Επτά παρτιτούρες για πιάνο. Επτά κονσέρτα. Επτά καθοριστικές αποφάσεις σε ισάριθμα μονόπρακτα.
Με μουσικότητα και τέμπο που βαίνει προς την κάθαρση, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιστρέφει στα γεγονότα που οδήγησαν στο σοκαριστικό φινάλε της σεζόν 2 του «Maestro», την δολοφονία του Φάνη από τους Ιταλούς μαφιόζους μεσοπέλαγα, τοποθετώντας τους ήρωες του αντιμέτωπους με την οριστική αποδοχή της αλήθειας που έχουν απέναντί τους, για να προχωρήσουν τις ζωές τους.
Στο πρώτο επεισόδιο της τρίτης και τελευταίας σεζόν του «Maestro – Chapter III», ο δημιουργός της σειράς που προβάλλεται στο MEGA, αντιστρέφει με γρήγορες εναλλαγές το ρολόι για να ενώσει τις ρωγμές του χρόνου, το νήμα των στιγμών και των δράσεων που προηγήθηκαν της εξόδου της Σοφίας και του Φάνη στο γιοτ του μαφιόζου Τζοβάνι ως ζευγάρι για τελευταία φορά.
Κι ενώ περιμένουμε με αγωνία τη συνέχεια του cliffhanger με το οποίο μας αποχαιρέτησε η δεύτερη σεζόν της σειράς στις 20 Ιουνίου, το ύφος του πρώτου επεισοδίου της τρίτης σεζόν – σχεδόν σε κάθε ένα από τα επτά κεφάλαιά του – είναι υπέροχα εναρμονισμένο με το πνεύμα της λεπτής ειρωνείας που απαιτεί μια σκαμπρόζα κομεντί μυστηρίου κάτω από το λαμπερό φως των Παξών.
Παρτιτούρα: Infidel (Άπιστος)
Το επεισόδιο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εξαιτίας του τρόπου που απεικονίζει το ξέσπασμα της έμφυλης βίας αλλά και την πρακτική αντιμετώπιση της αστυνομίας σε ένα τέτοιο περιστατικό.
Η Κλέλια έρχεται αντιμέτωπη με την απιστία του Θάνου στο νοσοκομείο. Τον πιάνει στα πράσα, επί το έργον και αποχωρεί σοκαρισμένη. Πίσω στο διαμέρισμα του Θάνου, καθώς εκείνη μαζεύει τα πράγματά της για να φύγει, εκείνος επιχειρεί να δικαιολογηθεί ξεστομίζοντας απίθανες φράσεις μη παραδοχής της δύσκολης θέσης που έχει φέρει τη γυναίκα που ήθελε να παντρευτεί. Η Κλέλια πετάει το μικρό κουτί με το δαχτυλίδι που της είχε κάνει δώρο κι εκείνος επιχειρεί να τη βιάσει. Σταματάει όταν συνειδητοποιεί ξαφνικά τη βιαιότητα που έχει ξεσπάσει μέσα του.
Στο αστυνομικό τμήμα που θα προστρέξει για να καταγγείλει την απόπειρα βιασμού εναντίον της, η Κλέλια βρίσκει έναν απρόσμενο σύμμαχο: τη στιγμή που ο αστυνομικός την προτρέπει να υποβάλλει μήνυση για απόπειρα βιασμού, η οποιαδήποτε ψυχολογική ή εξουσιαστική απόσταση ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα, καταλύεται, και ένα χέρι βοήθειας απλώνεται προς αυτήν που υπέστη την κακοποίηση.
Παρτιτούρα: Void (Κενό)
Ο Ορέστης είναι τρυφερός με την κόρη του με την οποία περνάει όλη του την ημέρα. Παράλληλα «σκαλίζει» τα μονόπρακτα του τα οποία παραδίδει στο ωδείο από όπου διώχθηκε όταν έγινε γνωστή η σχέση του με τη νεαρότερή του Κλέλια.
Στο ωδείο μαθαίνει και την πικρή αλήθεια για το ποιος τον «κάρφωσε», γεγονός που θα βαρύνει στη ζυγαριά της απόφασης του να υπογράψει την αίτηση συναινετικού διαζυγίου που έχει μπροστά του.
Ο Ορέστης ονειρεύεται τους γονείς του που έχει χάσει εδώ και χρόνια. Καμιά φορά οι πιο δύσκολες αποφάσεις έρχονται πάνω στην πιο μεγάλη υπαρξιακή σου κρίση και τότε πρέπει να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα. Σε αυτή που τον επιστρέφει ακαριαία ένα ξαφνικό (ευτυχώς μικρό) ατύχημα της μικρής του κόρης.
Παρτιτούρα: 56%
Ποσοστά, αριθμοί, επενδυτικά πλάνα, απολύσεις, ένα επικείμενο διαζύγιο (κοινής συναίνεσης). Η Αλεξάνδρα έχει από τη μία να αντιμετωπίσει την εταιρεία της που καταρρέει ενώ αναζητεί ένα νέο business plan με ξένους επενδυτές για τη διάσωση της, από την άλλη την οριστική διακοπή του γάμου της. Προχωράει σε απολύσεις, έχει και τα γενέθλια της, τα οποία κρύβει ή επιδεικνύει επιμελώς ανάλογα με την περίσταση. Υποδύεται την femme fatale ενώ μέσα της ξέρει ότι δεν είναι, απαριθμεί τα νέα της επαγγελματικά σχέδια και καταλήγει να «γιορτάζει» μόνη τα γενέθλια της σε εστιατόριο προσκαλώντας τον υπάλληλο στον οποίο έδινε μισθό 1200 ευρώ και κυνικά απέλυσε.
Αυτοσαρκαζόμενη και επιδεικτική, η Αλεξάνδρα θα διανύσει τη δική της ψυχολογική απόσταση. Η Στεφανία Γουλιώτη ως ηθοποιός μεγάλης κλίμακας που είναι, αναδεικνύει κάθε ποσοστό της έντασής της. Λάθη και πάθη που στέκονται εμπόδια στις χαρές της ζωής -«μεγάλωσα με όλα τα στερεότυπα» εξομολογείται η ίδια – έρχονται και την κατακλύζουν, αφήνοντας επιτέλους ειλικρινή δάκρυα λύπης και μετάνοιας να κυλήσουν στο πρόσωπο της. Το διαζύγιο είναι γεγονός.
Παρτιτούρα: Airplane Mode (Λειτουργία Πτήσης)
Ο Ορέστης και η Κλέλια έχουν βρεθεί στους Παξούς και ζουν κανονικά αυτή τη φορά τον έρωτά τους βάζοντας τα κινητά στην άκρη, μακριά από τα επώδυνα γεγονότα.
Στο μεταξύ ο επιθεωρητής Δημοσθένης Κουβάς μπορεί να βρίσκεται συνεχώς σε αδιέξοδο ερευνώντας τη δολοφονία του Χαράλαμπου αλλά δεν το βάζει κάτω ούτε ξεγελιέται από τη λάμψη των Παξών. Στο τετ-α-τετ του με τον Ορέστη φροντίζει να του ξεκαθαρίσει ότι «όποιος καλύπτει ένα έγκλημα θεωρείται εξίσου συνεργός» (ο Κώστας Μπερικόπουλος αποδεικνύει ότι μπορεί να είναι με άνεση ο έλληνας Πουαρό).
Ψάχνοντας το παλιό της αρμόνιο στο σπίτι, η Κλέλια έρχεται αντιμέτωπη με τον πατέρα της. Η απόσταση μεταξύ τους μοιάζει αγεφύρωτη. Ο Φάνης συνειδητοποιεί πολύ αργά και στη σχέση με την κόρη του ότι την έχει χάσει, όπως έχει αφήσει τον χρόνο να κυλήσει εναντίον του και στη σχέση με τον γιο του. Πολύ αργά καταλαβαίνει ότι η κόρη του είχε σχέση με έναν κακοποιητή, τα αντανακλαστικά του βραχυκυκλωμένα από πατριαρχικές προκαταλήψεις. Πολύ αργά για να γεφυρωθούν οι αποστάσεις.
Παρτιτούρα: Το όπλο
Σε μία συγχορδία κινήσεων ενορχηστρωμένη με τη χάρη του περιπαικτικού πνεύματος και των γκαγκς μιας γκανγκστερικής κομεντί, η Χάρις (η υπέροχη για άλλη μία φορά Χάρις Αλεξίου) παίρνει την κατάσταση στα χέρια της και ηγείται ενός καλοστημένου αντιπερισπασμού κάτω από τη μύτη του αστυνόμου Κουβά που θέλει να βάλει εργάτες και αστυνομικούς να σκάψουν στον τόπο του εγκλήματος για να βρουν το όπλο που σκότωσε τον Χαράλαμπο.
Η Χάρις ορθώνει τείχος προστασίας ως μητέρα-αρχέτυπο: «Στο σπίτι μου τέτοια κουβέντα δεν θα ξαναγίνει» λέει αποφασιστικά και προειδοποιεί τον αστυνόμο, που όσο κι αν την ιντριγκάρει συναισθηματικά, άλλο τόσο πρέπει να αντιμετωπίσει με το πείσμα και την πονηριά της: «Τα εγγόνια μου είναι πάνω απ’ όλους». Ο Σπύρος, ο Αντώνης, η Σοφία, ο Μιχάλης, ο Φάνης και η Μαρία οργανώνονται από τη Χάρις ώστε το όπλο να απομακρυνθεί γρήγορα.
Παρτιτούρα: Το Φεστιβάλ
Η Χάρις και η Μαρία επαναφέρουν το φεστιβάλ μουσικής στο νησί των Παξών με υπεύθυνο μαέστρο τον Ορέστη και καθώς δίνουν την εντύπωση ότι ασχολούνται μόνο με αυτό, το όπλο που σκότωσε τον Χαράλαμπο ξεθάβεται με μαεστρικές κινήσεις και με ταχύτατες διαδικασίες χάνεται στη θάλασσα. Το κάνει η Μαρία με τον Σπύρο.
Μάνα και γιος είναι μαζί στην τελική πράξη του δράματος, ξεφορτώνονται το οικογενειακό βάρος εκεί που το υδάτινο στοιχείο ξεπλένει κάθε ντροπή και ενοχή. Γρήγορα και αποφασιστικά, γιατί η κατάσταση θέλει κατά μέτωπο αντιμετώπιση.
Ο αστυνόμος Δημοσθένης Κουβάς όμως καταλαβαίνει ότι κάποιοι τον εμπαίζουν σκληρά, καθώς οι έρευνες στον τόπο του εγκλήματος αποβαίνουν άκαρπες. Πόσο δίκαια μπορεί να σταθεί έπειτα αυτός απέναντι στους δράστες;
Παρτιτούρα: Μπάλα Παγωτού (Scoop)
«Scoop» δεν είναι μόνο η μπάλα παγωτού αλλά και το «λαβράκι», η είδηση, το νέο. Με μία κίνηση-ματ οι διερευνητικές κινήσεις του αστυνόμου Κουβά θα αποφέρουν λοιπόν «λαβράκι» σε μία νύχτα κόπωσης και ψυχολογικής παραίτησης που φέρνει τον δήμαρχο Φάνη Μυλωνά αντιμέτωπο με τον ίδιο του τον εαυτό, τον διεφθαρμένο και αλαζονικό.
Γυροφέρνοντας μια απολαυστική μπάλα παγωτού οι δύο εκπρόσωποι της εξουσίας στο νησί θα τα πουν στα ίσα. Ερώτηση: «Και ποιος θα λέγατε ότι το έχει κάνει (σ.σ. το έγκλημα); Η μάνα ή ο γιος;». Απάντηση: «Ο γιος». Απόκριση: «Κι εγώ προς τα εκεί κλίνω. Καληνύχτα σας, κύριε Μυλωνά.»
Το επεισόδιο ολοκληρώνεται με τον Φάνη να μεταφέρει τα χρήματα στους μαφιόζους που τον εκβιάζουν, σταθερά στον δρόμο της απληστίας χωρίς επιστροφή. Το μυαλό επιστρέφει σε εκείνη τη φράση του Φάνη προς τον γιο του στην προσπάθειά του να αναβιώσει τη σχέση τους: «Το πώς αντιδρά ο καθένας από εμάς σε κάτι έχει να κάνει με τον χαρακτήρα του και τα συμφέροντα του». «Όλοι αυτοί που πάνε» τραγουδούν οι Σκιαδαρέσες.
INFO Τα υπόλοιπα τρία επεισόδια της τρίτης σεζόν του «Maestro» θα προβληθούν back to back στο MEGA την Τρίτη 3, την Τετάρτη 4 και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στις 22:00.