μετακινήσεων. Εάν απαιτηθεί εκκένωση κατοίκων στο Χαλέπι τότε θα ισχύσουν μέτρα από τα Ηνωμένα Έθνη

***

Διπλό ραντεβού Γεραπετρίτη – Φιντάν

Στα μέσα της εβδομάδας είναι πιθανό να υπάρξει διπλή συνάντηση ανάμεσα στους υπουργούς Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν, τόσο στο περιθώριο της Υπουργικής Συνάντησης του ΝΆΤΟ στις Βρυξέλλες 3-4 Δεκεμβρίου, όσο και σε αυτή του ΟΑΣΕ στην Μάλτα 4 -6 Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται πως οι δύο χώρες έχουν συμφωνήσει σε μία κοινή διπλωματική στρατηγική για τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ). Η Ελλάδα έχει εκφράσει τη στήριξή της στην υποψηφιότητα του Τούρκου διπλωμάτη Φεριντούν Σινιρλίογλου για τη θέση του Γενικού Γραμματέα του ΟΑΣΕ, ενώ η Τουρκία υποστηρίζει την υποψηφιότητα της διακεκριμένης Ελληνίδας νομικού για τη θέση επικεφαλής του Γραφείου Δημοκρατικών Θεσμών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Μια συνεργασία ωστόσο που προκαλεί ενστάσεις τόσο στην αντιπολίτευση, όσο και στο εσωτερικό της ΝΔ.

***

Υπουργικά αυτοκίνητα: Από τις Buick στα Range Rover

Αν επισκεφθεί κάποιος το γκαράζ της Βουλής, αφού περάσει όλα τα συστήματα ασφαλείας, όπως έλεγχος για εκρηκτικό μηχανισμό κάτω από το αυτοκίνητο και ηλεκτρονική κάρτα εισόδου, τότε θα διαπιστώσει ότι δεν βρίσκεται σε κάποιο υπόγειο γκαράζ, αλλά σε μια έκθεση πολυτελών πανάκριβων αυτοκινήτων. Θηριώδη τζιπ, τελευταίας τεχνολογίας Μερσεντές, ηλεκτρικά αυτοκίνητα (των οποίων ο τύπος τους δεν έχει καν κυκλοφορήσει από κοινούς θνητούς στους αθηναϊκούς δρόμους), ακόμα και σπορ αυτοκίνητα (όπως μια SLK και παλαιότερα μία Πόρσε).

Από τις αμερικανικές τεράστιες μαύρες Buick που κληρονόμησαν οι πολιτικοί από την Χούντα, με τις οποίες δεν μπορούσαν οι πρώτοι υπουργοί της μεταπολίτευσης να περάσουν από στενούς δρόμους, φτάσαμε στα Range Rover. Είναι εκπληκτικό πόσα Range Rover υπάρχουν στο Υπουργικό Συμβούλιο, στο Μέγαρο Μαξίμου, στη Βουλή ακόμα και στο Προεδρικό Μέγαρο. Τα περισσότερα χρησιμοποιούνται και για οχήματα ασφαλείας ή συνοδείας VIP προσώπων. Θα πείτε τέτοια προτίμηση υπάρχει σε όλα αυτά τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα; Αλήθεια γιατί; Μήπως είδαν ότι τα χρησιμοποιεί η βρετανική βασιλική οικογένεια; Ή η πριγκίπισσά του Μονακό; Και θέλουν να έχουν κάτι από την… λάμψη τους;

Ρώτησα πόσα ξοδεύονται από τον κρατικό μηχανισμό για την αγορά τέτοιων οχημάτων και η απάντηση που μου έδωσαν πραγματικά σοκάρει: Προέρχονται από κατασχέσεις εγκληματικών πράξεων. Δηλαδή ο Χ πολιτικός που απολαμβάνει την οδήγηση μέσα σε τέτοιο πολυτελές αυτοκίνητο, γνωρίζει ότι το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να το οδηγούσε ένας… εγκληματίας (και ποιος ξέρει τι μετέφερε;) Με εντολή της Αστυνομίας οι οδηγοί των VIP αυτοκινήτων πρέπει να είναι αποκλειστικά αστυνομικοί και όχι κάποιοι οδηγοί της προτίμησης του πολιτικού.

Για την ιστορία σας αναφέρω ότι κατά καιρούς οι πρωθυπουργοί (βλέπε Τσίπρας) είχαν δώσει εντολή (βλέπε Καραμανλής με το «σεμνά και ταπεινά»), είτε να αποποιηθούν οι βουλευτές τους τα βουλευτικά και υπουργικά αυτοκίνητα είτε να προτιμήσουν μεταχειρισμένα από τον ΟΔΔΥ. Εννοείται πως κανείς δεν πειθάρχησε.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 37% των σημερινών βουλευτών διάλεξε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, το 18% διάλεξε υβριδικό όχημα, το 6% βενζινοκίνητο και μόλις 55 βουλευτές επέλεξαν όχημα τύπου USV. Οι βουλευτές είχαν πάρει στα χέρια από τον περασμένο Μάιο το ενημερωτικό υλικό με τα ποσά που δικαιούνται για να επιλέξουν αυτοκίνητο. Το πακέτο, εκτός του οχήματος, περιλαμβάνει μικτή ασφάλιση, αλλαγή ελαστικών ανά 40.000 χλμ., τέλη κυκλοφορίας, κάλυψη βλαβών και παροχή οχημάτων αντικατάστασης (και δωρεάν πάρκιν στο αεροδρόμιο θα πρόσθετα).

***

Ποιος είναι ελληνορθόδοξος Μπούλος, συμπέθερος του Τραμπ

Παρ΄ολίγον να περάσει απαρατήρητο, αλλά το τελευταίο διάστημα είχαμε μια επιλογή Τραμπ με… ελληνορθόδοξο ενδιάφεραν. Ο εκλεγμένος Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, πρότεινε, λοιπόν όπως ανακοινώθηκε ειδικό σύμβουλο για τα ζητήματα της Μέσης Ανατολής τον Αμερικανολιβανέζο επιχειρηματία, ελληνορθόδοξο Μασάντ Μπούλος (ή ‘Μπόλες’, πιο εύηχο).

Α, να μην το ξεχάσω και αυτός είναι συμπέθερος του Τραμπ, ο γιος του νυμφεύτηκε την Τίφανι (κόρη του Τραμπ).

***

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Προεδρικό

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Προεδρικού Μεγάρου στόλισαν εφέτος μαθητές και μαθήτριες από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών- Στρούμπειο.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου συνομίλησε με τα παιδιά, τα οποία νωρίτερα ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μεγάρου και στην Προεδρική Φρουρά. Το Δέντρο το έχει προμηθεύσει η Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος και προέρχεται από την Αρναία Χαλκιδικής.